Nejste přihlášen/a.
Neměň čidlo ale změř tlak oleje.
Projev typický na přicpaný sací koš apod. - omezení průtoku a v otáčkách nestíhá přitékat = pokles tlaku.
Bordel ze starého těsnění napadaný do motoru... Reklamace, ale prasatům je lepší do ruky to už nedat..
Je ujetý, že se tu na prvním místě předpokládá vadné měření tlaku a ne nízký tlak.. Postup dobrý pro zadření motoru
Ne úplně vyvracím tvou teorii, když je to po výměně těsnění a o prasatech nemluvě. Ale typickou závadou na řadě AME,AZF,AQW,... jsou i odcházející čidla. Zvláště, pokud je konektor oblemcaný od oleje.
Teď jsem si vyměnil olej a byl úplně čistý Najeto na něm 200km
Zítra vyměním to čidlo (je trochu od oleje, ale už více let a funguje..) a dám vědět. Auto jede v pohodě, měnili se všechny vodní hadice i ostatní olejové.
Blíká když se rozdjedu a při jízde po chvíli zhasne a pak zase až na semaforu při rozjezdu, žádno špatné zvuky ani pokles výkonu. Včera se mi podařilo vylít trochu vody do elektriky pod baterii, že by to bylo taky tím?
Poznal bych to podle zvuku?
Shnilá kabeláž pod baterkou + voda může být. U Fobie je ten ohnilý svazek ve žlábku klasika...
Nízký tlak oleje na chodu motoru nijak nepoznáš, zvuk to změní až když se začne zadírat. Proto je nejlepší postup jako první krok ověřit skutečný tlak oleje a ne jezdit s tim že je vadné čidlo.. (Což je častá závada a vadným čidlem/ konektorem/ kabeláží to samozřejmě být může)
Místo čidla tlaku se namontuje tlakoměr. Pokud je tlak OK tak se jde po čidle. Opačný postup je prostě blbě a riziko že během pokusů motor udělá pápá. Což se bohatě vyplatí
Výměna oleje - koukal jsi do filtru jetli tam není bordel (zbytky silikonu, těsnění apod.) Podobně sací koš, bez demontáže vany aspoň kontrola jestli neni prohlá ol. vana..
Ten snímač oleje hlavně spíná při tlaku. Bez tlaku je rozpojen. To je rozdíl oproti Felicii, kde při tlaku rozepl a při beztlaku při stojícím motoru byl sepnutý.
Díky tomu se u Fabie hlídá i vedení od spínače oleje ke kontrolce.
Když bylo vedení přerušené u Feldy, tak prostě nesvítila kontrolka a nikdy neukostřila díky závadě kabelů nebo čidla, které kostří při beztalkém stavu.
U Fabie, pokud je vedení přerušené a otáčky motoru jsou (motor běží), tak bez ukostřeného vedení se vyhodnotí chyba čidla nebo drátu a kontrolka se rožne elektronikou přístrojového štítu.
Pokud otáčky jsou a motor tedy běží a vedení s čidlem jsou vpořádku, tak čidlo tlakem oleje vedení ukostří. Přístrojový štít má tedy uzavřený obvod a ví, že motor maže. Elektronika pak nemá důvod svítit kontrolkou oleje. Nebo blikat.
Fabie mají u motorů AME,AZF,AQW,... drát k čidlu tlaku oleje součástí motorového malého svazku. Mnohdy je drát bez rezervy u konektoru čidla v pravém úhlu zlomený.
To, zda čidlo spíná či ne závisí u blbnoucího čidla i na teplotě motoru a oleje. A zrovna tak i na špatném kontaktu. Pokud je čidlo oblité i s konektorem od olejového šmíru, tak je prostě vadné a nic se samo neopravilo.
Cena cca 300kč
Tak ujeto 700km, to už by byl motor ko :D. Jen začala svítit chladící kontrolka, zajímavé, expanzka je totiž zašpiněná už 2 roky - asi se v ní záhadně probudilo čidlo.
Čidlo jsou jen dva dráty ve vodě. Pokud je kal a bordel z vody potáhne filmem nečistot, tak měří špatně průchod proudu a vyhodnotí to ŘJ budíky, že není voda.
Stačí nádobku vypláchnout mimo auto technickým benzínem, louhem na odpady s vařící vodou a neutralizovat opět benzínem a namontovat. Nebo koupit nádobku novou.
Ideálně, aby se to rychle neopakovalo, tak nejprve zevšeho nejdřív udělat výplach celé chladící soustavy. Prodává se i spousta přípravku, které se nechávají kolovat v systému chlazení před vypuštěním.
třeba
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.