Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nástřik podvozku a dutin vozu Škoda Octavia III

Od: johnywalker67® odpovědí: 13 změna:

Zdravím.

Chtěl bych tímto dotazem oslovit, resp. poprosit o rady a cenné zkušenosti s dodatečnou antikorozní ochranou podvozku a dutin osobního vozu Škoda Octavia III. Liftback. / 2018 ...

Prosím o sdílení Vašich zkušeností s touto aplikací nástřiku podvozku a vyvoskování dutin, včetně dutin ve dveřích vozu.

Od kolegů jsem se dozvěděl, že je na to velmi dobrá chemie DINITROL, konkrétně DINITROL 4941,4942 a na dutiny 1000.

Údajně má výrobce této chemie i dopodrobna vypracované aplikační plány k jednotlivým modelům vozů rozných značek.

Nemám s tím moc zkušeností a tak se obracím na zkušenější odborníky, zda by neposkytli cenné informace a rady na co si dát pozor, kde, co a jak aplikovat...

Děkuji předem za Vaše cenné názory a rady.

S pozdravem I. N.

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

km

2x
Nechal jsem si to udelat v servisu, ale ne tak dokonale jak popisujete, proste jen povrch bez dutin. Sam bych se do toho nepoustel.

 


0x

naučil jsem se za 25 let:

První roky nemá smysl auto řešit - až je řešení potřeba, kompletní servis prahů na dalších cca. 8-10 let mi udělá mistr klempíř z vesnice za 12500,-.

 

trtr

0x

Zdravím, do dutin vosk, na podvozek a podběhy ideálně HB body, nebo jinou hrbatici. Důležité vše očistit, korozi ošetřit a pak nastříkat. Kamarád má vyzkoušeno s úspěchem - do podběhů aplikovat hrbatici ve dvou vrstvách, do druhé, lehce zavadlé aplikovat vosk ve spreji do dutin (samočistící efekt - neulpívá tolik marastu).

 

qwerty

0x

dělal jsem ve vývoji vosků na antikorozní nástřiky automobilů, kvalitního už dávno není nic. Jediné co vám (ne vždy) pomůže u toho co koupíte, je nanést tam toho víc než je napsané v návodu, nebo do toho narvat víc účinné látky

výrobky jsou plné plnidel co korozi nezastaví, různé jemně mleté kaolíny, černé vosky zlepšíte přidáním 10-20% bitumenu (asfalt) s vyšším bodem tání aspoň 60C, rozpustit při zvýšené teplotě (nad bodem tání asfalu) v nízkovizkózním oleji poměr cca 60:40 a vrtulkou vmíchat do plechovky

žlutého dutinového vosku dejte raději o 30% tlustší vrstvu

km
"kvalitního už dávno není nic" proc? dekuji
"nanést tam toho víc než je napsané v návodu" proc tam toho je nedostatek?
trtr

Tak obecně je všechno šunt, tlak na cenu a ekologii. Jinak horší ošetření než z automobilky to obecně neuděláte, spíše lepší. Takže za mě vybrat třeba HB body, Rezistin, nebo jiný bitumen či hrbatici. Pokud je možnost sehnat pistoli, tak určitě kartuše jsou lepší než sprej. Když je někdo puňta, tak si i vytmelí přechody plechů a pak to stříkne, plus aplikuje ten vosk. Stejně, když vám to nezhnije korozí, tak dnes už je i motor napočítán tak, aby se GO nevyplatila a po cca 300t max pá pá.

qwerty

cena, cena, cena

doporučené nánosy jsme kontrolovali v solných komorách, a kdybyste viděl jak ten plech vypadá po 500 hodinách v solné komoře a aplikaci nánosu daného výrobcem tak to ani nekoupíte, zrovna dinitroly jsem testoval osobně a kvality spíš nic jak moc

qwerty

proto když nemáte možnost zvýšit množstní účinné látky, tak dejte víc nánosu, déle potrvá než voda časem projde skrz a začne to hnít (zjednodušeně, má na to vliv mnohem víc faktorů)

jo s tou ekologií je to taky pravda, např kobaltové urychlovače co byly na korozi super tam už pár let nesmí, je tam něco jiného co neškodí přírodě, ale taky to nefunguje ani z 50% jak ten kobalt

km

děkuji za info.
kdyby přišel nový výrobce s účinnými výrobky, myslíte, že by uspěl, nebo by lidi dál kupovali to levnější?

Jestli sem můžu taky přispět svým názorem - první problém může být, že ty účinnější výrobky bývají míň "eko" a z toho důvodu je, aspoň tady, nejde prodávat. At už nástřiky aut, barvy na střechy, nebo obecně jakákoli elektronika s pájenými spoji (bezolovnata pájka). Radši se v zájmu ekologie vyrobí věc sice možná trochu ekologičtější, ale v reálu s daleko kratší životností, takže výrobcům to vyhovuje, prodají násobně víc, když vlastně ani nesmějí vyrábět kvalitněji...
A druhá věc, že o cenu pravděpodobně asi ani nejde. Podle mě by nebyl problém prodávat třeba konzervační přípravek s nekompromisní kvalitou řekněme za stovku za litr. Jenže za takovou cenu by většina zákazníků dala přednost něčemu dražšímu (tak levný to přece nemůže fungovat). A dál, čím zvučnější značka, tím vyšší náklady na reklamu, propagaci a podporu prodeje, úměrně tomu i marže prodejců... Takže sečteno a podtrženo z toho vyjde, že značkový výrobek s reklamou buď bude mít tak maximálně průměrnou kvalitu za vysokou cenu, nebo, pokud je za "normalni" cenu, musela jeho výroba stát 00nic, takže půjde o směs něčeho s co nejnižší cenou a v tom trochou něčeho mastnýho, aby se neřeklo.
Ale jde třeba jen o můj názor.
Jinak osobně preferuju na zdravý místa cokoli na bázi vosku a tam, kde už koroze začala, nebo by se tam vosk nedostal, prostě olej. Ten si zaleze všude a co je mastný, to nerezne.
Různý krabaty nástřiky nemám rád jinde, než kde to ma opodstatnění z důvodu mechanický ochrany- prahy nebo nezakrytý mista podběhu. Jakmile se pod to nejakou skulinou nebo prasklinou dostane vlhkost nebo sůl, je to začátek konce a za pár let v tom místě (a možná i širokým okolí) zbyde ten nástřik jako jediná vrstva a nad ním už bude místo plechu jen koberec.

 


Zdravím.

Oba tyto produkty od značky DINITROL / viz odkaz /, doporučované na podvozky jsou na bázy tvrdých vosků, nikoli bitumenu. Tato firma vyrábí produkt i na bázi bitumenu, ale upřednostňované a doporučované jsou ty na bázi vosku.

Dinitrol 4941 spr/...

Dinitrol 4942 (Me/...

Ten druhý produkt má v sobě dle výrobce vysoký podíl zinku...

Má někdo z Vás nějakou zkušenost s produkty na voskové bázi...? Děkuji.

trtr

Tak obejděte pár starších garážníků a vyzpovídejte je.

qwerty

na spodek jdou černé bitumenové vosky kvůli odolnosti proti kamínkům (i ten černý obsahuje malé procenta vosků), do dutin jdou žluté vosky kde bitumeny nejsou, kde je víc kladen důraz na penetraci do spár a svárů kde to začíná hnít první

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]