Nejste přihlášen/a.
Zda to je technicky mozne? Zcela jiste je ho mozne fyzicky namontovat, ale nebude mit zadny efekt. A to ani zvukovy, natoz funkcni.
Zda to je vhodne? Je to k nicemu.
---
Zazehove motory pouzivaji narozdil od vznetovych motoru kvantitativni regulaci. To znamena, ze je predem znama kvalita spalovaci smesi (stechiometricky pomer) a rizeni se provadi mnozstvim teto smesi, ktera se do motoru privede. Tedy kvantita smesi.
Toto mnozstvi se ridi pomoci skrtici klapky, pres kterou se saje vzduch a kterou jsou tedy benzinove motory pro tento ucel v sani vybaveny.
Kdyz dojde k jjejimu uzavreni (napr. pri pusteni pedalu plynu), tak u motoru s turbodmychadlem dojde v sani za dmychadlem k narustu tlaku (dmychadlo se stale toci a pumpuje vzduch, ale vzduch nema kam jit). To muze vest k pretlakovani a zpetnemu tlakovemu razu do dmychadla, ktere ho ho jednak brzdi = zvysuje turbo lag (to je dulezite hlavne u motorsportu) a jednak ho muze i kompletne (vetsinou postupne) znicit. Jednoduse se vylagruji ulozeni hridelky nebo se hridelka ukrouti.
Proto se u benzinovych motoru instaluje za dmychadlo ventil, ktery pri pretlaku upusti, aby se temto negativnim efektum predeslo.
Vznetove motory na druhou stranu jsou regulovany kvalitativne. Mnozstvi nasavaneho vzduchu se nereguluje, je zavisle pouze na zdvihu (a tlaku turbodmychadla) a reguluje se pouze mnozstvi paliva, ktere se do nasateho vzduchu v motoru prida. Tedy kvalita smesi.
Jak je patrno, vznetovy motor zdnou skrtici klapku nepotrebuje a ani nema.
Pri pusteni pedalu plynu se pouze prerusi dodavka paliva, ale vzduch proudi motorem naprazdno dal.
Jak je patrno, nedochazi tedy v sani za turbem k zadnym narustum tlaku a tedy instalovany ventil by ani nikdy neotevrel. A tedy ani nedojde k pozadovanemu zvukovemu efektu.
Mel-li by byt nalazen na nejaky nizsi tlak, aby otviral pri mensich fluktulacich v sani, pak si bude nahodne popiskavat a bude akorat snizovat ucinnost/
---
Lze si zcela jiste instalovat nejaky elektronicky zvukovy efekt s reproduktorem, ktery pri seslapnuti spojky bude znit jako odfuk z turba, ale to je pouze k smichu a uspokojeni ega.
Ja vedel, ze to nekdo zmini. Jeste je tu jedna vec, u ktere cekam, ze se po ni zacne nekdo vozit.
Bery.
To ale neni skrtici klapka, o ktere je rec, ktera ma vliv na proudeni vzduchu motorem pri pusteni plynu, ze?
A k čemu má diesel škrtící klapku s regulací elektroservem jako u benzíňáku snad většina nebo všechny motory se systémem common rail?
Proč má klapka složitou regulaci a hlídání úhlu polohy dost napřesno?
Jen na chcípání motoru? To snad ne...
Pochopitelně, že se ta škrtící klapka u dieslů common rail účastní celého chodu motoru. Nejen přechodů nebo dokonce měkčího chcípnutí. Dohnat EURO4,5 nebo 6 jen regulací dávky paliva nebo lepší spotřeby při zachování výkonu jinak prostě nelze dosáhnout (stejně tak chod správné regenerace DPF filtru).
Proto tam ta regulační klapka je.
Nežijeme v době rotaček a komůrkových dieslů. Spousta asi zaspala dobu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.