Nejste přihlášen/a.
Dnes jsem u fabie 1 vyndal baterku na dobití, zamknul auto a bohužel zavřel i kapotu. Zámky jsou bohužel zaslepené a tudíž se do auta nedostanu. Je nějaký způsob jak auto otevřít? Nebo nějaká služba, která se tím zabývá? Děkuji.
Jen dobrou radu doplním pro laika.
Baterku samozřemě připojíte delším kabelem. Baterka bude mimo auto. Nebo požádáte šikovného souseda, ten si poradí.
By mě zajímalo, jak to udělá na motoru 1.4MPi a 1.0MPi 8v .
Startér je nad převodovkou a pod baterkou (na 12té hodině)
Ale i v tomto případě může odpojit konektor od termospínače větráku sahary na chladiči, nebo u verze s klimou od jednotky relat větráků a nebo odpojí hlavní konektor od Elektroserva (neplatí pro junior).
Tak o tom jsem nikdy neslyšel...opravdu se protočí motorek přes převody?
Ale jsem mlád, nemusím slyšet vše.
Libore, to jde jen u nůžkových stahovaček. Škodovky a VW koncern mají přes lanka převody na šneka.
A ozubené kolo zablokované z boku šnekovým protikusem fakt neprotočíš.
Nůžková stahovačka je třeba na starých Fordech nebo Toyotách. Tam by to šlo.(první foto) Ale šnek na VW? To fakt ne.(druhé foto motorek a manuální klika má podobný princip, tam taky ne)
Na netu je spousta krav*n. Třeba jak otevřít auto tenisákem nebo záchodovým zvonem.
Bohužel spoustě lidem nesepne mozek a taky neví, jak věci fungují. A tak elektrické zámky na principu mechaniky táhel a serva nerozhodí ani tlaková vlna výbuchu natož foukání tenisákem do klíčové dírky. To je spíše směšné . Ani elektroškoky taserem o plech karoserie .
Ale někdy je to zábavné. Videa jsou hlavně clickbaity a tak je u nich většinou víc než špetka teatrálnosti .
https://www.youtube.com/shorts/H5PbMR0zvsE?feature=share
To video je fakt humorné . Autor zřejmě netuší, že ovlače televize a ovladače autozámků fungují na naprosto jiném principu .
Toto není tak jednoduché. Okolí kování západky je dobře oplastované. Pokud chybí krytka a celý plast co kryje nakládací hranu, pak možná odtlačí nafouknutý balonek západku mimo. Ale pokud tam jsou plasty, jak mají být, tak je čumák protikusu zámku se západkou odskoku téměř celý zapuštěn do těch plastů a z vnějšku ho nic nedotkne. Navíc musí překonat přibouchnuté těsnění dveří. A to je tužší nežli nějaký silikonový balonek na sexuální hrátky . Drát by to překonal, ale tohle?
Spíš si myslím, že někdo nafoukal balonek na rozepření dveří a druhá osoba zatáhla za odskok u řidiče nebo dálkou na ovladači odemkla kufr (lze komfortku nakodovat i bez potvrzení odemykání pomocí blinkrů).
Takže sporné. Ty zámky jsou bytelné a dveře se neotevřou ani při nárazu při nehodě. Až hasiči hydraulickýma nůžkama musí páčit. Fábka je bytelný tank.
A co tahkhle nejakým klínkem /nafukovací polštářek/ vsunout mezi rám dveří a B sloupek a poté drátem třeba zkusit zatáhnou za kliku otevírání zevnitř? nebo smyčku provázku či oko na drátu a za kolíček -tedy pokud je ještě tato má !
PS nevím jak to mají škůdky u některých značek to jde .
Nelze. Fabie mají tzv SAFELOCK. Zámek se zamyká nadvakrát.
Poprvé se zamkne tak, že zapadne kolíček, dveře se zamknou a nefunguje venkovní klika. Vnitřní klikou ovšem jde zatáhnout, tím vyskočí kolíček a druhým zatažením vnitřní kliky nebo teď i vnější se dveře otevřou.
Napodruhé se zamknou dveře tak, že nejde zatáhnout jak za vnitřní kliku (kolíček na péru zalézá zpět a mechanikou nehýbe), tak nejde zatáhnout za vnější kliku.
Pokud nejsou klíčky v zapalování a elektrika auta žije (s připojeným akumulátorem), tak se auto zamyká vždy na SAFELOCK at už otočením zámku na dveřích mechanicky (otočení vložky zámku přestavuje zámek na jeden západ a zároveň povel mikrospínače při tomto pohybu vložky dá povel servu, aby zamklo na SAFELOCK a to to udělá, pokud je v palubní síti 12V - připojený AKU).
Stejně tak dálkový ovladač zamyká nadvakrát, tedy SAFELOCK. Tento stav indikuje LED u kolíčku na dveřích řidiče blikáním.
Zamknout na jeden západ lze jen za jízdy vozidla, nebo bez akumulátoru v autě (bez 12V v síti).
...
Pokud by tedy nejprve odpojil baterku a zmrtvil palubní sít, aby v ní nebylo 12V, tak by mohl dveře zamknout postaru zatlačením kolíčků jako u š120 a zabouchnout. Případně zabouchnout přední dveře, pak zatlačit kolíčky a zadní dveře zatlačit kolíčky a zabouchnout pak dveře (u předních to nejde, aby si tam někdo v Juniorce nezabouchl klíčky, proto se předky dělají přes zadky v zavřené poloze).
Pak by to šlo drátem zatažením za vnitřní kličku otevřít. Ale pokud bylo 12V v síti, tak se to na 100% zamklo na safelock a má smůlu.
Musí opět oživit 12V palubní sít.
Jinak nelze bez poškození.
Jo a ročníky 2006-2007 už nemají v zadních dveřích kolíčky. Tapec je bez děr pro ně. Kolíčky mají jen předky. A u Fabie mají kolíčky jen spíše informativní charakter. Opticky, zda je zamčeno nebo odemčeno. Nelze pomocí nich tahat a odemykat. Kolíček je zapuštěný v tapcu nebo v odemknutém stavu čumí. Lze pomocí nich jen zamykat. Odemyká (tahá za kolíček ven) pouze vnitřní klika a nechá ho vystrčený pouze, pokud nebylo zamčeno na safelock. Jinak při puštění vnitřní kliky opět zaleze dovnitř. A podržení opravdu nepomůže. Kování zámku přestavuje smysl funkce pomocí táhel uvnitř, co přestavuje elektroservomotorek. Proto zamčené dveře servem na safelock nejde otevírat nijak amatérsky u VW koncernu. Pokud se pokazí, tak spousta lidí je nucena servat tapec a pajsrem vylámat vnitřní servozámek. Nebo demontovat plastové obložení zevnitř, sundat těsnící gumu a pak šikovně tapec demontovat (hodinářská práce).
bear- i když to byla jen úvaha a zkušenost z jiného auta, navíc psal jsem že škůdky neznám, takže díky za důkladný popis problému.Jinak u mých by to šlo i takto.Ale pokud je nutno ak mám postup-odemknu auto otevřu haupnu, zamknu vyjmu AKB. Opačně -odemknu dveře řidiče klíčem, ovevřu kapotu zapojím AKB, a je to jen musím postup zamknutí a odemknutí 2x opakovat aby BSI (ŘJ) nastavila funkci po odpojení AKB
Nejdřív bych se zkusil zeptat v nějakém servisu, třeba tam na to mají nějaký fígl.
Ze života:
Jedna známá si nějak zabouchla audinu, tak se zeptala v servisu. Tam jí řekli, že do mercedesu se umějí dostat, ale když je to audina tak at jim řekne, které okno má nejmíň ráda.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.