Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Proc dava alternator 15V?

Od: luko89 odpovědí: 18 změna:
Dobry vecer,chtel bych se zeptat co u alternatoru u osobniho auta zapricini ze na volnobeh bez svetel a pouze se zapnutym radiem zpusobi ze chvilkama dava 15V?
Vsiml jsem si toho v tydnu kdyz jsem mel zapojenou diagnostiku(ikonka baterky misto zelene svitila cervene a vedle hodnota neco pres 15V)
Je to uz dlouho kdy jsem repasoval altik takze si nepamatuju zda by to mohl byt regulator,diodovy mustek nebo uhliky-ale ty asi ne..
Dekuji za odpovedi,pekny vecer.

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

Změřte ještě voltmetrem, v případě vysoké hodnoty řešte regulátor napětí...


doplněno 01.12.24 18:52: Jeětě doplním...Jak změřit alternátor multimetrem?Měříme vždy napětí na baterii mezi póly plus(+) a minus(-). Pokud dobíjí alternátor správně, musí po nastartování zhanout kontrolka dobíjení na palubní desce a na baterii naměříte napětí 13,8V až 14,4V, případně u starších automobilů vyšší napětí okolo 14,6. Napětí musí být u obou měření v tomto rozsahu, v opačném případě je alternátor vadný, "přebíjí"...

 

bear

0x

U auta se start-stopem a AGM baterkou?

luko89

Nn,mam espace iv rok 2011,takze startovaci tlacitko ale ne system start/stop
bear

Mám 2.0DCi a normálně altík tlačí 14,7V.

Důležité je změřit napětí přímo voltmetrem (ale ne nějakým za 200kč nebo přes diagnostiku z OBD) ze svorek baterky a z B+ alternátoru.

vernon
Stejnosměrné napětí měří dostatečně přesně (+/- 1%) i ty nejlevnější multimetry...
bear

Měl jsem jeden co jsem vozil v base s nářadím. Blbnul mu přepínač a ukazoval +/- i 5V odchylku. Měřicí vodiče taky nic moc kvalita. Jen ty vodiče začínají na cca 200kč a víc (třeba na tme.eu). Takže když někdo koupí za 200kč od větnamců multimetr, tak naměří cokoliv. Nevím co má tazatel a v jakém stavu. Proto jsem to napsal.

Používám levný multimetry, přesnost je pro mě dostačující, mám jich vždy porůznu "načatých" několik různých a časem všechny končí na ošoupany kontakty přepínače, pozná se to podle toho, že v nejpoužívanějším rozsahu se začne měřená hodnota lišit podle polarity, takže třeba právě u dobíjení se dá naměřit třeba 14/15V , pokud se přepínačem nezavrkla pro nalezení ideální polohy, kde to v obou polaritach ukáže 14,5V

 


0x

Je to normálne. Alternátor sa sa považuje za dobrý,ak dáva cez 14 V.

vernon
Trvalých 15V je moc...

Čo potrebujete si dvihnút ego? Píše,že chvíľkami dáva 15 V.

@slavco31: Píšeš blbosti. Jako vždy...

Vari vy viete rozhodnút,že čo je blbost?

asd1
Ano,tvrzeni že trvalých 15 = ok je blbost.
Pro běžné dobijeni platí ok je mezi 14,0 - 14,5, pod i nad je špatně.
Vyšší napětí = vadný regulator nebo prechodak v ovladacim obvodu (podobně jako ocurani regulace diodou aby dobijel vyšším napetim)

 


0x
Pokud těch 15V je jen za nízkých teplot a ještě se studeným altikem, nevidím v tom problém, překračování plynovaciho napětí nad 14,4V by vadilo jen dlouhodobě při vyšších teplotách baterky, ale studená po startu plynovat nebude.
Pokud po chvíli napětí spadne, asi má regulátor záměrně teplotní kompenzaci, aspoň u Valeo v 23 let starý oktavce se mi tak chová (pokud teda nekraví voltmetr za dolar)

 

vernon
Všechny alternátory Bosch a Valeo té doby, měly zvýšené napětí po startu. Akorát že Bosch nikdy v reálu nedobíjel víc než 14,1 V. Takže na baterce bylo při světlech a větráku topení horkotěžko 13,7 V. Zažil jsem to u několika koncernových aut. Valeo dobíjelo lépe.
15V trvale je závada. Plynovací napětí dnešních, většinou už jen vápníkových baterií, je 14,7 V, tedy stejné jako u AGM.

 


0x
Mně (VW Touran) to taky po studeném startu pár minut dobíjí až na 15V, snaží se to očividně do baterky nacpat za studena po startu co nejvíc energie. Po nějaké době napětí klesne na cca 14,5 V.
Podotýkám, že to nemá stop-start ani nějaké "chytré" dobíjení, že by to pod plynem nenabíjelo a při brždění to "rekuperovalo" co se dá.
To vypadá na totéž, co jsem psal já, co tam máš za značku altiku?
Já mám teda ještě regulátor podložený diodou, jezdím většinou krátký trasy, takže s tím přidaným cca třičtvrtěvoltem navíc mi to v mrazu dává hezký hodnoty Ale v letním parnu to i tak padá až někam lehce nad 14V.
vernon
Ano, pár minut. Ale trvale by to byl problém.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]