Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kompatibilita váhy vzduchu Octavia 1 TDI

Od: tomkk® odpovědí: 20 změna:

Zdravím, do O1 TDI ASV 81 kW 2003 jsem koupil toto doporučované čidlo váhy vzduchu Pierburg motora.cz/... a mám problém, že ten konektor nejde dorazit cca poslední 4 mm. Pohledově je stejný, včetně pozice drážek uvnitř, ale dorazit nejde. Měl jsem za to, že všechny tyto rotačky mají konektor stejný. Není to tak?

Jako "bonus", když jsem vrátil zpět váhu Bosch, která v tom autě rok nějak fungovala, ale motor měl divnou díru kolem 2000 ot., no a ta teď ukazuje šíleně vysoká čísla (jako snad stonásobek) i na volnoběh , takže motor skoro nejede. S tou novou váhou jsem ani nezapínal zapalování, tak se bojím, jestli se spíš neukroutil nějaký drát v instalaci, protože mrtvá váh by asi spíš dávala malá čísla, ne? (Jaká tam byla originál, se zjistit nedá.)

Tak bych i uvital radu, jakou váhu koupit.

 

 

20 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

bear

0x

Vyfot konektory. Samce na MAF váze i samici na svazku.

Kolikrát je naboptnalá ta oranžová gumka od kontaktových sprejů a proto to nejde. Stačí gumku vyšprcnout a nahřát horkovzduškou. Smrskne se. Hlavně ji silou nestřihni. Nesmíš tam ten konektor rvát silou.

Co jsem se setkal s MAF u VW, tak funguje dobře jenom Pierburg. vše ostatní je odpad. I Bosch (ten je tak na rok).

A klíčová životnost MAF je čistý filtrbox a kvalitní a pravidelně měněný filtr vzduchu.


U úplně nové váhy by nabobtnalá být neměla. ale prozkoumat to můžu. Kontaktní sprej u váhy vzduchu nepoužívám, pokus vyčistit tím váhu vzduchu kdysi vedl ustarší O1 akorát k úplnè smrti váhy.
I je mi dost divná ta jiná konstrukce. Jsem zvyklý na komůrku s drátkem, kteou má ten Bosch, toto čidlo Pierburg má jakýsi alu profil. Mám ale pocit, že se kdysi u tohoto auta váha Pierburg zkoušela, táhlo to dobře, ale kolísal volnoběh u studeného motoru.
bear

V konektoru na svazku auta! Né těsnící gumička pro otvor do potrubí na váze

Konektor na MAF je samec. Ten těsnící prvek nemá.


Aha, jasný, nemám to u sebe, nedošlo mi, že snímač má gumičku jen u příruby. Tak snad jedině, že by ten Pierburg měl horší, nebo tlustší náběžnou hranu, protože Bosch jde v pohodě. To už možná bude bezpečnější trošku zkosit hranu konektoru čidla. Já se teď modlím, aby nebyl ukroucený dole ten svazek, když ten Bosch po vrácení zpět nefunguje.
bear

Hodinářským šroubováčkem si vycvakni tu růžovou pomocnou zajištovací západku směrem k sobě jak je na foto u pinů a vyjmy gumičku. Zapoj bez gumičky, zda jde volně.

Čidlo nepiluj. Princip je, aby to těsnilo a nedostala se do konektoru vlhkost. MAF pracuje s nízkým napětím. A dost přesným. Proto jsou i piny pozlaceny proti jiným stejným konektorům, kde jsou niklované do stříbrna.

25.11.24 11:53

Ok, díky.

 


0x
Ja jen dam zkušenost pokud si měl original vahu Bosch je dobre si z ni opsat číslo a koupit to samé
Uz sem se parkrat s jinou váhou napalil vždy v nakých otáčkách díra a člověk zbytečně hledá proč

Bohužel jsem auto koupil jako skládanku, takže jedině zkoušet.
asd1

Bych si ověřil čísla dílu podle VIN, nejen váhu vzduchu ale i všechno co může souviset.. Kdoví co tam je zbastlený a s autem se to hádá..

Např. na catcar.info


Je tam už nepůvodní motor. Takže jedině zkoušet. Ten catcar.info píše vin nenalezen.
asd1

Právě proto - ověřit i typ motoru, řídicí jednotky atd. Můžou tam být čidla podle VIN a přitom už tam je jiná verze motoru/ ecu a vzniká chaos.. Ideální vědět z jakýho auta ten motor byl, nebo aspoň typ a číslo motoru a dohledat jestli díly sedí.. Jinak to bude pokus - omyl jestli se trefíš a jestli nějaká kombinace vůbec může fungovat..

 


Zatím jen takové info, že jsem tam na cestu z práce strčil tu novou Pierburg (i když není úplně doražená) a nějak funguje. Ještě nevím. jestli s ní zase nebude kolísat studený volnoběh. motor má s ní ale cca 0.5 s zpoždění, než zabere na sešlápnutí plynu. Dál moc nevím, coural jsem v kolonách a na střeše měl stromek. Může být problém i v trubce, některé snímače mají ještě jednu menší vnitřní trubku, jiné ne a prý to vliv má.
Divné je, že ta roční Bosch skutečně po pouhé demontáži (i s trubkou) zřejmě umřela. Ještě jsem ji zkusil 2x připojit a vždy ukazovala hausnumera.
bear

Prodleva je normální, pokud máš EPC a netaháš plynové lanko. Octy na EPC koncem výroby přešly a zrušily mechanické ovládaní plynovým lankem.


S váhou Bosch jsem takovou prodlevu neregistroval.
bear

A máš plyn lankem nebo s potenciometry a kabeláží do ECU?

25.11.24 22:21
Má dýzl

 

bear

Nevím všechno. Třeba Felicie 1.9D mají lanko. A Octy do roku 2000 na 90% nemá snad žádná EPC. Ale ruku do ohně za to nedám

No feldy jo, lanko a elektromagnet pro zvýšení otáček jako sytič Ale tohle predkomurkovy "D" se do oktávky snad nikdy nedávalo, až minimálně SDI a tam povrchně jako hlavní rozdíl předpokládám právě to chybějící lanko nahrazený hromadou zbytečností a potenciálních problémů.
bear

Tak epc je od mr99. Overeno dilenskou priruckou.

Aha, takže do tý doby ještě tdi/sdi měly jen mechanickou regulaci cerpadla bez elektroniky? Moc se mi to nezdá, ale nemám důvod tomu nevěřit. Ačkoli, před casem jsem známému oživoval tdi z myslím 97 a byl tam elektronickej pedál, tak mi to hlava nebere. Když se odpojil, nebo mu zlobil (vyhnilý kabely), nereagovalo to a jelo na zvysenej volnoběh.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]