Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zákaz vjezdu namísto zákaz odbočení / příliš mnoho zákazů zastavení

Od: km odpovědí: 16 změna:

Zde je místo:
mapy.cz/...

Vpravo od vozovky je značka "Zákaz vjezdu všech vozidel (v obou směrech)", pod ní dodatková tabulka s výjimkou a pod ní dodatková tabulka s šipkou. Otázka zní:
1/ Proč zde není osazena značka "Zákaz odbočování vpravo".

Podle mě by takové užití nemělo být možné, měla by tam být značka zákaz odbočení, bylo by to srozumitelnější a ušetřilo by se za jednu dodatkovou tabulku.

Dále po několika metrech je zákaz osazen znovu, již bez šipky.
2/ Proč tam je znovu?
Není ani za rohem. Dává to tedy smysl?

U toho druhého zákazu se ještě ptám:
3/ Jak má řidič poznat, že se týká jen odročovacího pruhu a ne těch dalších dvou pruhů vlevo? Podle jakého pravidla?

Okrajově související: Na tom úseku od křižovatky k odbočce jsou postupně značky: zákaz zastavení, žlutá klikatá čára před zastávkou, žlutá klikatá čára za zastávkou, zákaz zastavení, zákaz zastavení při levé straně ústí odbočky, žlutá nepřerušovaná čára vlevo při obrubníku,zákaz zastavení při pravé straně ústí odbočky, žlutá nepřerušovaná čára vpravo při obrubníku.

5/ Proč je použito tolik značek zákaz zastavení, když v podstatě téměř na celém úseku by nebylo možno legálně zastavit/stát i kdyby tam nebyla žádná značka?

Děkuji za reakce a slušnou diskuzi.
Kdo sem chce napsat něco ve smyslu "zpátky do autoškoly", tak prosím at nic nepíše a jde si svou frustraci vyřešit jinam. Děkuji.


 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


5x

Moje odpověď se vám určitě nebude líbit.

Proč se ptáte tady a neadresujete svůj dotaz příslušnému silničnímu správnímu orgánu, který veškeré dopravní značení, na které se ptáte "PROČ", stanovil?

Dopravní značení bylo mým chlebem skoro desítku let na konci minulého století a do odchodu do důchodu jsem se jím zabýval jako podnikatel v tomto oboru. Takže o tom něco vím a mohu vám sdělit svůj názor: Veškeré dopravní značení, na které se ptáte "proč", je z mého pohledu stanovené a osazené správně.

km

naopak, vaše odpověď se mi moc líbí
protože mě zajímá váš názor, myslel jsem si mimojiné, že zde narazím na nějakého odborníka, který mi to vysvětlí
rozumím vám a vašemu pohledu na věc, ono více značek na menším prostoru je větší byznys pro vás = správně (hlavně pro vaši peněženku) ale co my zbylí, co to platíme, koukáme se na to a pak platíme podruhé, když to porušíme...

Nedávno jsem v některých novinách četl, jak je přeznačkováno, kolik značek je na 10 metrech. K tomu fotky, které Vás donutí k smíchu, či pláči.

@km: Promiňte, ale nerozumíte ani mně ani mému pohledu na věc. V posledním desetiletí minulého století jsem pracoval jako státní zaměstnanec - policejní dopravní inženýr a tehdy bylo stanovení dopravního značení v mé kompetenci. Zároveň jsem se staral o smysluplné, logické a MINIMALIZOVANÉ dopravní značení, a to včetně jeho umístění! Žádné extra peníze jsem z toho neměl.

Poté jsem se skoro 20 let zabýval projektováním dopravního značení jako OSVČ. Stanovení dopravního značení Policii ČR sebrali a dali ho silničním správním úřadům, které sice podléhají státu, ale jejich pracovníci jsou hlavně zaměstnanci pověřených obecních úřadů a proto stanoví cokoli, co si který starosta nebo vyšší úředník zamane. Já i jako projektant DZ jsem ctil stejné zásady jako policejní dopravní inženýr, ovšem do konečného výsledku už jsem mluvit nemohl. Proto mnohdy současné DZ vypadá tak, jak vypadá. A ani jako OSVČ jsem nefakturoval podle počtu značek a určitě jsem nepřidával zbytečné DZ jen proto, abych si mohl navýšit fakturu!

Netvrdím, že by ve vámi dotazovaném dopravním značení nebylo možné i upravené řešení, přesto trvám na tom, že tak, jak ho prezentujete, je navržené a stanovené bez vady.

km

takže jste insider, to se cení, vaše odpovědi mají tedy větší váhu

můžete mi odpovědět na otázku – v jakém případě se osazuje zákaz vjezdu s dodatkovou šipkou (viz foto) a v jakém prostý zákaz odbočení a jestli je k tomu nějaká metodika, nebo jestli je to pouze podle nálady daného úředníka?

a ještě jedna otázka týkající se toho druhého zákazu vjezdu, když si rozkliknete odkaz na mapu a popojedete si, bude to dobré pro vaši přesnou orientaci. Jak má řidič poznat, že značka osazená při pravé okraji vozovky, který má tři pruhy, se týká jen pravého pruhu a ne těch dvou vlevo? podle jakého pravidla? viz obrázek zde, značka je v pravém horním rohu

Asi jste si nevšiml té DZ IP4b. Tou začíná jednosměrná ulice a do té smíte vjet jen pokud splňujete podmínky na dod. tabulce. Doufám, že nechcete tvrdit, že ta DZ IP4b platí při tomto umístění pro celou mnohaproudou komunikaci.

Co se metodiky týká, používají se a měly by být závazné TP 65 Zásady pro dopravní značení na pozemních komunikacích. Ovšem ani v nich nenajdete úplně vyčerpávající vysvětlení pro použití DZ B24a - Zákaz odbočení vpravo. Myslím, že bychom se oba shodli na tom, že namísto použité kombinace DZ B1 + dod. tabulka + šipka vpravo by bylo vhodnější použítí modifikace DZ IP18c a IP 21 podobné, jakou vidíte o pár desítek metrů dále na vašem snímku. Což neznamená, že použitý způsob není správný.

Pokud se svévole úředníků týká, stanovení a osazení každého DZ by měl předcházet projekt a žádost. Složitější případy by předtím měla řešit dopravní komise příslušného obecního/městského úřadu, popř. jiný příslušný orgán. Prostoru ke svévoli tedy moc není.

km

"Doufám, že nechcete tvrdit, že ta DZ IP4b platí při tomto umístění pro celou mnohaproudou komunikaci."
Nechci tvrdit, ale ptám se, co určuje, že platí jen pro ten odbočovací pruh.
Ale inspiroval jste mě, a asi to vyzkouším, zastavím před značkou, zablokuju provoz a nechám se opokutovat. Třeba bych se konečně dozvěděl, podle čeho poznám, pro který pruh ta značka platí.
O křižovatku dříve je v podobné situaci značka P2, viz obrázek. Doufám, že nechcete tvrdit, že ta P2 platí při tomto umístění pro celou dvouproudou komunikaci.

Ano, řešení které uvádíte by bylo mnohem srozumitelnější. Ale za mě by bylo ještě lepší, dát tam prostý zákaz odbočení a dodatkovou tabulku.

Já jsem tudy totiž jednou jel a ten zákaz vjezdu mě dost zarazil, než jsem si všiml té pidišipky (o písmenkách ani nemluvím, ty není vůbec šance v provozu přečíst, pokud neni řidič bezprostředně před značkou), chvilku to trvalo... brzdil jsem. Možná je to také tím, že kolem tohoto místa jsou jak vosy, čekají na nepozornost a už jsem tam za svou nepozornost platil.

Tak vám to pěkně popořádku rozpitvám:

Ta DZ IP4b nemůže platit pro celou komunikaci, ale ani pro "odbočovací pruh", protože je umístěna NA ZAČÁTKU odbočující jednosměrné komunikace a pro ni také platí spolu s B1 s dod. tabulkou! Pokud zastavíte PŘED NÍ, oprávněně dostanete pokutu za zastavení v odbočovacím pruhu, který právě tou značkou končí! Prohlédněte si letecký snímek! Vaše srovnání s umístěním DZ P2 nemůže obstát proto, že DZ P2 je umístěna PŘED KŘIŽOVATKOU! Tedy ne na začátku odbočující komunikace. Tam by se totiž vztahovala až k následující křižovatce na odbočující komunikaci! Takže logicky platí ne pro jízdní pruh (to by musela být nad ním, což je pro DZ P2 nepřípustné), ale pro celou komunikaci!

Až budete úředníkem silničního správního úřadu, klidně si stanovte v rámci povolených pravidel dopravní značení jak chcete. Já již poněkolikáté znovu tvrdím, že v dotazovaném případě je dopravní značení správně a ten "úředník" měl patrně dobrý důvod, proč ho stanovil zrovna takto. Ale to už vám zodpoví jen on.

19.10.24 18:01

Tečka.

km

Rozumím, moc vám děkuji za vysvětlení.

To, že se jedná o odbočující komunikaci nebo křižovatka je tedy zásadní. A moc se omlouvám, to bych asi měl znát, ale to jestli je to "pouze" odbočující komunikace a nebo už je to křižovatka určí ta DZ P2? Nebo to určí na té odbočující ta DZ IP4b? Nebo jak to poznám.

Jsem blbej, ale nebojím se zeptat.

"To, že se jedná o odbočující komunikaci nebo křižovatka je tedy zásadní." Nic takového ani podobného jsem nenapsal. Pokud vlastníte ŘP, pak už začíná být na místě doporučit vám řádné nastudování Pravidel provozu na pozemních komunikacích!

Křižovatka - viz §2 písm.w) zákona č. 361/2000Sb.

 

 


3x

1) páč tam můžou auta, vyjmenovaná na dodatkové značce

2) páč si nekdo myslel, aby to mnozí nepřehlédli.

3) dodatková značka se šipkou Vám nestačí?

Zákazy a víte kolikrát to řidiči poruší?

...nepíše a jde si svou frustraci vyřešit jinam***může to být takto můj názor, páč jsem nečetl zdůvodnění umístění dopravních značek na tomto místě.


doplněno 18.10.24 12:29:

Dopravní značka "Zákaz odbočování vpravo" (č. B 24a) zakazuje odbočování vpravo, a to na nejbližší následující křižovatce, na místo ležící mimo komunikaci nebo na účelovou pozemní komunikaci

km

1/ a ono nejde dát tu samou dodatkovou tabulku k zákazu odbočení?
2/
3/ to by tam ta dodatková tabulka se šipkou musela být
nepočítal jsem to
poslední větu jsem nepochopil, ale asi není důležitá

1, klidně, vždy je více řešení.

2, vždy je více řešení

poslední věta je o tom, že jsem nečetl zdůvodnění umístění značek, proč to tak navrhli, zdali to pak není jen svou moje frustrace, kterou nechete.

 

jaj*

2x
Tak tohle sem ještě neviděla, podle mě by tam měl být zákaz odbočení, tam to je zákaz vjezdu a tak by se dále nemělo pokračovat.

Však tam začíná jednosměrka a tou nesmíte dále pokračovat.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]