Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Bliká červená kontrolka mazání fabia 1.4mpi

Od: krokos odpovědí: 19 změna:
Ahoj, nějaké rady?
Bliká mi kontrolka mazání, po přidání plynu nad 1500 otáček.
Před 140km se měnilo těsnění pod hlavou.
Na volnoběh ok, žádné zvuky. S autem jsem jel ještě 10km,asi bych poznal kdyby nemazal.
Zítra zkusím vyměnit čidlo tlaku oleje, snad to bude ono.

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1

2x

Neměň čidlo ale změř tlak oleje.

Projev typický na přicpaný sací koš apod. - omezení průtoku a v otáčkách nestíhá přitékat = pokles tlaku.

Bordel ze starého těsnění napadaný do motoru... Reklamace, ale prasatům je lepší do ruky to už nedat..

Je ujetý, že se tu na prvním místě předpokládá vadné měření tlaku a ne nízký tlak.. Postup dobrý pro zadření motoru

bear

Ne úplně vyvracím tvou teorii, když je to po výměně těsnění a o prasatech nemluvě. Ale typickou závadou na řadě AME,AZF,AQW,... jsou i odcházející čidla. Zvláště, pokud je konektor oblemcaný od oleje.

krokos

Teď jsem si vyměnil olej a byl úplně čistý Najeto na něm 200km
Zítra vyměním to čidlo (je trochu od oleje, ale už více let a funguje..) a dám vědět. Auto jede v pohodě, měnili se všechny vodní hadice i ostatní olejové.
Blíká když se rozdjedu a při jízde po chvíli zhasne a pak zase až na semaforu při rozjezdu, žádno špatné zvuky ani pokles výkonu. Včera se mi podařilo vylít trochu vody do elektriky pod baterii, že by to bylo taky tím?
Poznal bych to podle zvuku?

asd1

Shnilá kabeláž pod baterkou + voda může být. U Fobie je ten ohnilý svazek ve žlábku klasika...

Nízký tlak oleje na chodu motoru nijak nepoznáš, zvuk to změní až když se začne zadírat. Proto je nejlepší postup jako první krok ověřit skutečný tlak oleje a ne jezdit s tim že je vadné čidlo.. (Což je častá závada a vadným čidlem/ konektorem/ kabeláží to samozřejmě být může)

Místo čidla tlaku se namontuje tlakoměr. Pokud je tlak OK tak se jde po čidle. Opačný postup je prostě blbě a riziko že během pokusů motor udělá pápá. Což se bohatě vyplatí

Výměna oleje - koukal jsi do filtru jetli tam není bordel (zbytky silikonu, těsnění apod.) Podobně sací koš, bez demontáže vany aspoň kontrola jestli neni prohlá ol. vana..

 


0x
Muže toho bejt vic
Čidlo tlaku
Vadná kabeláž na podběhu v motoru pod baterií a filtrboxem
Vadná přístrojová deska
A změřil bych i tlak mazání

 


0x
Poznámka k tý závislosti na otáčkách - nevim, jestli je to i u fabie, asi jo, ale na volnoběhu je kontrolka tlaku oleje v pristrojovce záměrně neaktivní, aby to řidiče nestrašilo, pokud je tlak na hraně, funguje jen při zvýšených otáčkách.
A ještě doplním, že skutečná funkce snímače tlaku , sepnuto/rozepnuto jde najít ve vagu.
bear

Ten snímač oleje hlavně spíná při tlaku. Bez tlaku je rozpojen. To je rozdíl oproti Felicii, kde při tlaku rozepl a při beztlaku při stojícím motoru byl sepnutý.

Díky tomu se u Fabie hlídá i vedení od spínače oleje ke kontrolce.

Když bylo vedení přerušené u Feldy, tak prostě nesvítila kontrolka a nikdy neukostřila díky závadě kabelů nebo čidla, které kostří při beztalkém stavu.

U Fabie, pokud je vedení přerušené a otáčky motoru jsou (motor běží), tak bez ukostřeného vedení se vyhodnotí chyba čidla nebo drátu a kontrolka se rožne elektronikou přístrojového štítu.

Pokud otáčky jsou a motor tedy běží a vedení s čidlem jsou vpořádku, tak čidlo tlakem oleje vedení ukostří. Přístrojový štít má tedy uzavřený obvod a ví, že motor maže. Elektronika pak nemá důvod svítit kontrolkou oleje. Nebo blikat.

 

krokos

S tou kontrolkou jsem ještě jel 5km , myslíte že by se to ještě neprojevilo? Jakkoliv.

Těžko říct, ono nějak to určitě maže, ale jestli dostatečně, to takhle na dálku nikdo neřekne.
Stalo se mi u feldy 1,6, že kinzrolka nezhasla po startu ve velkým mrazu, motor běžel na volnoběh tak čtvrt hodiny, zvuk byl pořád divnější, klepavejsi, cvakaly hydra... Pak jsem dal topení pod vanu a po dalším startu se zvuk zase spravil.
Jednou si auto půjčila ségra k cestě do Krkonoš na lyže a pak z ní vypadlo, že jí při zpáteční cestě svítilo mazání až k dálnici... Tlak oleje jsem pak zkoušel a byl ok. Napadlo mě jedině zmrzlá zkondenzovaná voda ve vaně.

 

krokos

Ujeto dalších 10km a vše v pohodě ikdyz točím motor na 4000 otáček, už žádná kontrolka. Divný že. Tak ji nemusím asi ani měnit.
bear

Fabie mají u motorů AME,AZF,AQW,... drát k čidlu tlaku oleje součástí motorového malého svazku. Mnohdy je drát bez rezervy u konektoru čidla v pravém úhlu zlomený.

To, zda čidlo spíná či ne závisí u blbnoucího čidla i na teplotě motoru a oleje. A zrovna tak i na špatném kontaktu. Pokud je čidlo oblité i s konektorem od olejového šmíru, tak je prostě vadné a nic se samo neopravilo.

Cena cca 300kč

 

krokos

0x

Takže když už to nebliká a auto jede tak asi ok, že? Čidlo jsem nechal původní, ale případně mám náhradní doma.

 

krokos

VYŘEŠENO: Bylo to čidlo tlaku oleje

Tak gratulace, snad to byl jedinej problém.

 

krokos

Tak ujeto 700km, to už by byl motor ko :D. Jen začala svítit chladící kontrolka, zajímavé, expanzka je totiž zašpiněná už 2 roky - asi se v ní záhadně probudilo čidlo.

bear

Čidlo jsou jen dva dráty ve vodě. Pokud je kal a bordel z vody potáhne filmem nečistot, tak měří špatně průchod proudu a vyhodnotí to ŘJ budíky, že není voda.

Stačí nádobku vypláchnout mimo auto technickým benzínem, louhem na odpady s vařící vodou a neutralizovat opět benzínem a namontovat. Nebo koupit nádobku novou.

Ideálně, aby se to rychle neopakovalo, tak nejprve zevšeho nejdřív udělat výplach celé chladící soustavy. Prodává se i spousta přípravku, které se nechávají kolovat v systému chlazení před vypuštěním.

třeba

olejspol.cz/...

já řešim výplach jarovejma kapslema do myčky dam dvě du se projet dle potřeby opakuju

bear

K vůli elektrochemické reakci nedoporučuji. Zvláště, kde je měď, ocel, hliník.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]