Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Co vše může být poškozené?

Od: jenicek® odpovědí: 6 změna:

Zdravím, mám drobný dotaz a problém co mi nedá pár dní spát měl jsem nedávno malou příhodu s autem (Fabia 1) jejíž následek je: pravé přední kolo posunuto cca 1-3cm dozadu (ale kolo se podběhu nedotýká) a zároveň je kopnuté doprava, to je vina ohnuté axiálního táhla řízení spojující kulisu řízení s těhlicí. Tu vyměním, to není problém. Ale co by mě zajímalo co vše může být poškozeno. Hádám že bude KO rameno, nápravnice?, stabilizační tyčka, těhlice? Poloosa je ok. To je tak všechno co jsem po sundání kola a zvednutí heverem a zběžným pohledem poznal a na zvedáku jsem ji zatím neměl. Vím že nejrozumnější cesta je auto zvednout a kompletně omrknout, ale ptám se nejdřív proto abych věděl na co se pak připravit. Auto kvůli tomu rozebírat do šrotu opravdu nechci, jelikož to auto mám rád (ak víte co, je to první auto) díky všem za rozumné rady a případně nějaké posměšky

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

bear

0x

Základ je rameno. Schválně je uzpůsobeno k pohlcení nárazu a deformaci, aby se nepoškodilo víc věcí. Dále pak je nutné zkontrolovat to hliníkové uchycení se zadním silenblokem ramene a případně přelisovat nový silenblok či vyměnit i ten kus hliníku. Nápravnice je třídilná. Hliníkové rohy se závěsy ramen a plechový střed co by most.

Dále pak na řízení vyměnit čepy. Také jsou schválně vyoseny, aby pohltily náraz.

Na tlumiči zkontrolovat horní uložení a případně i s ložiskem dát nové.

Pak geo.


Jo tohle všechno je to co jsem si myslel že bude kaput. Tohle je ještě dobrý, myslel jsem že to bude mnohem horší. A s geometrií po montáži počítám, stejně mě brzo čeká nová TK . Jinak moc díky za odpověď

 


0x

rameno tyčka řízení klidně i tlumič


Jo ten tlumič je taky ko, ale kastle okolo horního uložení není ohnutá nebo poškozená, všecko to schytal tlumič samotný což je jedině dobře. Šlo mi o to jestli není někde urvané uchycení na kastli a dle zdejších odpovědí a malého rozsahu poškození to tak asi nebude, ale stejně mě to s.re

bear

Jestli je to nějaká voňavka s málo km, tak buď rád, že jsou poškozené díly, které se dají měnit. Horší je rovnat karoserii. To už je poznat vždy.

A kolo zatáčením vždy mění geometrii (kola jsou totiž mírně nakloněná proti jízdě, aby se sám rovnal volant). Pokud je teď koplé doprava, tak nepoznáš, zda je i rameno v háji.


Je pravda že rozsah poškození ramena takhle z polohy kola opravdu nepoznám. Jinak je to sice 25let staré MPI co nemá najeto ani 200k, dostala základní péči motoru jako je těsnění pod hlavou, nové hadice+chl.kapalina, nový olej a filtr a jako bonus byla doslova za pár korun od kamaráda, už jen proto se jí nechci zbavit páč takhle ji nikde neseženu. Tož tak, jinak jo, jestli budou kaput jen tyhle díly jako rameno apod, tak jsem za to ještě rád, oprava za pár kaček

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]