Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Automaticka prevodovka

Od: belus odpovědí: 18 změna:

Prosim o nazor laikov aj odbornikov :mam automaticku prvodovku - to je jedno ake auto _ pri zastaveni na krizovatke dat paku do neutralu,alebo nechat v D-cku a nohu na brzde. Lisia sa nazory aj servisakov, o beznych vodicov nehovoriac.Je to tak 50 na 50.Chcel by som poznat nazor publika. Diky.

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mathew

1x

Když mám půjčené auto s automatem tak nechávám D. Když budu chtít řadit tak můžu jet rovnou autem, kde je manuál...

 


1x

Zdravím,

ale ono asi právě záleží jakou převodovku máte.. U novějších je to jedno, u starších kdy jste sundal nohu z brzdy a auto mělo tentenci se rozjet, tam je lepší dát neutrál.

Navíc, nové nebo novější automobily které mají funkci AutoHold, dnes už určitě asi všechny, tam stačí zastavit, auto se zabrzdí a lze v pohodě sundat nohu z brzdy. Při dalším rozjetí jen šlápnout na plyn, nic víc. Takže tam je určitě naprosto zbytečné řadit neutrál.

Nevím nevím..Tohle bych asi neradil..
Každý automat se rozjede pokud sundam nohu z brzdy...naopak přes tu brzdu se dá popojizdet jako přes spojku

 


1x
Zdravím,předpokládám,že máte DSG převodovku. Na semaforu nechte D a brzda. Na žel.ořejezdu (delší stání ) můžete dát P a ruční brzda . N nedávejte !
Proč nedávat N? Však P je to samé, jen s parkovací západkou. Nevýhoda P oproti N při delším zastavení vozidla je ta, že vždy musím "projít" i přes R, což u nějakých starších převodovek s mechanickým voličem může znamenat další opotřebení navíc.

 

vernon

1x
Samozřejmě nechat déčko. Vyřazovat na neutrál nemá cenu, je to blbost a starším automatům to i snižuje životnost.

 


0x
Klasický automat s hydromenicem při stání s běžícím motorem v D logicky nepodléhá opotřebení, jen se tam dokola honí olej, stejně jako za jízdy, kdy je přenášená síla nesrovnatelně větší, než pri unášeni na místě nebo plazení.
Opotřebení nastává v okamžiku zařazení D.
U dvouspojky je řízení složitější, tam je potřeba stát pevně na brzdě, aby byly ovládací mechatronikou spojky úplně rozepnutý. Jakmile poleví tlak na brzdu, začne se to chovat naoko jako hydromenic, tedy unášet. Ne ovšem přes olej, ale přes brousící se spojkový oblozeni... Proto se dsg rozjíždí s trhnutím, aby se opotřebení spojky prokluzem minimalizovalo.

 

bear

0x

Neutrál je hlavně na servisní úkony. Táhnutí auta na dílnu či autopřepravník. Nebo nouzové odtažení z dálnice jiným autem (delší trasu táhnutí na neutrál by převodovka nedala bez poškození - nemaže při stojícím motoru a kola s ní točí).

P tam nestrkejte taky zbytečně. P převodovku aretuje čepem natvrdo proti popojetí. Hlavně nedávat P v kopcích a nepověsit na něj auto při opuštění. Auto musí držet na ručce. Tedy nejprve dostatečně zatáhnout ručku dle svahu a až nakonec P. Nikdy opačně.

Nechte D a stůjte na brzdách.

S tím neutralem, když jsem před lety občas jezdil w211 320cdi, tak mimomesto při vyřazování a tím plachtění, kde k tomu byly podminky, se dala dost snížit spotřeba, dalo se jezdit za 5,5/100.
bear

To je pravda. Nicméně než automat zařadí z N na D, tak má trošku prodlevu a pokud netrpělivý řidič hned kopne D a hned plyn, tak to škubne a ničí se spojky na kvaltech u převodovek s hydroměničem.

Chce to cit a vědět, jak věci fungují. Pak to nevadí. Ovšem bez nastartovaného motoru neobíhá olej a tak nelze dlouhodobě auto v neutrálu táhnout na tyči nebo na laně.

 


0x

Ja mam na Saabu klasicke hydro a zasadne D a na nic nesahat. Krome couvani a parkovani...Samozrejme jze ulevit pri tahani kary a nebo jizde v serpentynach razenim na 4 nebo 3, pripadne prepnout do W/S...Takze tak.

 

2024

0x

"To je jedno jaké auto". No to tedy není jedno.

Třeba taková hybridní Honda má onu "automatiku" řešenu poněkud jinak.

 


0x

Dovoluji si parafrázovat váš dotaz: "Mám auto se spalovacím motorem, to je jedno, jestli zážehovým nebo vznětovým, rád bych znal názor publika, jestli mám do něj tankovat benzín nebo naftu."

Váš dotaz je nesmyslný, bez znalosti systému převodovky (tedy co je to třeba za auto) se odpovědět nedá.


doplněno 04.12.24 19:03:

V případě tohoto auta se jedná o klasickou automatku s hydrodynamickým měničem. V takovém případě na semaforu nevyřazovat, opotřebení je na "N" vyšší než na "D".

 

martinkupka

v jiném vlákně se jiný tazatel vyptává na Rádio z Dacie

belus

Tak sa ospravedlnujem za blbo formulovany dotaz. Ja ako laik neviem ake mozu byt automaticke prevodovky. Je to v aute Hyundai iX35 ,nafta,10rocne Tolko na upresnenie.

A Hyundai i30 DSG 7 rychlostí?
Tam platí, co jsem psal 2.12 ve 23:02 o dvouspojce. Hlavně stát na brzdě.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]