Nejste přihlášen/a.
Zdravím, zjistil jsem, že mi u O1 TDI ASV 2003 nesvítí kontrolka motoru. Zřejmě "opatření" prodejce, auto hlásilo chyby. Je možné, že je deaktivovaná přes VAG? Nebo mám rovnou rozdělat palubovku a hledat černou lepící pásku?
U starších budíků co mají uprostřed jen tři sloupečky kontrolek a palivoměr s teploměrem bez popisu čísel na stupnici, kdy mají budíky ještě napůl 6 žároviček a zbytek LED,
Kontrolka motoru není aktivovaná (je v pozici otáčkoměru a ještě na žárovku 1,1W).
Tedy jedná se o neCAN budíky s kódem dílu 1Ux 919 xxx
Budíky CAN s kódem 1Ux 920 xxx už mají čtyři sloupečky kontrolek mezi otáčkoměrem a rychloměrem, jsou plně LED a krom funkční kontrolky MIL mají i kontrolku brzdového obložení a nízké hladiny ostřikovačů, což ty neCAN předchozí neuměli a neměli ani patřičnou kontrolku.
Co se ještě týče starých budíků 919 necan, tak kontrolku motoru naftám dělala kontrolka žhavení.
Rok 2003 už by měl být CAN, takže bych hledal vadnou LED nebo černou izolačku.
Podle popisu to bude už CAN 920.
Tedy MIL tam bude a VAGem se vypnout nedá. Musel by se změnit DUMP v eepromce budíků, jako se to dělá třeba k vůli stagingu rafiček nebo se dá změnou nastavit, aby teploměr ukazoval reálné hodnoty bez stabilizace na 90C.
Takže MIL bude přelepená nebo spálená LED. Je tam osazená SMD Kingbright (tuším Kingbright KA-352/...
Nesmíš rafičky páčit nahoru jako spousta lidí na youtube. Pak ty serva opravdu ničíš.
Rafičku si volně natočíš do maxima, pak jí točením přes maximum přetočíš dál, v ten moment oska od rafičky začne v těle rafičky klouzat a v ten moment krut dál (servo doraz ti osku proti krutu drží) a rafičku za současného otáčení doprava zároveń zvedej a svlékej z osky.
Musíš tedy najet na doraz, kde rafička už volně nechodí a pak kroutit přes doraz a zároveň táhnout z osky rafičku ven nahoru.
Bez sundání rafiček se na SMD ledky nedostaneš
Motor ASV je Euro3 a podle mě už by MIL měl umět rožnout.
Nasazování je opět jako při demontáži. Natlačíš na osku, ale při současném tlačení na doraz otáčením do krutu rafičkou. Tedy tlačíš dolů do osky a tlačíš otáčením do maxima. Těmito dvěma pohyby. Ne jen tlačením na osu. Pak rafiku přes opačný doraz překroutíš. Pak je to opravdu hraní si, kdy doraz v krutu ti musí "vrznout" po osce a poskočit jen o malinký úhel otočky. Když to přeženeš, tak zase vyjedeš rafikou na druhý konec dorazu a opakuješ to, aby se zase pocukla zpět.
V diagu lze v akčních členech palivoměr a teploměr nastavit na půlky a otáčkoměr na 3000 a tacho na 105 tuším (asi i záleží, zda je do 240 nebo 220)
V diagu lze taky projet (rožnout) v akčních členech všechny nakódované a aktivované kontrolky. Včetně MIL
Co vím na 100% neumí rediness kódy. Jen obyč DTC chyby.
Odpoj snímač vačky nebo na setrváku. Pojede ti jako šnek a MIL by měla svítit.
Já mám stejnej motor, ale jako Euro4 AZF, takže MIL svítí při otočení klíčku před startem.
Budíky jsou u předface benzínové stejné pro všechny motorizace benzínu (jen se kódují na daný motor k vůli tacho).
Takže je možné, že roky 99-2000 s Euro 2 AME ještě MIL neumí používat.
viz
zde 8ventil s MIL Euro3 nebo 4
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.