Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Na autě drhne spojka

Od: punto odpovědí: 22 změna:
Dělali mi na autě novou spojku a teď tam něco drhne. Napřed jsem si myslel, že to dělají přední brzdy ale jde to od spojky. Chvíli po rozjezdu nebo po přeřazení rychlosti tam něco drhne. Někdy to za pár vteřin přestane ale jindy to drhne dokud znova nepřeřadím. Spojka jde docela ztuha. Někdy zabírá hezky od spoda a jindy zase zabírá až úplně nahoře. Netuším co by to mohlo způsobovat. Táhlo od spojky a spojkový válec je taky nový. Myslíte, že až si ta nová spojka sedne, že to přestane nebo je třeba to znova rozebrat a opravit?

 

 

22 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1

3x
Mk 2 má hydrauliku.
Reklamuj, i když, lepší je lamam to do ruky už nedat i za cenu dalších výdajů..
Pokaždé jinak = může být blbě odvzdusnena, musí se to umět.. pokud něco drhne tak mechanika jak spojka tak všechno na co vymeny sáhli..
Jaký motor, pred FL nebo po FL (velký svetla)
VIN?
Jaké přesně díly použili (všechno včetně spolkových válců...)
punto

Má to už ty větší světla. Motor 1.2. Spojka a válce jsou nové.
asd1
1,2 ma vic verzi..
Hele buď sem dáš všechny podrobnosti, nebo rady budou věštění z koule a na to se můžu..
punto

Teď sem na to koukal 1.2 SV je tam napsáno. Je možný, že tam dali díly na jinou verzi a prostě se to tam nevešlo a teď to tam drhne? Stejně mě ale nenapadá, co by tam o sebe mohlo drhnout. Jak se provádí to odvzdušnění? To je jako u brzd? Povolím odvzdušnovák, sešlápnu pedál, utahnu odvzdušnovák, pustím pedál?
punto

Sorry tak není to SV je to 8V. Ono to je rozmazaný.
asd1

Pro 1,2 8V 44 kW A4000 jsou tři verze spojky atd.,

Když sem nedáš podrobnosti tak si díly ověř sám.

Pokud díly sedí tak chyba montáže.

Odvzdušnění neni stejný jako brzdy.

Samo to nepřestane, něco tam pojebali...

punto

Bohužel žádné další podrobnosti už nemám. Není tam přístup abych mohl kouknout na čísla dílů. Máš alespoň nějakou teorii co tam mohli pojebat a co tam drhne, protože co jsem tak koukal, tak tohle musí dokázat složit i lobotom a vůbec nechápu co tam drhne o co.

 

ladinac123

0x

Začal bych tím, jaké je ovládání spojky. Hydraulika nebo táhlo?

punto

To netuším. Je to Punto rok 2003. Od ovládání spojky je trochu vidět váleček ale dál už nevidím, jestli je ten váleček ovládán táhlem nebo hydraulikou.
Mame punto doma dceři se spojka dělala minulej rok pedal de parádně zlehka nic necvaka dávala se spojka luk
Měnil sem i oba spojkový valce neb se mi před tim ten chod zdal takovej divnej ale necvakala jen brala u podlahy a šlo už húř řadit

 


0x
Vodvez to tam kde to dělali a reklamuj to
Ztuha by jit neměla a drhnout už vúbec
asd1
A tam to pojebou ještě víc...
Tot otázka treba tam maj i někoho šikovnýho kdo ví

 


0x
Buď jsem blázen,anebo se zase objevila otázka, která už tu byla..
punto

A našla se tam příčina?
asd1

Včera jsem tu psal o problémech se spojkou na Fiatu Punto. Dneska se mi možná podařilo zjistit možnou příčinu problému. Jestli se nepletu, tak mezi vypínací páčkou a spojkovým válcem by měla být za normálních okolností lehká vůle. Problém je, že tam žádná vůle není a spojkový válec do ní pořád dost silně tlačí, takže spojka nejspíše úplně nevypíná a někdy asi i prokluzuje a to způsobuje to drhnutí. Zkoušel jsem to odvzdušnit a ve spojkovém válci byl jen vzduch. Ten idiot v servisu to nejspíše vůbec neodvzdušnil. Teď už sice jde z odvzdušnováků jen brzdovka a žádné bublinky ale problém přetrvává. Váleček má pořád tendenci tlačít dost silně směrem ven. Co teď?

Mezi válcema je na vedení ještě multiplikátor, tam ještě může být vzduch - odvzdušni to pořádně... Ale vzduch nebude příčina, spíš drhne vypínací ložisko na hřídeli a seká se (pokaždý v jiným místě), nevrací se úplně proto táhlo tlačí na pedál

Vzduch = spojka zabírá níž nebo jí ani nevypneš...

Taky mohli použít díly který nepasujou.. Nemusíš prolejzat auto, díly bys měl mít na faktuře ze servisu (nebo si tam seznam dílů vyžádej)

Při výměně jde baterka ven = reset adaptací, pak je třeba znova je "naučit" - studený motor, start bez dotyku plynu, pořád bez dotyku plynu nechat ohřát (načítají se parametry pro volnoběh, jak u toho šlápneš na plyn tak se načtou blbě) a nakonec projet pár km ve všech režimech otáček.

Nejlepší řešení je nastudovat si komplet problematiku spojka + ovládání a celý to po nich projít, může být nutná demontáž a až pak uvidíš co tam je blbě... Podle mě pohyb vypínacího ložiska po hřídeli nejde lehce - nečistoty, neni namazaný apod.

asd1
Baterku jsem tam nechal. Podařilo se vymontovat válec bez vyndání baterky a je od něho dost dlouhá hadička, takže s ním manipuluji venku aniž bych ho musel odpojit. Jak odvzdušním ten multiplikátor a proč ten váleček pořád tlačí tak silně směrem ven? V něm je pružina. Já ho zmáčknu, povolím odvzdušnovák čímž z něj vypustím veškerý tlak a ono se to stejně pořád vrací až úplně nadoraz.
asd1

Je v něm péro proto se vrací.

Odpoj ho jak od páky převodoky tak od hadičky, naplň kapalinou po okraj, pak připoj hadičku.

Povolíš odvzd., až pak pomocník sešlápne pedál, zavřeš odvzd, až pak pomocník pedál pustí. Několikrát opakuješ. Tim vyřešíš odvzdušnění.

Potřebuješ odsávačku, stačí velká stříkačka + silikonová hadička..

 

punto

Hotovo odvzdušněno. Namazal jsem ještě to táhlo u pedálu a spojka už jde docela zlehka a zabírá zase od spodu. Jsem zvědav jak dlouho to vydrží. Nicméně teď jsem to projížděl a mám pocit, že ten drhnoucí zvuk jde přecejen od předních brzd ale reaguje to i na spojkový pedál. Je možné, že by při sešlápnutí spojky někudy mírně unikal tlak, který pak částečně jde na přední brzdy?
asd1

Od spojky do brzd to jít nemůže.

Spíš něco kolem brzd, případně dojebali ložisko kola, drhne podběh apod. Zvedni zatoč si kolem a hledej kde drhne.. (samo auto zajistit proti spadnutí z heveru - aspoň sundaný kolo strčit pod práh

punto

Kotouče jsou v řiti a drhnou. To vím. Nějakej chytrák dal nové destičky na starý vorvaný kotouče. Drhnou jen někdy. Asi záleží, jak moc blízko od nich je zrovna destička. Každopádně úplně ten samý zvuk se právěže začne ozývat, když sešlápnu a pustím spojku. Po opětovném sešlápnutí spojky to zase přestane. Jako kdyby při sešlápnutí spojky, lehce klesl tlak v brzďach a destičky mírně odjely a po puštění spojky se tam ten tlak zase vracel posunul destičky trochu blíže ke kotouči.
asd1

To možný není, spojka má samostatný vývod z nádobky na brzdovku (hadice z nádobky do hlavního spojkovýho válce) a okruh spjky s brzdama nijak propojený není.

Zkontroluj brzdy co tam dře a jestli pístek, čepy a kluzný plochy třmenu chodí jak mají.. Podle popisu by to chtělo údržbu... Pokud se pístek nevrací, tak nový třmen stojí ca 700, tak nemá smysl j...t se s opravnýma sadama.. Je to starej pekáč tak je dobrý dát i nový brzdový hadice.. Jaký kotouče je celkem jedno, tam je zásadní dobře očištěná dosedací plocha aby kotouč nešmajdal, obložení mám rád Textar nebo TRW, dobrej krám na díly je cardo, motora, pema..

Ta dosedací plocha - kartáč hrby (od koroze to nabobtná) kopíruje ale nestrhne, lepší je škrabák jako sklenářský nůž. Po montáži zkontrolovat házivost kotouče úchylkoměrem nebo aspoň "škrtátkem" - tohle je hlavní příčina zvlnění kotoučů "kopec" se ohřívá víc než "díra", rozdílem teplot se kotouč prohne, postupně víc až to začne kopat.. Servis to pak svádí na nekvalitní kotouč.. Pak zajetí brzd - prvních ca 300 km často lehce, zásadní je nezůstat stát se žhavým kotoučem a deskama přitlačenýma na jedno místo - kotouč se nasytí materiálem desek, pak je to místo tvrdší a časem vznikne hrb, zase to začne kopat do pedálu..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]