Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Naklánění dvounápravového přívěsu dolů a nahoru

Od: zdenek2® odpovědí: 10 změna:

Když mám jednonápravový přívěs a oj zvedám nahoru nebo dolů, tak se přívěs otáčí nahoru a dolů kolem kol jedné nápravy. A takový přívěs nestojí sám ve vodorovné poloze. Připojení takového přívěsu na tažné zařízení není žádný problém.

Když mám ale dvounápravový přívěs, tak ten stojí sám ve vodorovné poloze na dvou kolech. Když ale potřebuji přívěs za oj zvednout nahoru nebo dolů, tak se vždy odlepují od země kola jedné nápravy. Je to tak?

Takže když potřebuji takový přívěs zapojit na tažné zařízení a koule tažného zařízení je níž než oje, tak musím přívěs za oj vpředu stlačit dolů a tím pádem se kola zadní nápravy začnou zdvihat od země.

Anebo když je koule výš, tak musím přívěs za oj zvednout nahoru a kola přední nápravy se začnou odlepovat od země.

Nebo je výška oje a koule tažného zařízení u všech aut na chlup stejná, aby se přívěs nemusel zvedat ani sklápět a kola obou náprav zůstala po zapojení přesně ve vodorovné poloze? Jak to je?

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

be

0x

Když bude přívěs nadzvedávat za kouli zadek auta vlivem naložení a nesprávné výšky, tak je auto velice špatně řiditelné a rozvlní se celá souprava jak had.

Proto je nebezpečné zapojovat velké vleky za malá auta. Naštěstí to eliminují řidičská oprávnění ve skupinách a podskupinách.

SUV mají koule dostatečně vysoko a dodávky mají kouli na přírubu, která se dá dle potřeby přešroubovat výš.


km

pokud to chápu správně, nejlepší je mít přívěs zatížený na oj, ani ne tak vyvážený na nápravu, ale aby vážil na tu oj

Na oj ale max do svisleho zatížení tazneho zařízení 50-75kg...Němci už váží i tohle
km

rozumim. vím o tom. je to kvuli bezpečnosti při jízdě nebo kvuli limitům pevnosti toho tažného? přijde mi to docela málo.

be

Výrazně to pak mění jízdní vlastnosti, jak je náprava vzadu na voze stlačená ojí. Oj nesmí nadlehčovat ani přetěžovat!

 


0x
Ta kola bývají těsně u sebe a páka oje je dlouhá. Navíc mívají nápravy odpružení gumovými bloky, nebo listovými pery. Takže to ve velkém rozsahu pobere ta pružnost. Odpružení a pneu.

 

kmet

0x

Mezi nápravami a koncem one je taková vzdálenost, že výškový rozdíl mezi oběma nápravami vzniklý pohybem žehličky hravě vyrovná pérování a gumy.

 


0x
Tím, že to pobere odpružení bych si nebyl úplně jiste. Samozřejmě, teoreticky by to tak být mělo a většinou, aspoň při naloženým vleku, přirozeně je. Ale mám i opačnou zkušenost, nový dvouosak značky Debon, nápravy klasicky ramena v gumě v trubce, celková váha 2 tuny, hydraulické vyklápění, vysoké sajtny. Nad koly k blatníku minimum místa k pružení. Prázdný za Ducatem jede v zatáčce podle zadních kol, za kolegovým Fordem Tourneo se točí po předních a to i naložený. Na příčným prahu nebo nerovnostech se i při max zatížení dvojice kol zvedají do vzduchu. Buď je odpružení jen atrapa, nebo je tak tuhý záměrně kvůli podlaze nad koly s malým rozchodem. S oktavkou to za jízdy celkem houpe i přes silnější zadní pružiny (výšku koule mám akorát v úrovni žehličky), jinej dvouosak s podobnými parametry naopak vůbec, tam odpružení všechno pobere a na auto nic nejde.

 


0x
Soused v lese má staré Terrano se zvýšeným podvozkem a tahá za tím na dvounápravovém vleku dříví domů. Při jízdě po rovině je jasně vidět, že zadní náprava vleku je zatížená daleko více než přední a také už vzadu musel měnit ložiska i gumy. Přední náprava vleku není úplně ve vzduchu, ale je znatelně odlehčená.

 

marcelo

0x


vlek 3 osy

Tak ten už se nenaklání ani bez auta si jede sám svým tempem

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]