Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Stav autobaterie

Od: seanx® odpovědí: 23 změna:

Meral som multimetrom napatie autobaterie.
Zatial nemam problemy so startovanim.
Staci ju nabit alebo treba uz novu?
Dik

Octavia 1
---------------------------------
AUTOBATERIA
Varta Blue Dynamic 12V 60Ah/540A
vek: 7 rokov
najazd: 50000 km
----------------------------------
HODNOTY
po jazde pred odstavenim (po vypnuti motora): 12,4V
24 hod po odstaveni v garazi (1°C),(vypnuty motor): 12,09V
po starte (zapnuty motor+svetla): 14,5V
----------------------------------

 

 

23 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

riva

2x

Dokud se dá nastartovat, tak je v cajku.


zatim startuje...

 


1x

Baterie je hotová a neperspektivní... To nemá cenu řešit. Jestli auto na ní startuje, tak to ještě vydrž těch "pár" dnů a pak ti nová vydrží o to déle. Pokud je tam sedm let, tak je to skoro zázrak! První originální vydrží dlouho u všech aut, třeba i 8 let... Nová budeš rád když vydrží 3-4 roky... To je prostě ověřeno zkušeností... Asi je to benzinové auto a to je přeci jenom měně náročné na startování. Pokud má 12.09V tak je nabitá na 0% .. A 14,5V je nabíjení v OK.

Sofistikovaným testerem baterií zjistíš její "studený" startovací proud dle příslušné normy, ne tedy kapacitu, ale technický stav... Nevím proč tu kdo co řeší a oživuje za každou cenu zoombie, když máš na baterii druhý den 12,09V, tedy je prázdná... Tady máš jen štěstí, že auto startuje na brnk...

 


1x
Pod 12V klesne při odběru všech zapnutých spotřebičů (cca 30A a víc) snad každá baterka, podle toho se řídit nedá, to spíš podle zvuku rychlosti točení startéru. Každopádně at tak ne o tak, vypovídá to jen o proudu, ale ne o dostupný zbývající kapacitě.
O té vypovídá doba, po jakou baterka takovou zátěž zvládne, orientačně takhle zkouším "podezřelý" baterky, co už mají nárok mít nejlepší za sebou.
Zrovna nedávno kolegovo auto - po týdenní odstávce pravidelně baterka neschopná startu (85Ah, diesel 2L), přitom po plným dobití start na drc, případně utáhla všechny světla (35A) bez většího poklesu. Ovšem jen minutu, pak začalo napětí prudce padat a do dvou minut odpovídalo smrti jednoho článku, využitelná kapacita při tom proudu cca 1Ah
Já baterku obvykle v 1,6 oktavce měním preventivně po 2-3 letech, kdy ji dám polovicce do 1,4 fabie, případně do záložní 1,6 feldy, pokud ve fabii mezitím dosloužila a je tam novější.
Každopádně 7 let bych baterku neměnil jedině v případě, že bych všude parkoval na kopci

 

ryk

0x

Je asi načatá, dej ji na desulfataci. Varta stojí za starou bačkoru

12.4V není dobito.

Jak dlouho jsi jezdil? Po delší jízdě řekněme 50 kilometrů, výstup z auta a odpojit baterii desítkou klíčem odšroubuj kladnou svorku

Tak to změř po 24 hod., to bude mít teprve vypovídací hodnotu.

Když nebude mít aspoň 12,5 Tak opravdu potřebuje desulfataci A auto prověřit jestli naprázdno nic nebere

Hádám že ráno těžce startuje s těmi 12 V jinak bys to jsem nepsal že jo

trtr
Zdravím, souhlas desulfatace by mohla trochu pomoci (třeba nabíječka Ctek to umí na recond režim).
vernon
Stav olověného akumulátoru se podle napětí nepozná. Klidně může mít i 12,4V a přitom být v pořádku. A teprve se to nepozná v autě, kde proud žerou různé systémy...

Zatim startuje, nemam zadne kompliakce.

12,4V bylo hned po jizde 60km a vypnutom motore

(CTEK mam, skusim to..,)

vernon
Upozorňuji na skutečnost, že recond režim by se měl používat s rozvahou a opravdu jen když je to nutné. Je při tom částečná ztráta vody z elektrolytu baterie. A baterie při tom musí být bezpodmínečně odpojena od vozu!
hogo

A to soudíš proč že musí být odpojená? Zkoušel jsem analogovým voltmetrem komparovat ty pulzy a ty špičky byly skoro Neli stejný s připojenou i odpojenou baterii...

repair u FoxSur nabíječky z aliku.

perfektne to probere baterku

Je lépe desulfovat vybitou baterku, než nabitou... To jsi nezmínil.

radekk
Desulface se provádí pomoci elektrických pulzu a ty můžou poškodit citlivou elektroniku v aute, ačkoli by mela byt odolná proti pulzum a prepeti. Obecně bych se bal tvrdit, ze je to ok.
tim

Jednak v autě by mělo být většina odpojeno (při nabíjení) - Asi by nebyl zrovna dobrý nápad startovat nebo mít zapnuté zapalování, druhak by to v autě mělo být kategorie industry, tedy daleko odolnější než to co běžně doma (commercial)...

Ale je to stejný jako jestli půjdu ven normálně nebo s neprůstřelnou vestu, v tom druhém případě jak si mám větší šanci na přežití

 


0x

Napětí naprázdno neříká o stavu baterie vůbec nic. Napětí při běžícím motoru svědčí o správné funkci alternátoru, o baterii opět nic. K měření hustoty elektrolytu se nedostanete, kapacitu z plezíru nejspíš měřit nebudete. Když startuje, je v pořádku.

ryk

Jestli ma 12,0V Tak moc v pořádku není a je to jen otázka času, kdy chcípne (nenastartuje při -5°C). Může být rozpadlý olovo, může být sulfáttovaná, ono ty varty jsou dost ošizeny

7 let Pokud ji někdy nechal déle vybitou a nebo čerpal, svítil, hrál rádio bez nastartovaného motoru, no tak už je baterie v důchodu.

Jinak výrobci udávají nějakých 20 cyklu U startovací baterie, neboli dvacetkrát vybít a nabít a konečná. Pokud někdy to vybití nenásleduje okamžitého znovunabití, tak se to ještě dále zkracuje.

Pokud by striktně nevybíjel při nenastartovaném autě, Baterie může vydržet podstatně déle

Mne Varta vydržala 12 rokov,vari je to málo? Záleži,či kúpite vartu vyrobenú v Poľsku alebo v Česku.

tim

To umřela na stáří, to je známá věc že chemická životnost olovo baterie když jí budeš perfektně opečovávat, tak je nějakých těch 12 let maximálně

Slavčo to je jedno kde je vyrobená ... VARTA je jen dnes ochranná známka co se překupuje a teď má zase k vůli dluhům nového majitele. Hlavně nemá VARTA nic společného s Vartou co byla třeba před 15 lety. A jinak originál baterie v novém autě , tedy alespoň v dřívějších dobách (né START-STOP) běžně vydržely okolo 7-10 let...A to nejen VARTA. VARTA zase žije ze své minulosti tak jako koncern se svojí kvalitou. Bylo období, kdy po Vartách neštěkl pes, tak jako po Bannerkách a Exide... Prostě slovem pacienta: každý lékař má svůj hřbitůvek... Tak každý výrobce baterií měl svoji neštastnou dobu...

To ovšem má ověřeno kdo prodává větší množství baterií... Kdo s nima pracuje... JInak pro zajímavost: kdo si pamatuje ze staré doby starou černou baterii do Š120 Akuma, tak byl rád že vydrží cca 3roky a ještě se nedala sehnat, tak existovala Jugoslávská baterie Trepča. Ta byla tedy asi 2x dražší než Akuma a úředně měla životnost 10let... Kamarád jí v Zastavě měnil po 12 letech...

 

yarda1

0x

U aut co jsem měl dřív se baterky se mnou loučily postupně. Jako že ještě je to dobré - ještě pořád je to dobré - když jim v garáži pomůžu s nabíječkou tak celý den fungují - už je čas na novou.

U auta co s ním jezdím teď jsem kdysi byl týden z domu, všechno fungovalo, když jsem se vrátil, ještě jsem ten den zajel do místního obchodu nakoupit nějaké potraviny a zpátky už jsem se nevrátil, museli mne přitáhnout (naštěstí to nebylo daleko, platila to pojištovna). Předtím nebyly žádné náznaky, že ta baterka už končí.

U aut co jezdí teď mohou údajně nastat problémy, když se odpojí baterka, že se něco musí přenastavít, aby auto vzalo na vědomí, že má novou baterku, u mého auta to naštěstí ješte nebylo potřeba.

 

yarda1

Ještě jsem si vzpomněl, že tehdy když jsem předtím byl v servisu na kontrole mne upozorňovali, že ta baterka už přesluhuje (asi 8 let stará).

 

trtr

0x
Tak otestovat lze laicky aku i tak, že za klidu motoru začneme všechna světla, případně i ventilátor topení. Pokud napětí klesne pod 12V, tak je aku zralá na výměnu. Nevyhazujte, může sloužit jako záloha pro něco malého do dílny, jako pomocný zdroj,...

 


0x

Ak pri štartovaní poklesne napätie pod 10 V má batéria svoju životnost za sebou.

 

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]