Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Koupě ojetiny

Od: lea odpovědí: 21 změna:

Ahoj,

časem bych se chtěla podívat po jiném autě. Momentálně mám peugeota 206 SW, 1.4 55kW. Rok cca 2005. Je to mé první auto a nedám na něj dopustit i když občas pozlobí. Pomalu ale vnímám, že už mi nestačí. Chtěla bych začít se psem jezdit na delší výlety, ale auto bych používala i na každodenní ježdění do práce. Sem tam v něm i přespat. Ale asi není překvapivé, že se v autech extra nevyznám.

Co teda sháním?

- kombík. Ne nic krátkého ani SUV, o něco silnější, motor aspoň 1.6 (prý dobré motory)

- pohodlného, spolehlivého, levného na servis, klidně starší auto (malý rozpočet +- max do 75K, ale čím méně, tím lépe)

- spíše benzín, kam se dal případně přihodit plyn

Osobně jsem koukala hodně na starší Mazdy 6, ale četla jsem, že mají dražší servis a hodně u nich krozí koroze. Jaké byste mi tedy dali doporučení na podobná auta nebo třeba čím jezdíte vy s podobným využitím?

Díky moc za tipy

 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x

Pokud opět ze stejné stáje (peu) pak dp P307 SW všechny 1,6 nebo nej varianta je pak 2,0HDí90 (typ RHY-66kW asi nejlepší možnost -měl jsem ve dvou autech a jediné co motor vyžadoval bylo měnit olej a olejový filtr -jedno umřelo na korozi a druhé jsem prodal). Další varianta je novější 308 SW nedoporučuji motorizace značené jako VTi a THP zde je nej varianty s motorem HDi-1,6 or 2,0. Popřípadě pak C4, není varianta SW či break ale je pak jako MPV -Picasso. ale pak spíše C5 v beaku (kombík) motorizace opět totéž co pugy.

lea

Krásná ponaučující odpověď. Díky moc. Na zmíněná auta se podívám

Ještě doplnění mám berlinu C5 (liftback) 2,0 s LPG (koupl jsem tak) za 35tisíc, jediné co jsem musel a chtěl jako prevenci-rozvody , nemrzku, oleje a filtry. 7 500kč a pak jsem preventivně měnil svíce 320kč 4ks) dále syn má C4 16HDi90 a i přes x nižší spotřebu je provoz (jen v palivu !)o třetinu dražší!

V LPG bych doporučil od PSA buďto 2,0 typy RFN nebo RFJ popřípadě ještě 1,6 16V typ NFU. A dle vyčteného mi přijde nej zástavba Elpigas (kterou mám v C5)

Ještě co jsem zapomněl jsou dvojčata -Peu Partner nebo Ctr Berligo, tyto bych řešil pak spíše jen naftu, i když služební těžkej bezúdržbák parne 1,4 jezdi s 5 zedníky -bratru každý kolem metráku + plný kufr cajku další +- metrák a bral klem 9l benálu ! Při nešetření!)

lea
Děkuji,
pokusím se tedy dle vašich rad, i těch ostatních podívat, co je zrovna v nabídce a uvidí se, co se ukáže.

 

jm

1x
Dávat plyn do ojetiny není ekonomické řešení. Omezené parkování, dojezd, zvýšení hmotnosti, častěji STK, více věcí k servisu.
Za tu cenu je k výběru dostatek aut, ale také hodně pastí.
S tím stávajícím autem jezdíte do servisu zřejmě obyčejného neautorizovaný... Proberte výběr s ním.
Na spaní bych koupil nějakou variantu Peugeot Partner, Citroen Berlingo 1,6 80 kw
lea

Skvěle, děkuji za tip. Známý si starší auta do plynu právě hodili a hodně si to chválili, ale je super znát i negativa. Na zmíněná auta se podívám.

Dojezd je právě vyšší, protože se v nouzi dá kombinovat s benzínem. Ekonomika je taky jasná - podle nájezdu ale max do dvou let se to zaplatí. Častější STK? O tom nic nevím. A servis? no záleží na kusu. Já když měl CNG tak se na to několik let nemuselo sáhnout.

asd1
Zas máš nadrz misto rezervy nebo v kufru, a cestování bez rezervního kola nepovazuju za ideál,pokud pichnes tak nejspis na polnacce k bivakplacu a k tomu asistenci moc volat nechces.. nesmíš do podzemek, spousta motoru plyn nerada..
Kombík nebo polododavku typu berlingo,motor spíš spolehlivou naftu,dobre vybrat aby nebyla tesne pred smrti. Desku na spaní a bagly pod ní. Z levnych aut "fiat,ford a fsecky francouzský",tam nepriplacis třetinu ceny za znackovost.
Každý majitel vozidla na LPG má státem danou povinnost provést revizi jednou za rok nebo po 20 000 km a stojí 390 Kč. Při samotné revizi se kontroluje těsnost jednotlivých plynových komponent a spojů speciálním elektronickým detektorem, který odhalí případný únik plynu.Životnost tlakových lahví stanovuje vyhláška č. 341 MD ČR u LPG na 10 let

mám dojem že už to neplatí. můj plynař mi už několik let pravidelné kontroly nedělal, jen před STK

nevím - možná je to tím LPG-CNG? - lpgservis.cz/...

Jen upřesnění -na STK při měření E maji provést kontrolu těsnosti + samotné měření-benzín + LPG, další kontrola je platnost tlakové nádoby v autě, kde musí být toto vyznačeno. Jinak povinné revize jsou zrušeny Nařízením vlády č191/2022sb. Takže odkaz zde daný není platný jde jim jen o zisk nic víc!

Léta jsem s lpg auty v rodině, respektive doklady od nich, jezdil vždy před technickou či po výměně nádrže ke známému s plynovým kulatým razitkem. Od doby, co jsem ho jednou před termínem technický včas nemohl dohnat, jsem tam jel bez razítka a ono to prošlo taky, po "revizi" se nepidili. Ani příště, ani u druhýho auta, jen platnost nádrže podle přílohy technicaku asi kontrolujou (ale fyzicky mi na toroid v rezervě nikdy nekoukali).

@diesel - díky za upřesnění - dobré vědět, že spousta webů a různých servisů toto zamlčuje a uvádí pořád jako povinnou kontrolu ...

Nicméně už jen z důvodu nemožnosti parkovat v garážích bych plyn nechtěl ...

Jmlc to je jediné co mne serýnkuje. Ale s lpg jsem jinak spokojen -mám systém Elpigas, kde navíc ani není omezen počet startů jen na LPG (u některých jiných jen nouzově na 5 startů!).

 

 

ludvik

0x
Hledáte auto za 75 tisíc? Tolik stojí proboha kolo...
jm
Super rada, psa do košíku...
Mám auta do 50 tis už 25 let, i levnější. Prodával jsem po mém nájezdu cca 100tis km dál a kupující byli nadšeni.
Ne všichni chtějí kupovat ojeté superby co neprojdou v 6letech stáří na STK.
bida
to kupujete kolo jenom za 75tis? Tolik stojí proboha základní kávovar...
tm
Jenže kávovar nejezdí po silnici, kde jsou další účastníci provozu. Lidi dají běžné 20 tisíc za televizi, ale auto chtějí nejraději do 50 tisíc. Lidé si neváží svého, natož cizího života. V jakém stavu asi může být auto za 75 tisíc. Není rok 2010, kdy se dalo koupit auto na ježdění po okolí za 40 tisíc. Pak se docitame, že 2/3 aut neprojdou technickou, kdyby se nepodvadelo.

Auto za 50 může být v lepším stavu jak auto za 150..

Kupoval jsem auto za 80tisíc. Rez nulová, žádný problém. Udělal jsem za 10tisíc komplet předek. Technickou procházelo bez závad případně nějaká lehká závada která se píše víceméně ke každýmu staršímu autu.

Další technická mě čeká příští rok a absolutně se nebojím.

lea

A máte s tím problém? Koupit auto třeba za 200K není problém, avšak další servis, nedej bože opravy, které jdou do kolika tisíců už ano. Čím dražší auto, tím větší náklady. Druhá věc je, že u dražšího auta mě bude více štvát, když mi ho nějaký blb nabourá na parkovišti nebo ho poškrábu kvůli idotům, co se roztahují na silnici. Jen díky takovým mám otlučeného a poškrábaného pažoura. Takže díky za radu, která je absolutně k ničemu

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]