Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zamčené auto

Od: tatanka57 odpovědí: 30 změna:

Dnes jsem u fabie 1 vyndal baterku na dobití, zamknul auto a bohužel zavřel i kapotu. Zámky jsou bohužel zaslepené a tudíž se do auta nedostanu. Je nějaký způsob jak auto otevřít? Nebo nějaká služba, která se tím zabývá? Děkuji.

 

 

30 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x
Zvedneš si předek vozu sundaš plastovej dekl a plusem od baterie se připojiš na přívod cívky startéru a kostru si daš kamkoliv na kastli či motor
Pak uz jen cvakneš ovladačem

Jen dobrou radu doplním pro laika.

Baterku samozřemě připojíte delším kabelem. Baterka bude mimo auto. Nebo požádáte šikovného souseda, ten si poradí.

bear

By mě zajímalo, jak to udělá na motoru 1.4MPi a 1.0MPi 8v .

Startér je nad převodovkou a pod baterkou (na 12té hodině)

Ale i v tomto případě může odpojit konektor od termospínače větráku sahary na chladiči, nebo u verze s klimou od jednotky relat větráků a nebo odpojí hlavní konektor od Elektroserva (neplatí pro junior).

šikovný člověk si poradí i z Vaší rady, nešikovný musí najít někoho, jako jste Vy.

bear

Je to ten tlustý červený. S tenkou rukou by to možná šlo po vymontování mlhovky a klaksonu přes díru v nárazníku. Nebo sundat dekl pod motorem.

Druhá fotka převodovka pro 1.4MPi 8v. Pokud má tazatel jinou, může být startér na boku dole vepředu. Tuším, že to tak mají 1.2HTPčka.

 


0x
Já měl ma O1 pro tento případ (a pro případ prasknutí lanka) přidělaný v zámku paralelně drát, který vedl pod plechem nad LP světlo. V nouzi šlo drát vyhrábnout a otevřít kufr nezávisle na ovládací páčce.
K té radě o připojení baterie spodem si dejte velký pozor na zkrat, z nabité baterky je to pořádná rána. Pomud máte chytřejší nabíječku, tak některé mají režim 12 V pro udržení napětí auta při měnění baterie. Asi by bylo bezpečnější i komfortnější použít toto. Pokud tedy nestojíte daleko od zásuvky.
doplněno 08.01.25 14:03: Nebo prostě použít tenkou dvojlinku, její odpor zkratový proud omezí ze stovek na desítky ampér.
Jinak v nejhorším by si s tímto většina servisů měla umět poradit, nejste první. komu se něvo takového stalo, ale zaplatíte výjezd.
bear

Tak si k baterce dá pojistku 20A hned na pol a pak třeba startovacíma káblama bude štrachat zespodu auta na patřičné body.

 


0x
A co stáhnout násilím okno - po zlodějsku? Nalepí se několik lepících pásek (pro větší plochu) a za jejich konec se pořádně zabere. Překonáš silou motorek stahování.

Tak o tom jsem nikdy neslyšel...opravdu se protočí motorek přes převody?

Ale jsem mlád, nemusím slyšet vše.

bear

Libore, to jde jen u nůžkových stahovaček. Škodovky a VW koncern mají přes lanka převody na šneka.

A ozubené kolo zablokované z boku šnekovým protikusem fakt neprotočíš.

Nůžková stahovačka je třeba na starých Fordech nebo Toyotách. Tam by to šlo.(první foto) Ale šnek na VW? To fakt ne.(druhé foto motorek a manuální klika má podobný princip, tam taky ne)

Viděl jsem to shodou okolností nedávno na netu, tak mne to napadlo. Nikdy jsem se o to cíleně nezajímal.
bear

Na netu je spousta krav*n. Třeba jak otevřít auto tenisákem nebo záchodovým zvonem.

Bohužel spoustě lidem nesepne mozek a taky neví, jak věci fungují. A tak elektrické zámky na principu mechaniky táhel a serva nerozhodí ani tlaková vlna výbuchu natož foukání tenisákem do klíčové dírky. To je spíše směšné . Ani elektroškoky taserem o plech karoserie .

Na netu je spousta hloupostí. ...sdělil odborník, který se vyzná v autech.

bear

Ale někdy je to zábavné. Videa jsou hlavně clickbaity a tak je u nich většinou víc než špetka teatrálnosti .

https://www.youtube.com/shorts/H5PbMR0zvsE?feature=share


To video je fakt humorné . Autor zřejmě netuší, že ovlače televize a ovladače autozámků fungují na naprosto jiném principu .

kare

youtu.be/...
bear

Toto není tak jednoduché. Okolí kování západky je dobře oplastované. Pokud chybí krytka a celý plast co kryje nakládací hranu, pak možná odtlačí nafouknutý balonek západku mimo. Ale pokud tam jsou plasty, jak mají být, tak je čumák protikusu zámku se západkou odskoku téměř celý zapuštěn do těch plastů a z vnějšku ho nic nedotkne. Navíc musí překonat přibouchnuté těsnění dveří. A to je tužší nežli nějaký silikonový balonek na sexuální hrátky . Drát by to překonal, ale tohle?

Spíš si myslím, že někdo nafoukal balonek na rozepření dveří a druhá osoba zatáhla za odskok u řidiče nebo dálkou na ovladači odemkla kufr (lze komfortku nakodovat i bez potvrzení odemykání pomocí blinkrů).

Takže sporné. Ty zámky jsou bytelné a dveře se neotevřou ani při nárazu při nehodě. Až hasiči hydraulickýma nůžkama musí páčit. Fábka je bytelný tank.

 


0x

Pod krytkou vedle kliky bude normálně zámek...stačí vycvaknout

bear

Ne, není. První generace to takto nemají.

 


0x

A co tahkhle nejakým klínkem /nafukovací polštářek/ vsunout mezi rám dveří a B sloupek a poté drátem třeba zkusit zatáhnou za kliku otevírání zevnitř? nebo smyčku provázku či oko na drátu a za kolíček -tedy pokud je ještě tato má !

PS nevím jak to mají škůdky u některých značek to jde .

bear

Nelze. Fabie mají tzv SAFELOCK. Zámek se zamyká nadvakrát.

Poprvé se zamkne tak, že zapadne kolíček, dveře se zamknou a nefunguje venkovní klika. Vnitřní klikou ovšem jde zatáhnout, tím vyskočí kolíček a druhým zatažením vnitřní kliky nebo teď i vnější se dveře otevřou.

Napodruhé se zamknou dveře tak, že nejde zatáhnout jak za vnitřní kliku (kolíček na péru zalézá zpět a mechanikou nehýbe), tak nejde zatáhnout za vnější kliku.

Pokud nejsou klíčky v zapalování a elektrika auta žije (s připojeným akumulátorem), tak se auto zamyká vždy na SAFELOCK at už otočením zámku na dveřích mechanicky (otočení vložky zámku přestavuje zámek na jeden západ a zároveň povel mikrospínače při tomto pohybu vložky dá povel servu, aby zamklo na SAFELOCK a to to udělá, pokud je v palubní síti 12V - připojený AKU).

Stejně tak dálkový ovladač zamyká nadvakrát, tedy SAFELOCK. Tento stav indikuje LED u kolíčku na dveřích řidiče blikáním.

Zamknout na jeden západ lze jen za jízdy vozidla, nebo bez akumulátoru v autě (bez 12V v síti).

...

Pokud by tedy nejprve odpojil baterku a zmrtvil palubní sít, aby v ní nebylo 12V, tak by mohl dveře zamknout postaru zatlačením kolíčků jako u š120 a zabouchnout. Případně zabouchnout přední dveře, pak zatlačit kolíčky a zadní dveře zatlačit kolíčky a zabouchnout pak dveře (u předních to nejde, aby si tam někdo v Juniorce nezabouchl klíčky, proto se předky dělají přes zadky v zavřené poloze).

Pak by to šlo drátem zatažením za vnitřní kličku otevřít. Ale pokud bylo 12V v síti, tak se to na 100% zamklo na safelock a má smůlu.

Musí opět oživit 12V palubní sít.

Jinak nelze bez poškození.

Jo a ročníky 2006-2007 už nemají v zadních dveřích kolíčky. Tapec je bez děr pro ně. Kolíčky mají jen předky. A u Fabie mají kolíčky jen spíše informativní charakter. Opticky, zda je zamčeno nebo odemčeno. Nelze pomocí nich tahat a odemykat. Kolíček je zapuštěný v tapcu nebo v odemknutém stavu čumí. Lze pomocí nich jen zamykat. Odemyká (tahá za kolíček ven) pouze vnitřní klika a nechá ho vystrčený pouze, pokud nebylo zamčeno na safelock. Jinak při puštění vnitřní kliky opět zaleze dovnitř. A podržení opravdu nepomůže. Kování zámku přestavuje smysl funkce pomocí táhel uvnitř, co přestavuje elektroservomotorek. Proto zamčené dveře servem na safelock nejde otevírat nijak amatérsky u VW koncernu. Pokud se pokazí, tak spousta lidí je nucena servat tapec a pajsrem vylámat vnitřní servozámek. Nebo demontovat plastové obložení zevnitř, sundat těsnící gumu a pak šikovně tapec demontovat (hodinářská práce).

bear- i když to byla jen úvaha a zkušenost z jiného auta, navíc psal jsem že škůdky neznám, takže díky za důkladný popis problému.Jinak u mých by to šlo i takto.Ale pokud je nutno ak mám postup-odemknu auto otevřu haupnu, zamknu vyjmu AKB. Opačně -odemknu dveře řidiče klíčem, ovevřu kapotu zapojím AKB, a je to jen musím postup zamknutí a odemknutí 2x opakovat aby BSI (ŘJ) nastavila funkci po odpojení AKB

 


0x
Pokud se nedá dostat k + pólu na startéru, tak možná dostupnější je na alternátoru.
bear

Ano, to je výborný postřeh

asd1

Hlavně to připojovat přes pojistku, třeba těch 20A, dát jí hned k baterce. Jinak hrozí "svářečka" - baterka natvrdo dá klidně 500A a při tom šmátrání pod autem to vyzkratovat je raz dva.

Taky si dát pozor na záměnu pólů...

 


0x
Jestli to má tažné, tak se proud dá napojit přes zásuvku tažného,ne?

 

Jedině přes 13pinovou, přes fous pro napájení lednice přívěsu. Ale tam bacha, neodpálit pojistku, pak by nebyl další pokus
asd1

Ano, musí to být zásuvka se stálým +

S tim nevypálit pojistku jedině předřadit slabší aby shořela ta..

 

yarda1

0x

Nejdřív bych se zkusil zeptat v nějakém servisu, třeba tam na to mají nějaký fígl.

Ze života:

Jedna známá si nějak zabouchla audinu, tak se zeptala v servisu. Tam jí řekli, že do mercedesu se umějí dostat, ale když je to audina tak at jim řekne, které okno má nejmíň ráda.

bear

Rozbitím okna dveře stejně neotevře. Viz. popis safelocku.

Tazatel klíče s funkční dálkou má.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]