Pokud je to 1U tedy první gen., bez SMART nabíjení, tak se připojuje přímo na baterku.
Tazatel je zmaten z různých videí určených pro auta s chytrým dobíjením - Tam se připojuje minus na kostřící bod.
Chlap by se měl věnovat technickým věcem a ne ženským věcem - jako ale nejen sušení ovoce a hub. Kam ten západní svět degeneruje? U za doby lovců a sběračů sbíraly ženy, chlapi lovili.
doplněno 05.01.25 10:23:
ps: kostř. bod máš na levém tlumiču, to je na fotografii vpravo od zpoda druhý černý (sací) box a za ním je to na tom kovu vidět, vede k němu tlustý černý kabel z autobaterie. Bo nemáš chytré nabíjení, naštěstí, buď rád, tak to můžeš připojit kdekoliv
Žádné měření se nekoná, to je důležité u nových aut, aby řídící jednotka věděla, kolik kam teklo proudu.
Minusovou svorku jde cvaknout prakticky na cokoli kovového, kde bude mít kontakt. Nejradši připojuju obě svorky na alternátor (na jeho "obal" a výstupní plusový šroub), abych nemusel zápasit s kastlikem baterky a mohl zavřít kapotu s nabíječkou. Případně dobijím přes zásuvku zapalovače. A ještě k těm autům s "chytrým" dobíjením. Nemám to sice prakticky ověřeno, ale už jsem to tu zmiňoval vícekrát - podle mě ta všude opakovaná rada o dobíjení zásadně přes kostrici bod a ne přímo přes mínus pól baterky, aby "o tom auto vědělo" je logicky naprostá kravina. Když auto ví o dobití baterky do plna, veškerou dobitou kapacitu zase vybije během první jizdy za účelem snížení spotřeby. Takže pravidelný dobití sice trochu pomůže baterce co se týká sulfatace, ale to je všechno, nezůstane víc nabitá, pokud elektroniku neoblbneme nabíjením baterky přímo. Nebo mi tuhle domněnku konečně někdo vyvrátí?
007cz
Naprostá kravina je mýtus o vybité baterce během jízdy. PM udržuje baterku neustále nabitou, nikdy ji nenechá klesnout pod 80% kapacity a to i za cenu, že bude dobíjet třeba na volnoběh.
Kolem 80% bývá nabitá baterka u aut s běžným trvalým dobíjením při pravidelných jízdách na delší trasy, pro plné dobití už jsou potřeba několikahodinové jizdy nebo vyšší nabíjecí napětí. Řízené dobíjení "plýtvá" výkonem motoru jenom pokud je to nutné, od toho je. Kdyby pracovalo jen s horními 20% (80-100%), u olověné baterky by bylo k ničemu, v tomhle stavu nabití už napětí stoupá s minimálním odběrem nabíjecího proudu. Takový proud, jaký je potřebný do baterky rvát při brzdění, aby to vůbec něco ušetřilo aspoň v laboratoři, si vezme jen skoro vybitá baterka.
odbrzdil
Tramvaj, trolejbus, elektrovlak i Tesla to nají kam rvát, aby to i brzdilo
Oběd mýho auta Poděkujte politikům, výrobci auto musí vymýšlet kde jaký papírový fígle, aby vyhověli emisní legislativě
007cz
"Řízené dobíjení "plýtvá" výkonem motoru jenom pokud je to nutné" k dobití baterie... správně. Pod 80% kapacity baterie PM deaktivuje např. start-stop systém. Možná se mýlím, jak je to tedy správně Bery. Rád se dozvím něco nového.
Já se klidně taky dozvím něco novýho, konkrétně odkud je ten údaj o deaktivaci start/stop pod 80% nabití, protože to by to bylo deaktivovaný vlastně furt.
007cz
Já konkrétně ten údaj vidím v diagnostice, určitě bude i návodu pro vozidlo tímto systémem vybaveném.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.