Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Použití 7 leté pneu stav nejetá

Od: oto000® odpovědí: 17 změna:

Dobrý den,jaký máte názor na použití staré pneu ale není použítá nikdy jetá letní Barum brilantis 2 obutá na disku jako rezerva.

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


5x

Já bych to dal bez problémů. páč ze zkušenosti vím, že se nic nestane.

Pokud nejdete nějaká extra závod, bude to OK.


jezdím maximálně 130 km na dalnici a to 2 x do roka jinak okresky 1-2 třída 90-80 km jinak né nejsem závodník

To Vás chválím, rozumný řidič

Pneu budou ok ale tyhle rady typu "pokud nezávodíte" apod. přímo nesnášim...

Nikdy nevíte kdy příjde krizová situace která vám to hezky sečte.

Sám to mám za sebou.

Připustíte, že jiní mají jinou zkušenost?

Připustím a jak jsem psal tak pneu bude nejspíš ok pokud byla dobře skladována.

Každopádně jsem to teď řešil u služebáka kde byla pneu po deseti letech tvrdá jak kámen, taky rezerva...

Jezdil jsem na pneu 7 let starých, nesjeté ale na mokru pomalu nemožné se normálně rozjet.

 

 


5x

nevidim problém

 

kmet

3x

Pokud neni popraskaná, jako rezerva OK, jen může huř držet. Běžně se gumy "protektorovaly" a omezeně se to dělá dodnes, stará guma se opatří novým vzorkem, případně se vymění celá vnější gumová část, přičemž vnitřek zůstává stejný s roky a kilometry na hrbu. V zahraničí by to mohlo při kontrole vzbudit pozornost, ale předpokládám, že staří u rezervy neřeší.

 

2024

3x
Pokud je pneumatika na pohled v pořádku a nejezdíte moc rychle a moc daleko, klidně ji použijte.
Jinak ale pochopitelně takto stará pneumatika nebude mít vlastnosti pneumatiky zcela nové, to fyzikálně není možné.
Ale na běžné pojíždění OK.

 


2x
7 let nic není, když mi zbyla nikdy nejeta rezeva,co se 20 let vozila v kufru, aniž by poznala denní světlo, koupil jsem (klidně za půlku ceny nové gumy) druhou stejně starou rezervu a 4 sezóny jsem je měl na předku (zadní byly mladší, ale už víc ojetý). A ráfek jsem tuším ještě prodal (ty 2 rezervy jsem přezul na alu). Nic jim nebylo, tedy ze začátku, jen pi těch 4 sezónách už bylo znát zrychlené stárnutí, guma tvrdla začínala puchrivet, jako u "nových" gum třeba po 10 letech.
Jednalo se samozřejmě o letní.
Na obytném přívěsu jsem taky měl 5 let gumy koupené asi po dvou stovkách, údajně použité jedno léto a pak 8 let zapomenuté v garáži po prodaném autu (opravdu stav nových), ale po 5 letech na slunci guma začínala stárnout.
A zrovna nedávno jsem koupil na auto pár
funglovek po třech stovkách,nikdy nenazutych, ještě z výroby polepenych na vzorku, výroba 2014...
Né vždy je to výhra..Michelin je v tomhle na prd..Taky jsem obul dvě staré nejeté rezervy a zanedlouho se objevily prasklinky..Setkávám se s tím převážně u Michelinek..prostě zdegradují stářím..Některé pneu vydrží i 20 a více let bez prasklin..samozřejmě jsou pak tvrdé,ale používat jdou..Teď v práci dva kolegové na svých Hyundaiích řešili "hučící ložiska" při nájezdu asi 50tkm..Ukázalo se,že to hučí 7let staré Michelinky od výroby auta..vzorek se vykusoval a drolil..Jeden na to přišel a ložiska neměnil..Druhý bohužel zaplatil výměnu ložisek a když to hučení nepřestalo,tak si všiml těch vydrolených vzorků Michelinek

u Michelinek****a co Barumky?

, ?

asd1

Barumky jsou mr.ky už jako nový, na rozdíl od Michelinu kterej zlobí až po kilomerech při kterých by z Barumky už dávno lezly dráty...

Tazatel - zadarmo drahý. Použít to jde, ale počítej že budou klouzat, za mokra extrémně. V pneutestech by vyšly asi jako nejhorší číny hodnocený známkou 5 - nebezpečné. Na té dálnici ze 130 na mokru zastavíš minimálně o 30 metrů dál než s kvalitní pneu. Můžeš jezdit sebeopatrněji, ale nečekaná situace ti do toho hodí vidle. Pak na rozdíl od kvalitních gum nezatočíš/ nedobrzdíš a to šetření na gumách se bohatě vyplatí. Plechy koupíš nový, ale zdraví nijak nenahradíš. Stačí srnka a místo intenzivní brzdy ti jen vrní ABS a moc to nezpomaluje, takže nastoupí losí test, nejdřív se to bude sunout rovně a pak to hodí přetáčivý smyk a seš ve škarpě. Nebo jí holt vezmeš čelně a máš celej předek na sr., příp. jelena v čelním skle. Je velký rozdíl vyhýbat se/vzít jí v 50 kmh nebo v 70, a přesně takový rozdíl je mezi dobrou a klouzavou gumou u zvěře (a ta se vyskytuje celkem často. Druhá možnost jezdit jak šnek, pak tě ale zase furt někdo předjíždí. Takže taky žádná hitparáda.

můj odhad nezklamal

asd1

Můj taky ne, že zmínka o vrčení Michelinu v tobě vyvolá uspokojení a utvrdí v názoru že kvalita je podobná... To opravdu není.

Btw Michelin (Energy) vydrží minimálně dvojnásobný nájezd než Barumka. Daň za to je klouzavost za mokra (ale o dost míň než ta brusle)

Brillantis2 je opravdu brusle..Polaris2 puchřely jako čert..Ale Polaris3 jsem používal celoročně v různých rozměrech a dost staré..Skoro nepuchří a vzorek se nevykusuje..Sice jezdím převážně kolem komína a dálnice skoro vůbec,ale zatáčky si "užívám"..Brillantis1 jsem kdysi používal od jejich novoty a auto celkem drželo..sice se trochu žvýkaly,ale držely..Nevydržely ale "krouhání" zatáček..lezly z nich dráty po tečně..geometrie ok a vzorek i stáří taky.

 


0x

Ono taky hodně záleží na skladování...

Ke stáří - koupil jsem nedávno "nové" pneu z roku 2012 - měkké, skladovány v pneuservisu, který je nějak založil ve skladu. Najeto cca. 10tis km - naprosto v pořádku (kleber).

Ohledně "nové Barum brilantis2" - za mne - na rezervu ok, ale na auto bych to na běžné ježdění nedal. Brilantisky jsem měl na dvou koupených autech v minulosti - a šly okamžitě dolů (nikdo to nechtěl ani za pár korun koupit - vzorek přes 7mm - tak šly do ekodvora).

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]