Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výměna ŘJ auta, co vše znát pří nákupu

Od: ok® odpovědí: 6 změna:

Dobrý den

prosím vás , co vše je nutné znát za parametry při nákupu funkční použité ŘJ motoru na auto?

Stačí jen značku, motorizaci a kód motoru? Pokud vše souhlasí, lze jen díl vyměnit? Nebo je tam ještě nějaký jiný fígl?

děkuji

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

Není auto jako auto... A potom zpravidla/obvykle obsahuje imobilizer a to je pak třeba přeprogramovat (nechat odprogramovat), případně koupit jednotku z konkrétního auta i s čipem z klíčku...

Samozřejmě by měla mít všechny identifikační čísla stejná...

 


0x

dále třeba VIN a číslo ŘJ a výrobce ŘJ...

 

bear

0x

Auto není relevantní. Stačí stejné číslo ŘJ a ze staré jednotky případně znát původní kódování (třeba u Škody/VW nutno nakodovat ABS, Airbagy, Převodovku jaká tam je, zda automat či manuál, atd...).

Nová jednotka musí mít stejné číslo dílu (Bosch, VW, Magnetti Marelli, apod..) a stejně nakódované dle auta, protože i když bude ze stejné motorizace, může být z auta z automatickou převodovkou nebo s ESP systémem, atd...

Starší jednotky na stará auta mohou být méně náročná. Čím novější, tím se musí vše opět nastavit včetně immobilizéru, ale ten už je snad ve všech dnes jezdících autech.

 

jaj*

0x

Já jsem, na doporučení autorizovaného servisu, měnil řídící jednotku ECU. Servis to sice doporučil, ale sám s tím nechtěl mít nic společného, protože by to prý mohlo natrvalo znefunkčnit auto.

Někde (přesně už si nevzpomínám) na Opavsku byla firma, která se zabývala ŘJ a dělala klony původních ŘJ. Klon stál asi 7500,- Kč.

ŘJ jsem sice vyměnil, ale doporučení servisu bylo špatné a závada byla jinde. Teď mám ŘJ do rezervy.

Jak píší jiní rádcové, nejde vzít ŘJ ze stejného, ale jiného auta, a vyměnit ji. ŘJ se musí přeprogramovat a překódovat.

Tak asi kvalitní servis... Zřejmě nepřišli na příčinu závady, tak to svedli na jednotku, jakožto nejdražší díl, aby to měli z krku a Vy jste ji fakt vyměnil A znefunkčnit tím trvale auto, to jako fakt v autorizaku? Jinak záleží na autě, stupni jeho elektronifikace, u feldy 1,6, kde jsem měnil několikrát jednotky motoru, stačilo spárovat imobilizér pomocí kabelu za stovku, jednotky abs nebo airbagů myslím stačilo jen fyzicky přehodit, nic víc.

 

curious

0x

Ofot si číslo původní ŘJ a dle toho díl dohledej. Hlavně si zařiď přehrání stavu km před STK ideálně hned, protože ti to pak nebude sedět. My to u jednoho auta vědomě nestihli, takže má dle ŘJ najeto o 100tis více, než reálně.. pokud nová ŘJ má nájezd menší, tak by ti to neuznali vůbec

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]