Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jaká hodnota autobaterie

Od: samson® odpovědí: 10 změna:

Jakou baterii dát do Fiat Punto 1,2 44 kw? Mám dát 12v 40 Ah nebo 12v 44 Ah?

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1

8x

Je tam el. servo tak 44 kW. Dop. Exide.

Projdi kabeláž - přechodové odpory hlavně lisovaný koncovky spoj koncovka - kabel

Proměř dobíjení jestli alt dává minimálně 14V (nový alternátor originál Denso stojí necelý 3k)

 


6x
To bude úplně jedno, tu největší co se vejde.

 

krystof

4x
Je to úplně jedno, jakou tam dáte.

 


3x
Na jak dlouhou je to auto zamýšleno? Podle toho baterku, čím větší, tím méně je namáhaná a bude mit delší životnost, navíc diky větší ploše desek pujde dojezdit až blíž k úplnému konci životnosti. Na druhou stranu stárne i věkem, takže jestli 40ku za 12 stovek na 4 roky, nebo 60ku za 18 na 6 let... Pokud v autě baterku nic nežere a nejezdí jen krátký trasy, je to asi fakt jedno.

 

halamus

2x

Já bych dal tu levnější.

 


0x
Dceři sem tam dal 62ku

 


Díky za rady dám tam 44, jezdím málo a budu ji dobíjet, multimetr i nabíječku mám.

asd1

Praktickej je voltmetr do zapalovače, z Alíka za pár dolarů - nemsíš furt vytahovat multimetr, ale napětí máš pořád na očích. Buď jen holý voltmetr nebo s USB portem pro nabíječku atd. Příp. si ho dobastlit do palubky.

Spousta aut nepozná že auto dobíjí blbě, např. vadná jedna dioda a dává jen 13,8V - baterka už trpí a kontrolka nic nehlásí. Některý auta nepoznaj ani když to nedobíjí vůbec, první na to upozorní kontrolka ABS který kolabuje jako první.. Chvilku potom jsi dojel

vernon
Voltmetr do zapalovače je k ničemu. Měří i s úbytky napětí na vodičích mezi baterkou a zapalovačem a většinou má stejně velkou odchylku, kvůli své mizerné přesnosti.
Jeden takový mi na zapalovači ukazoval různé napětí podle puštěných spotřebičů, přitom na baterce bylo furt 14,2V...
asd1

Prošlo mi jich rukama několik, většina přesnost na 0,1 V, nejhorší byl o 0,4 V mimo - na rozlišení jestli dobíjí nebo ne to stačí, na rozpoznání kdy dobíjet baterku stačí ověřit si přesnost multimetrem a počítat s chybou, ta bývá pořád stejná.

Pokud ti při větším odběru na zapalovači klesá napětí, tak máš přechodový odpor v kabeláži někde před rozdělením zapalovač - velký odběr (podobně kostra), často napojení kabelu na koncovku u baterky - lisovaný spoj + hniloba mědi - na začátku izolace může voda + sůl na dráty a hnije to...

Kdo nechce řešit, tak si může dobastlit přesný voltmetr přímo od baterky a dotáhnout ho na palubku, taky pár babek za voltmetr, dva dráty, pojistka s držákem (tu dát na + hned k baterce)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]