Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

O1 reaktivace kontrolky motoru

Od: tomkk® odpovědí: 13 změna:

Zdravím, zjistil jsem, že mi u O1 TDI ASV 2003 nesvítí kontrolka motoru. Zřejmě "opatření" prodejce, auto hlásilo chyby. Je možné, že je deaktivovaná přes VAG? Nebo mám rovnou rozdělat palubovku a hledat černou lepící pásku?

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x
Mam to samé 13 let a za ty roky sem jí videl svítit pouze po otočení klíčku při startu
Takže pokud se ti po otočeni klíčku nerozsvítí tak vyndej přístrojovku rozeber a jukni jestli neni spálena dioda nebo neni nakým zpúsobem zakryta
S deaktivovanou kontrolkou pomoci diag sem se ještě nesetkal a ani netusim jestli to vubec de

Já ji u starší O1 taky za 13 let rozsvítil jen po zapnutí zapalování a vlastně jsem si krom kontrolky žhavení ostatních kontrolek nikdy nevšímal, protože hned zhasly. Tahle je bohužel problematičtější a došlo mi, že je zamaskovaná, až kdy? mi bylo divné, že kontrolka nikdy nesvítila při chybách zatuhlých lopatek turba, nedosažení tlaku při vadné váze, ani při urvaných drátech EGR ventilu, který jsem poznal jen podle dutějšího zvuku motoru a otřesech motoru při vypínání. Až pak jsem ji začal hledat po zapnutí a zjistil podle netu, že má svítit vlevo dole na tachometru.

 

bear

2x

U starších budíků co mají uprostřed jen tři sloupečky kontrolek a palivoměr s teploměrem bez popisu čísel na stupnici, kdy mají budíky ještě napůl 6 žároviček a zbytek LED,

Kontrolka motoru není aktivovaná (je v pozici otáčkoměru a ještě na žárovku 1,1W).

Tedy jedná se o neCAN budíky s kódem dílu 1Ux 919 xxx

Budíky CAN s kódem 1Ux 920 xxx už mají čtyři sloupečky kontrolek mezi otáčkoměrem a rychloměrem, jsou plně LED a krom funkční kontrolky MIL mají i kontrolku brzdového obložení a nízké hladiny ostřikovačů, což ty neCAN předchozí neuměli a neměli ani patřičnou kontrolku.

Co se ještě týče starých budíků 919 necan, tak kontrolku motoru naftám dělala kontrolka žhavení.

Rok 2003 už by měl být CAN, takže bych hledal vadnou LED nebo černou izolačku.


Tady je jedna sada kontrolek v rychloměru do půlkruhu. Dalších pár kontrolek je v otáčkoměru. Už to má kontrolku nezavřených dveří i nezapnutých pásů s otravním zvoněním.
bear

Podle popisu to bude už CAN 920.

Tedy MIL tam bude a VAGem se vypnout nedá. Musel by se změnit DUMP v eepromce budíků, jako se to dělá třeba k vůli stagingu rafiček nebo se dá změnou nastavit, aby teploměr ukazoval reálné hodnoty bez stabilizace na 90C.

Takže MIL bude přelepená nebo spálená LED. Je tam osazená SMD Kingbright (tuším Kingbright KA-352/...


Ty budíky vypadají nějak takto: garaz.autorevue.cz/...
A ten vrtulník na foto u 20 km/h nesvítil nikdy. Ani červeně, ani ?lutě. Na odešlou led (nebo dokonce obě) nevěřím. Takže pokud nejde snadno SW vypnout, bude to přelepené. Dostanu se tam bez sundávání rafiček? To je trošku nepříjemná operace s rizikem poškození.
bear

Nesmíš rafičky páčit nahoru jako spousta lidí na youtube. Pak ty serva opravdu ničíš.

Rafičku si volně natočíš do maxima, pak jí točením přes maximum přetočíš dál, v ten moment oska od rafičky začne v těle rafičky klouzat a v ten moment krut dál (servo doraz ti osku proti krutu drží) a rafičku za současného otáčení doprava zároveń zvedej a svlékej z osky.

Musíš tedy najet na doraz, kde rafička už volně nechodí a pak kroutit přes doraz a zároveň táhnout z osky rafičku ven nahoru.

Bez sundání rafiček se na SMD ledky nedostaneš

Motor ASV je Euro3 a podle mě už by MIL měl umět rožnout.


Tak ono je hlavně otrava vracet ty rafičky zpátky, aby ukazovaly úplně stejně jako před sundáním.
bear

Nasazování je opět jako při demontáži. Natlačíš na osku, ale při současném tlačení na doraz otáčením do krutu rafičkou. Tedy tlačíš dolů do osky a tlačíš otáčením do maxima. Těmito dvěma pohyby. Ne jen tlačením na osu. Pak rafiku přes opačný doraz překroutíš. Pak je to opravdu hraní si, kdy doraz v krutu ti musí "vrznout" po osce a poskočit jen o malinký úhel otočky. Když to přeženeš, tak zase vyjedeš rafikou na druhý konec dorazu a opakuješ to, aby se zase pocukla zpět.

V diagu lze v akčních členech palivoměr a teploměr nastavit na půlky a otáčkoměr na 3000 a tacho na 105 tuším (asi i záleží, zda je do 240 nebo 220)

V diagu lze taky projet (rožnout) v akčních členech všechny nakódované a aktivované kontrolky. Včetně MIL

Na to abys trefil zpět rafičky jak maj bejt podřebuješ diagnostiku daš přístrojovku akční členy a postupně si pustiš jednotlivý budíky
Otáčkoměr 3000 otáček
Rychlost 100km
Palivo pulka stupnice
Teploměr púlka stupnice

Právěže už jsem to na starších budících jednou takto dělal a dost se mi do toho nechce. Doufám, že to půjde třeba vyškrábnout nějak z boku. A nebo se na to prostě vyprdnu.

 


0x
Je řeč o kontrolce zapnutýho motoru? Já bych byl nervózní, že se něco děje, kdyby mi přestala svítit Jo, že je nějaká větší závada v řízení motoru mě upozorňovala kontrolka ASR, ale tu jsem diagnostikou trvale zhasnul jako vedlejší efekt překódování ABS jednotky (oktávka 2001, 1,6/75).
Podobně kontrolku serva u fabie s odpojeným čidlem volantu a čerpadlem v nouzaku, stačí, aby budíky o servu nevěděly, kontrolka ani neblikne a servo trvale vrni na nejnižší výkon.
Ale odbočím, pokud by někdo věděl - u fabie 2001, 1,4/8v, euro2 - tam se kontrolka motoru nikdy nerozsvitila, myslím jako ani před startem - pochybuju asi správně, že by to tak bylo z výroby?
bear

Co vím na 100% neumí rediness kódy. Jen obyč DTC chyby.

Odpoj snímač vačky nebo na setrváku. Pojede ti jako šnek a MIL by měla svítit.

Já mám stejnej motor, ale jako Euro4 AZF, takže MIL svítí při otočení klíčku před startem.

Budíky jsou u předface benzínové stejné pro všechny motorizace benzínu (jen se kódují na daný motor k vůli tacho).

Takže je možné, že roky 99-2000 s Euro 2 AME ještě MIL neumí používat.

viz


zde 8ventil s MIL Euro3 nebo 4


 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma kontrolka motoru

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]