Nejste přihlášen/a.
Ahoj, asi mi se něco stalo s brzdou,, jezdil jsem až na železo a nejspíš povypadla deska (drhne) a vytekla brzdovka (svítí maxidot). Je náplň spojená se servem? Dojedu do servisu? Nebo si to opravím na dvorku? Nemůžou být zničený třmeny nebo píst?
Jasně! Tady máš podrobný postup výměny předních brzd (kotoučů a destiček) na Škodě Fabia 1.
1. Příprava
. Najdi si rovné a bezpečné místo.
. Zajisti auto ruční brzdou a podlož zadní kola klíny.
. Uvolni matice předního kola (17mm) ještě před zvednutím auta.
2. Zvednutí auta a sundání kola
. Použij hever a bezpečně podepři auto podpěrou.
. Sundej kolo a odlož ho stranou.
3. Demontáž brzdového třmenu
. Očisti třmen drátěným kartáčem a brzdovým čističem.
. Imbusovým klíčem (7mm)povol a vyndej dva vodicí čepy třmenu.
. Opatrně sundej brzdový třmen – může jít ztuha kvůli opotřebeným destičkám.
. Pozor!Zavěs třmen drátem na tlumič, aby nevisel na brzdové hadičce.
4. Výměna brzdových destiček
. Vyndej staré destičky z třmenu.
. Očisti vodicí plochy a píst třmenu.
. Pomocí svěrky nebo speciálního přípravku zatlač zpět pístek.
5. Demontáž brzdového kotouče
. Odšroubuj upevňovací šroub kotouče (Torx T30).
. Pokud je kotouč přirezlý, poklepej na něj gumovou paličkou nebo použij odrezovač.
. Sundej starý kotouč a očisti náboj drátěným kartáčem.
6. Montáž nového kotouče
. Polož nový kotouč na náboj.
. Připevni ho zpět šroubem (Torx T30).
7. Montáž nových destiček a třmenu
. Nasaď nové destičky do třmenu.
. Namaž vodicí čepy speciálním mazivem a vrat třmen na místo.
. Utáhni vodicí čepy imbusovým klíčem (7mm).
8. Montáž kola a dokončení
. Nasaď kolo zpět a utáhni matice rukou.
. Spust auto na zem a dotáhni matice momentovým klíčem (doporučený moment je 110 Nm).
. Sešlápni několikrát brzdový pedál, aby se pístky usadily.
9. Kontrola a zajetí brzd
. Zkontroluj hladinu brzdové kapaliny, případně ji doplň.
. Proveď zkušební jízdu – brzdi opatrně, aby se nové destičky správně usadily (prvních 200 km nebrzdi agresivně).
Jsem si tam doplnil postup výměnný, tak snad je jasné odkud začíná ten postup a pokavaď je dotaz.
Jinak náplní jsem našel že je 1 l, takže to asi se serverem nemá společnou náplň jako u jiných modelů?
Děkuji předem za konstruktivní rady a zkušenosti...
No asi to protejka no... brzdím radši ručkou a jedu pomalu.
Kolik tak může stát GO jedny brzdy přední? Aby to nestálo víc než auto.
@cuj: Novy znackovy trmen je za 1600,- neznackovy za polovic. Vzhledem k tomuto faktu a cene prace se servis do repase asi nepohrne a vnuti Vam cely trmen.
Zdravím, no na železo, to musí sluchej poznat. Navíc, pokud to bylo na železo, tak základna destičky pěkně přenáší teplo na pístek a ten může rotavit "O" kroužky a prachovku teplem a pak už následuje ...
OK, a pro jistotu, jaký byste doporučili koupit třmen, případně, kdyby byl poškozený (origo asi ne-e - jen pro inspiraci modelu):
A věděl by někdo prosím zjistit, kolik mm je MIN tlouštka kotouče před výměnou? Je to 22 mm? Měřijó to na STK?
@cuj: A nebude lepsi, s Vasi urovni znalosti, nechat oboji na servisu? Sice jsou to jenom brzdy, ale...
Jo jistě oni vám to všude v okolí udělají na počkání Díky za radu.
Samozřejmě i tato varianta je v řešení, nic ve zlým, já to nemusím hrotit, tyto dotazy jsou z důvodu, přípravy na překvapení a self improvementu. Takže nejlépe může odpovědět ten, který to v nedávné době dělal vlastníma rukama. Jde o to že to auto musí nejlépe zítra už zase jezdit A Zvedáky okolních servisu jsou všude plný... Takže si vás objednají třeba za 14 dní nebo za měsíc (jak kde), a ta cena pak na vyšší hodnotu auta na dvojnásobek
A jak píšete, jsou to jenom brzdy, může to být jenom na výměnu gumy nebo se vyměnit celý třmen no (Než dělat repasi jak už tu výše padlo, že to může být za podobnou cenu), takže se snažím zjistit za kolik se dá koupit do foroty... To snad není nic proti ničemu a jistě je tady někdo umí lépe hledat až na ty díly když je měl v ruce, samozřejmě že mi tohle neporadí teoretik od YouTubu. Ale uznej i ty, že kupovat za 7 l origo, je asi blbost, do >20 let starýho auta?
@cuj:Novy trmen ATE je za cca 1600, pokud to jelo plech na plech, tak to ma kotouc stejne asi za sebou, lhostejno jakou ma tloustku.
maxidot detekuje pokles nádržky ... Čidla v deskách nejsou. Pod autem byla na jedny straně u kola prostě menší Kaluž a brzda byla měkčí, prostě jsem ji nepoužíval od tý doby.
Stalo se to když jsem to prudčeji zabrzdil tak se to mohlo vytrhnout z třmenu, jestli fakt byla krátká deska už. Samozřejmě že o tom že je na železo už jsem věděl nějakou dobu a s výměnou otálel, vím chyba no..:...
takže by mohl být poškozený i celej třmen třeba ...
@cuj: Jedine auto, ktere ma napln brzd spolecnou se zbytkem, jsou stare hydropneumaticke citroeny. Alespon ja jine neznam.
Ok. Tim lip ze staci koupit na doplnění jen 1 litr kapaliny DOT4.
Beztak asi nebyla nikdy v tom voze měněna. Tak aspoň bude suchá bez vody... Anebo nějak extra záleží na výrobci? Či stačí to nejlevnější splňující dot 4?
Nejspíš jsem si to spletl s tím že na Fabii je ten posilovač elektrický (Dokonce jeho charakteristika se dá nastavit přes diagnostiku), kdežto na oktávce je ten posilovač mechanický od náhonu ojnice?
Trtr: Tak když mi řekneš komu, kdo mi to do zítra udělá? Povídej... Jsem jedno velký ucho
To je asi hrozně složitý v nejhorším případě přehodit třmeny a odvzdušnit to že?
Jakej já jsem inženýr, tak se bojím chodit k doktorovi
Proč mi raději neodpovíš, kdy TY jsi to naposledy dělal, a jak to je s kvalitou všech těch různých generických after market china PRC značek a i kapaliny? To je to, co tady řeším a ne úroveň znalostí.
@cuj:Slozity to neni, automechanik taky neni Dr. nebo Ing. V nejhorsim to po te oprave jenom nebude brzdit...
@cuj: To jiste. Clovek taky nemusi byt automechanik, aby poznal, ze je plech na plech a necekal az z toho vychcije kapalina...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.