Nejste přihlášen/a.
Zdravím všechny,
obracím se na Vás pro radu, co všechno zkontrolovat na motoru 1.9gdi PD ASZ (sharan). Motor jsem měl v dokonalém stavu, po generálce snad všeho ale stala se takový věc - nutně jsem musel vyjet co nejrychleji serpentiny v alpách( dítko nahoře zapomnělo telefon a zjistili jsme to až dole), což vypadalo 1-2-3-2-1 poříd plný jak jsem dojel na vrchol tak se trošku zakouřilo - hrdlo víčka a odvětrávání začalo téct.. Co vím, tak chladící kapalina byla pořád na 90 že nahoře ani sahara neběžela, ale olej měl kdoví kolik.
Vše při staru ale od té události za tepla když nastartuju tak vyletí bílý kouř, ale hned přestane. za studena nic. Za jízdy nic. Jezdím tak už asi měsíc a jediné co jsem vypozoroval že na 1000km spálí motor 2 decky oleje a 2 decky chladičky. Před serpentinama byl motor jak z fabriky se spotřebou nulu nula nic. Chladička se do oleje nedostává, žádná emulze.
Čeká mě vcelků důležitá cesta, 2 tisíce km ( za tu dobu jsem už najezdil cca 3 tísce a jediné co tak to zakouří při tom teplém startu) - poradáte mi prosím, po čem jít?
Prosím jen konkrétní rady.
Keď to na bielo zakúri tak ide voda do výfuku, takže,prasknuté tesnenie pod hlavou alebo prasknutá hlava. Keďže vám motor začal brat olej,tak môže byt chytnutý.
Může být zapečený kroužek a blbě to stírá olej pod píst... Honit mobil se fakt vyplatilo, levnější by bylo koupit novej
Zatim to bere málo, ale jak dlouho to vydrží v tomhle stavu se nedá říct...
Hlava dolu a uvidí se.. Ekonomicky to má smysl jen svépomocí za cenu materiálu, jinak je asi výhodnější sehnat jiný motor nebo celý auto...
Děkuji za odpovědi pánové. Motor měl najeto cca 20 tisíc od generálky všeho - od šálků, kroužků, všech gufer, po hlavu, vstikovačů turbo, vstřikovače - prostě všechno co šlo. Dělám si to svépomocí, takže nešetřím na kvalitě - auto mě živí.
Ventilátor funguje, ten jsem dodatečně testoval diagnostikou. Co si pamatuji tak olej řízení byl rozpáleny ják ďas, na hadicích se nedala udržet ruka, samotný olejový chladič to samé, ale hadice od chladičky v normálu. Motor zase tolik netopí a má velký chladič, takže to zvládne uchladit, spíš je problém v tom pidi výměníku oleje x chladička.
Zítra jdu dělat test co2 v chladičce a to snad řekne jestli je ruplé těsnění. Ještě se pokusím sehnat nějaký endoskop, že bych se podíval, jestli jsou mokré válce. Normálně bych se neptal a motor bych vytáhl ven a přišel na závadu sám, ale čeká mě zmíněná cesta, kde musím jet tímhle autem a žádným jiným. Mám čas do soboty a to je zcela nereálné sundat hlavu, nechat ji odtlakovat, srovnat apod.
Vzít druhý motor a přehodit by nebyl problém, ale sehnat dobrý 1.9tdi pd motor je nemožné. Už týden se o to snažím a nic.
Jen mě to nejde uplně do hlavy, jak je možné, že to tak zahulí - vidím to ve zpětném a auto zamnou na chvíli nevidí - je to opravdu dost kouře, ale přitom to množství co se ztratí není tak velké.
já bych to projel pod plynem pak zastavit nechat motor běžet zmáčkni hadici na chladiči nesmí bejt tvrdá
déle koukni jestli v expanzce neklesla hladina a opatrně ji otvírej
pokud by šla hladina výrazně nahoru nebo ven je to nakoplí těsnění pod hlavou
když si to dělal rovnal si hlavu dával nový šrouby a termostat?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.