Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,jaký máte názor na použití staré pneu ale není použítá nikdy jetá letní Barum brilantis 2 obutá na disku jako rezerva.
Já bych to dal bez problémů. páč ze zkušenosti vím, že se nic nestane.
Pokud nejdete nějaká extra závod, bude to OK.
jezdím maximálně 130 km na dalnici a to 2 x do roka jinak okresky 1-2 třída 90-80 km jinak né nejsem závodník
Pneu budou ok ale tyhle rady typu "pokud nezávodíte" apod. přímo nesnášim...
Nikdy nevíte kdy příjde krizová situace která vám to hezky sečte.
Sám to mám za sebou.
Připustím a jak jsem psal tak pneu bude nejspíš ok pokud byla dobře skladována.
Každopádně jsem to teď řešil u služebáka kde byla pneu po deseti letech tvrdá jak kámen, taky rezerva...
Jezdil jsem na pneu 7 let starých, nesjeté ale na mokru pomalu nemožné se normálně rozjet.
Pokud neni popraskaná, jako rezerva OK, jen může huř držet. Běžně se gumy "protektorovaly" a omezeně se to dělá dodnes, stará guma se opatří novým vzorkem, případně se vymění celá vnější gumová část, přičemž vnitřek zůstává stejný s roky a kilometry na hrbu. V zahraničí by to mohlo při kontrole vzbudit pozornost, ale předpokládám, že staří u rezervy neřeší.
Barumky jsou mr.ky už jako nový, na rozdíl od Michelinu kterej zlobí až po kilomerech při kterých by z Barumky už dávno lezly dráty...
Tazatel - zadarmo drahý. Použít to jde, ale počítej že budou klouzat, za mokra extrémně. V pneutestech by vyšly asi jako nejhorší číny hodnocený známkou 5 - nebezpečné. Na té dálnici ze 130 na mokru zastavíš minimálně o 30 metrů dál než s kvalitní pneu. Můžeš jezdit sebeopatrněji, ale nečekaná situace ti do toho hodí vidle. Pak na rozdíl od kvalitních gum nezatočíš/ nedobrzdíš a to šetření na gumách se bohatě vyplatí. Plechy koupíš nový, ale zdraví nijak nenahradíš. Stačí srnka a místo intenzivní brzdy ti jen vrní ABS a moc to nezpomaluje, takže nastoupí losí test, nejdřív se to bude sunout rovně a pak to hodí přetáčivý smyk a seš ve škarpě. Nebo jí holt vezmeš čelně a máš celej předek na sr., příp. jelena v čelním skle. Je velký rozdíl vyhýbat se/vzít jí v 50 kmh nebo v 70, a přesně takový rozdíl je mezi dobrou a klouzavou gumou u zvěře (a ta se vyskytuje celkem často. Druhá možnost jezdit jak šnek, pak tě ale zase furt někdo předjíždí. Takže taky žádná hitparáda.
Můj taky ne, že zmínka o vrčení Michelinu v tobě vyvolá uspokojení a utvrdí v názoru že kvalita je podobná... To opravdu není.
Btw Michelin (Energy) vydrží minimálně dvojnásobný nájezd než Barumka. Daň za to je klouzavost za mokra (ale o dost míň než ta brusle)
Ono taky hodně záleží na skladování...
Ke stáří - koupil jsem nedávno "nové" pneu z roku 2012 - měkké, skladovány v pneuservisu, který je nějak založil ve skladu. Najeto cca. 10tis km - naprosto v pořádku (kleber).
Ohledně "nové Barum brilantis2" - za mne - na rezervu ok, ale na auto bych to na běžné ježdění nedal. Brilantisky jsem měl na dvou koupených autech v minulosti - a šly okamžitě dolů (nikdo to nechtěl ani za pár korun koupit - vzorek přes 7mm - tak šly do ekodvora).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.