Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Pribudanie oleja - čo sa deje?

Od: timotej odpovědí: 12 změna:

Dobrý deň, mám motorku Yamaha mt-03 r.v. 2009 a po vymene oleja a filtra a naslednom ustálení hladiny do normy mi po následnom zapnutí kľuča, zabzučí palivové čerpadlo (teda myslím, že je to palivové čerpadlo) a po preštartovaní a skontroľovaní hladiny oleja som zistil, že sa mi hladina oleja zvýšila na maximum, niekedy až 1cm nad risku maxima. Tak som hladinu znížil do normy preštartoval a zvyšny olej (olej ktorý som vyputstil na zniženie hladiny) som dolial spät do normy, (taktiež som si všimol, že palivové čerpadlo sa mi nie vždy zapne pri štartovaní motorky) avšak pri následnom štartovaní som narazil znovu na ten istý problém. Chcem sa opýtat či nemal niekto rovnaký problém prípadne ako ho riešil lebo nerad by som si na novej mašine pretlačil simeringy alebo niečo ine poškodil, za ochotu a odpoveď vopred Ďakujem

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

bear

2x

Pochopitelně, že může jít o závadu, ale to by olej postupně přibýval stále během provozu. At už vadnými gufery nebo přes pístní kroužky se tam dostávalo palivo (píšu obecně, spíše k autům, nežli motorkám, které neznám).

Ale klid. Nejpravděpodobnější situcí je fakt, že starý sra*kový olej zůstal nevypuštěn ulpívající na stěnách zevnitř motoru a nový olej po zahřátí motoru ho ze stěn splavil do vany, kde díky tomu oplachu zvedl hladinu ve vaně a tudíž je na měrce víc.

Měňte olej častěji a vypouštějte při zahřátém a dobře projetém motoru jízdou. Potom nebude ten starý, blbě stékající olej zůstávat na stěnách nebo v hlavě motoru.

timotej

ale po odpustení oleja do normy a následnom preštartovaní a znovu doliani oleja do normy (teda ten olej čo som vypustil, čiže nič mi nezostalo)po následnom preštartovaní problém stále pretrváva, takže neviem či je to normalné alebo či nieje upchaný nejaký prívod alebo niečo pododbné

 


2x

MTéčko má suchou klikovku a olej uložen v rámu (vypustil jste ho i tam?) takže se přečerpává a tím se húře měří.Jak píše kolega na motorkářích bude manual.Já měl na TDMce ten samý systém a po třetí výměně už to nějak nezkoumal-nalil kanystr 4 litry(předepsaná 3,9) a jezdil -po sezeně vyteklo cca 3,5litru

 


1x
Zřejmě to této motorky bude řešeno jinak, ale u starých Škodovek bylo mechanické membránové palivové čerpadlo. Když se tato mebrána poškodila, pronikal benzín do oleje a oleje (s
benzínem) pak trvale přibývalo. Dost nepříjemná závada.

 


1x

1. V jake poloze olej meris? Mas centralni stojan? Pokud ne, jak to drzis ve vaze? Staci naklopeni o stupinek a hladina je uplne nekde jinde.
2. Co u Tebe znamena "po preštartovaní"? Pokud to honis az je olej horky, tak je samozrejme hladina vyssi. Olej teplem expanduje. Je potreba vzdy merit pri zhruba stejne teplote oleje.

timotej

1. centrálný stojan nemám takže len naklonim moto do roviny kým namačám očistenu odmerku do oleja, ale tá zmena oleja je o neskutočne množstvo, (zo stredu normy až cm nad maximum) takže si myslím že zlým meraním to skôr nebude

2. preštartovanie myslím naštartovanie na 10 sekund

 


0x
Mě napadá jediná možnost. Co vím, motorky mají často společný olej pro motor i převodovku. Nevím, jak nebo nakolik je olejová vana motoru a převodovky spojená nebo oddělená, prostě jak moc ten olej mezi oběma "nádobami" může přetékat. Tedy jestli nemůže nastat situace, kdy po studeným startu je dočasně hladina studenyho hustyho oleje v prostoru měrky vyšší a až po chvíli se srovná, odteče. Ani nevím, do kterého z prostoru vlastně měrka vede, znám jen svoje dvoutaktní mopedy a skútry

náplň je společná, takže se nemůže přelévat

Aha, takže je jakoby ve společném volném prostoru a hladina je v obou částech trvale stejná bez možnosti, že by v jedný půlce mohla být dočasně jiná?
timotej

rozumiem, takže môže to byt spôsobené nedostatočným zahriatim oleja, teda že sa väčšina oleja nahromadí v jednej nádobe a nestíha pretekat ale po čase (dostatočnom zahriatí) by sa mala hladina upravit do normálu, Ďakujem

To já nevím, jen jsem se právě ptal, jestli to není možné vysvětlení

 


0x

U některých motorek se kupodivu měří hladina oleje zatepla. mrkl bych do manuálu a ptal bych se na specializovaném foru na motorkářích nebo na FCB

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]