Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak jezdit na této křižovatce?

Od: satam® odpovědí: 29 změna:

Každou chvíli se tu řeší "složité"křižovatky, tak také přispěji s troškou do mlýna. Křižovatka v Aši, Selbská x Okružní x Jiráskova x Jateční x České dráhy. GPS 50.2195138,12.1804967. Místní to znají ostatní občas zmatkují (hlavně když nejedou po hlavní), nehody tam díky bohu moc nejsou. Streetview zde:

google.com/...

Otázka zní:

a) Komu všemu dávám přednost, když jedu z výhledu a odbočuji doleva

b) Komu všemu dávám přednost, když jedu z protisměru z Jiráskovy ul. a odbočuji doleva

Složité to není, ale vzhledem k názorům, které jsem se tu v některých vláknech dočetl, mě zajímá, co se dozvím tady.

 

 

29 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x

No tak asi to očividně problém je.

a) pouze těm, co jedou zprava zpoza kolejí po hlavní

b) všem před kolejemi


doplněno 03.10.24 19:56:

No já si myslím, že nechybí. Pokud bude protijedoucí ještě za kolejemi, přednost mu dávat nebudu. Musí přejet koleje, aby dojel na mou křižovatku...


@genehawkins: Buď špatně chápu nebo tvá odpověď není správná. V odpovědi na b) jedna možnost chybí. Promiň, ale záměrně ji sem nedávám, nechci zbytečně napovídat.

 


2x

Složité to není, ****naprostý souhlas.

ale vzhledem k názorům, které jsem se tu v některých vláknech dočetl, mě zajímá, co se dozvím tady.***to jsi ale měl zakázat odpovídat některým, poradcům, páč to jsou mistři. Jako třeba pan gene, ten to píše stručně a jasně a správně.

(Bacha přijde jeden, který přednost zprava neuznává, páč je to prý protijedoucí.)

.


Právě o některé "mistry" mi jde. A zakazovat odpovídat nemíním ani nemohu. A jak vidíš, tak ani jeden ze dvou dosud odpovídajících neodpověděl správně. I když připustím, že u @genehawkins může jít o vzájemné nepochopení.

všem***pod tím slovem si představuji, že dá přednost všem těm, co musí dát přednost, jak již několikrát uvedl soud.

Jinak jsem Tě asi nepochopil. To víš, už je večer a hůře chápu.

(Nejvyšší soud ČR (podle usnesení ze dne 25. 9. 2008, sp. zn. 11 Tdo 639/2008,
www.nsoud.cz): Jak vyplývá z logického výkladu pravidel silničního provozu, řidič, který dává
při jízdě křižovatkou přednost v jízdě vozidlům přijíždějícím po hlavní komunikaci, nemá
povinnost dát přednost absolutně všem vozidlům, která v libovolné vzdálenosti od křižovatky
vidí, ale pouze těm, která jsou již natolik blízko, že vjetí jím řízeného vozidla do křižovatky by
u řidičů jedoucích po hlavní komunikaci vyvolalo nebezpečí nutnosti náhlé změny směru nebo
rychlosti jízdy.)

km

jsou to tedy dvě křižovatky na obou stranách kolejí, nebo jen jedna dohromady?

to jsou mimochodem také ty dodatkové tabulky o kterých píšu...

Vozidlo z výhledu má jednu křižovatku, protijedoucí dvě. A co?


Podle DZ mají obě vozidla jednu křižovatku.

Řekl bych, že ne.


Jak už jsem napsal, nemíním se dohadovat dále o dopravním značení, navíc když poslední uvedená dodatková tabulka nemá žádný vliv na chování řidičů na uvedené křižovatce. Držte se prosím mých otázek. Děkuji.

Tak se do toho nemotej, odpovídal jsem km.


@genehawkins: Ty tu nejsi od toho, abys mi říkal, co mám komentovat!

Ty taky ne, ale ty sis začal...

 


1x

Špatný dotaz. Píšeš, že přispěješ trochou do mlýna složitých křižovatek. Tahle ale složitá není

Jinak je to tak, jak odpověděl @genehawkins, jinak to nevidím.

Mimochodem, zákon 361/2000 sb. termín " dát přednost vlaku" nezná. To nevíte?

 

 


0x

na tom snad nic složitého není.

a) těm, co jedou po hlavní zprava a protijedoucím.

b) všem


doplněno 03.10.24 19:20:

Proč ne protijedoucím? Z toho obrázku to není zcela zřejmé, ale předpokládám, že ten, kdo jede po zelené šipce je vůči mně protijedoucí, takže když já odbočuji vlevo po červené šipce má on přednost.

a protijedoucím.

sorráč - blbnu. Ňák mi ušlo, že jsem na hlavní.

takže když já jedu po hlavní a odbočuji vlevo po červené šipce nemá on přednost.

Doplněno, po doplnění,

OK, v pořádku, v reálu byste to udělal automaticky, ale na obrázku se to zdá jinak.

03.10.24 20:19

 

km

0x

není to složité, ale pomohlo by, kdyby:

1/ na dodatkových tabulkách (znázorňujících tvar křižovatky) byla naznačená i trat/železniční přejezd
2/ všechny dodatkové tabulky ve všech ulicích znázorňovaly totožnou křižovatku
3/ dodatkové tabulky více odpovídaly skutečnému tvaru křižovatky

tuhle tabulku navrhoval vyloženě nějaký "expert" na vizuální komunikaci, to se pak nelze divit, že ten, kdo tam jede poprvé může být zmatený

km

takhle lépe, kdyby si v Aši chtěli náhodou nechat poradit


@km: Co se vám nezdá na DZ z vašeho snímku? Pokud jste Ašák nebo z blízkého okolí (nejspíše ano), pak víte, že té dodatkové tabulce v podstatě není co vytknout. Naopak váš návrh skutečnosti vůbec neodpovídá! Stačí se podívat na mapu!

03.10.24 19:40

km

projděte si značky na všech výjezdech, především tuto, která je v ulici jateční! pak, věřím, pochopíte...
já sem ještě vložím úpravu, aby bylo jasnější o co mi jde

(je to z googlemaps, na mapy.cz je starší podoba před rekonstrukcí)

km
03.10.24 19:56

Nemíním s dále dohadovat o dopravním značení. Moje otázky jsou jasné, tak se jich prosím drž!

 

km

0x

chyták je v tom, že je třeba dát přednost hlavně vlaku

ale to ne, to není chyták...

 


0x

Za a) - Prednost pri odbočení do ľava dávate protiidúcim vozidlam,ktoré idú po hlavnej ceste,v tomto prípade vozidlu prichádzájúcemu z prava za koľajami. Prednost ešte dávate vlaku.

Za b)- Vozidlám idúcich po hlavnej ceste a vozidlu z prava na vedľajšej ceste.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]