Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Chcípne mi motor při startování na jedničku

Od: tamaraau* odpovědí: 20 změna:

Asi půl roku jsem v autě (stáří 5 let, Fiat, Natural 95 pije) startovala tak, že jsem pákou dala první rychl. stupeň, šlápla na spojku, otočila klíčkem, povolovala spojku a přidávala plyn. A auto se rozjelo. Ono se rozjelo i BEZ toho plynu...

Jenže nyní jsem asi 2 týdny nejela a když to tak udělám, tak mi to po pár (asi dvou) sekundách chcípne. Musím znovu točit klíčkem, a rozjedu se až napotřetí.

Je to tím, že je motor studený? Nebo málo nabitý akumulátor? Nebo něco odešlo?

Děkuji moc - snad to vyřeším. Třeba jen stačí více dávat plynu do rozjezdu. Jsem zmatená! Táta říká, že se startuje JEN na neutrálu, nikdy ne na jedničku.

 

 

20 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

To že startujete s zařezenouz jedničkou vliv mít nebude.Spíš bych to tipnul na špatnou šktrící klapku.Zkuste ráno startovat na neutrál a trochu prošlánout plyn než vyjedete.

 

hop®

2x

Pokud nohou držíte spojku, je jedno, jestli máte zařazený rychlostní stupeň nebo neutrál. Málo nabitý akumulátor není, to byste nenastartovala. Asi se trošku "pohnulo" seřízení motoru, případně nefunguje sytič tak jak má, pravděpodobně je při studeném motoru chudší směs než by na běh motoru měla být.

hanher*

Řekl bych dá se říct to samé, jako Hop.

A díky stylu jízdy, který jste zde popsala, se sem brzo asi vrátíte a budete se dotazovat proč Vás zlobí spojka, převodovka, nebo obojí. . .

tamaraau*

Co je prosím špatného na mém stylu jízdy? Nemám sešlapovat tu spojku při otáčení klíčkem?

hop®

Nesouhlasím s hanher. Ještě se nejedná o jízdu, a startování s vyšláplou spojkou mírně šetří baterii, protože zbytečně netočíte převodovkou. Pokud spojku pouštíte a rozjíždíte se až po nastartování motoru, je podle mne vše v pořádku.

doplněno 30.08.10 22:51:

Možná to bylo opravdu jen tím, že jste 14 dní nejela a závada zmizí sama...

hanher*
"Ono se rozjelo i BEZ toho plynu"
hop®

Jj, třeba stará škodovka měla při zapnutým sytiči přes 2000 otáček, takže s citlivou levačkou se to nemuselo zbytečně túrovat...

tamaraau*

Děkuji za největší porci uklidnění, člověče!

tamaraau*

Takže do servisu, aby na to mrkli. Dobře. Já se bála, že něco dělám blbě.

 

ar*

0x

Jak už bylo řečeno, akumulátorem a ani stylem startování to není. Nejpravděpodobněji dáte málo plynu a proto vám to vždy chcípne. Pokud by motor chcípal po nastartování i bez pokusu se rozjet tak nejpravděpodobněji bude vadné čidlo teploty které řídí množtví paliva které jde do motoru, což je místo sytiče. Neberte to nikterak špatně, ale ve vašem případě je to opravdu nejspíš špatným stylem rozjíždění. V těchto nižších teplotách, motor opravdu nemá hned po nastartování takový výkon jako když jsou vedra.

doplněno 30.08.10 22:56:

Tamaraau, toho učitele té autoškoly nebudu ani radši komentovat. Je potřeba opravdu přidat plyn a pak to chcípat nebude.

doplněno 31.08.10 00:52:

Neučil vás spíš startovat bez plynu než rozjíždět?

tamaraau*

Že dám málo plynu...?

U staré Felicie mě řidič autoškoly nutil se rozjet BEZ plynu, jen pouštěním spojky.

doplněno 30.08.10 23:06:

Byl to zkušený, starý učitel, velmi dobrý! I do kopce mě nutil bez plynu a šlo to.. Proč ho kritizujete?

Ještě jednu věc uměl: zastavit tak, že to auto neposkočilo dozadu ani milimetr, jen tak lehce se zastavilo. To mi vůbec nešlo Měla jsem ho za guru!

hanher*

Tak to byl pěknej . . . .

hop®

Jj, to je dobrej trénink! Ale v tomto případě jen položím řečnickou otázku: benzin nebo nafta? ...

hanher*
"(stáří 5 let, Fiat, Natural 95 pije)"
hop®

"U staré Felicie mě řidič autoškoly nutil se rozjet BEZ plynu, jen pouštěním spojky."

Tady chci porovnávat mezi "A" a "B"! OKI?

tamaraau*

Jak A a B?

 

hop®

To bylo pro Hanher, rozjíždění bez plynu u benzíňáku (Vaše současné auto) a u naftáku (možná Felda z autoškoly) je radikálně rozdílné!

ar*

Tamaraau já jsem se jen k němu nevyjadřoval. Pokud půjdeme do důsledku tak vyšlapávání spojky při startování je jen česká specialita. Sice se tím opravdu odlehčí baterii ,ale na druhou stranu tím dost trpí axiální ložisko na klice , spojkové ložisko atd. To je ,ale vedlejší, prostě u nás se to tak učí i když je to mýtus. To že auto neposkočí dozadu ani o mylimetr by se měl postupně naučit kažký řidič to jsou základy. Nám učitel v autoškole dal pod zadní kolo krabičku od sirek při rozjíždění do kopce a taky se nesměla přejet ani zmáčknout. (a to bylo s náklaďákem)

Prostě při rozjíždění se při pouštění spojky kdy už začne zabírat mírně přidá plyn a rozjezd je plynulý. Boužel vás to guru naučil špatně a budete muset zmněnit návak při rozjíždění. Je pravda, že pokud budete mít dostatečně silný motor a ještě třeba v dieslu tak vám to veme i na ten volnoběh , ale stejně je to týrání motoru. Prostě chce to jen rutinu a pak to pujde samo.

doplněno 30.08.10 23:41:

To stou nevyšlápnutou spojkou bede zase debata:D

 

nu*

0x

myslím že váš příspěvek, to bude asi nějaká provokace provozovatele těchto stránek, tímto způsobem se rozjíždí jen málokdo, pokud jde o spojku, především ženy nachávají zařazenou rychlost na křižovatkách a nohu na spojce i douhé desítky sekund, někdy i minuty...nebudete určitě výjimkou, podle popisu vašeho způsobu rozjíždění...spojka je sice k tomu, aby vystavovala, ale šlapání na ní bych omezil z důvodu prodlouzženíé její životnosti na minimum...ale to je jen můj laický názor, a také je jen mým názorem, že by jste si měla dobrovolně zaplatit nějakou lekci v autoškole... až jí absolvujete, budete se možná už stydět napsat to, co jste sem v souvislosti s vaší technikou jízdy napsala

nu*

nebo alespoň někdy poslechnout tatínka

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]