Nejste přihlášen/a.
Když mám jednonápravový přívěs a oj zvedám nahoru nebo dolů, tak se přívěs otáčí nahoru a dolů kolem kol jedné nápravy. A takový přívěs nestojí sám ve vodorovné poloze. Připojení takového přívěsu na tažné zařízení není žádný problém.
Když mám ale dvounápravový přívěs, tak ten stojí sám ve vodorovné poloze na dvou kolech. Když ale potřebuji přívěs za oj zvednout nahoru nebo dolů, tak se vždy odlepují od země kola jedné nápravy. Je to tak?
Takže když potřebuji takový přívěs zapojit na tažné zařízení a koule tažného zařízení je níž než oje, tak musím přívěs za oj vpředu stlačit dolů a tím pádem se kola zadní nápravy začnou zdvihat od země.
Anebo když je koule výš, tak musím přívěs za oj zvednout nahoru a kola přední nápravy se začnou odlepovat od země.
Nebo je výška oje a koule tažného zařízení u všech aut na chlup stejná, aby se přívěs nemusel zvedat ani sklápět a kola obou náprav zůstala po zapojení přesně ve vodorovné poloze? Jak to je?
Když bude přívěs nadzvedávat za kouli zadek auta vlivem naložení a nesprávné výšky, tak je auto velice špatně řiditelné a rozvlní se celá souprava jak had.
Proto je nebezpečné zapojovat velké vleky za malá auta. Naštěstí to eliminují řidičská oprávnění ve skupinách a podskupinách.
SUV mají koule dostatečně vysoko a dodávky mají kouli na přírubu, která se dá dle potřeby přešroubovat výš.
pokud to chápu správně, nejlepší je mít přívěs zatížený na oj, ani ne tak vyvážený na nápravu, ale aby vážil na tu oj
rozumim. vím o tom. je to kvuli bezpečnosti při jízdě nebo kvuli limitům pevnosti toho tažného? přijde mi to docela málo.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.