Nejste přihlášen/a.
Lze uvést i další příklad, a to že soudy, začaly pár lety najednou postihovat do té doby běžné "sexistické" reklamy. Prostě najednou nesmíte mít v reklamě ženskou v plavkách, pokud to nesouvisí s předmětem prodeje, například neprodáváte plavky, nebo nemáte fitko. Přitom nedošlo ke změně zákona, pouze k řízené změně nastavení hodnot a priorit soudců a státních zástupců.. Já nevím, je to zase rýpání? No asi jo, protože takový přístup považuji za chybný.
nezlobte se na mě ale nedodržování rozestupů na D1 a přijmutí vyšší míry rizika, já to nechci přijímat a odmítám, aby to někdo rozhodoval tím, že se mi přilepí na zadek za mě.
Já se na vás nezlobím , ale když něco přijímá 80 % lidí kolem vás, nemáte moc možností s tím něco dělat (leda si tu postěžovat). Občas si to schválně v hlavě stopuji v koloně na D1 u Brna (pokud úplně nestojíme). Když jedeme 80..100 km/h absolutní většina má před sebou ani ne sekundu (často i mnohem méně, třeba jen na délku auta, tedy 5..6 m, to jsme cca na 1/4 sekundy!) tedy toto riziko přijala. Takto vznikne vláček s vysokou průjezdní kapacitou. Samozřejmě jen do okamžiku, kdy ten vláček někdo naruší tím, že se do něj nečekaně nacpe, zazmatkuje, šlápne na brzdu a podobně, prostě rozbije to homogenní rozložení. V takové situaci pak hrozí nehody. A to se právě děje i kolem těch, kteří nechtějí tento způsob provozu přijmout. Ostatní pak na něj tlačí, blikají, někdo i troubí, podjíždějí jej a najedou před něj, takže pokud si chce ty svoje 2..3 sekundy udržet, stále víc a víc a víc v levém pruhu zpomaluje a je stále větším rizikem pro všechny ostatní, protože zvyšuje nervozitu ostatních, kteří se ho snaží objet. Prostě bezpečnější je jet jako většina, bohužel.
Nechápejte to tak, že vám vyčítám, že takto jet nechcete. On tak nechce jet nikdo, ale my, kteří jsme v tom chumlu denně, už jsme na to prostě zvyklí, protože, že jedinou alternativou je nechat auto doma. Doprava za posledních 30 let stoupla mnohonásobně, ale silnice zde zůstaly stejné. Teď konečně budují 3. pruh, ale je to výsměch, dálnici nedávno rekonstruovali, postavili nové protihlukové stěny a spoustu toho teď teď budou muset předělat. A stejně ten jeden pruh navíc (až za 3 roky) nic nevyřeší, řidiči ho neumí využívat, ale hlavně, zde je potřeba silnice zkapacitnit cca 2x, tedy je potřeba výstavba nových silnic a okruhů. Přesněji, bylo to potřeba tak před 20 lety, teď už je pozdě, teď u se to nedožene, leda že většině ta auta vezmou a nacpou ji zpět do MHD. což se asi stane. Pak bylo dlouhodobé neinvestování do dopravní struktury kolem Brna velmi prozíravé a už se nic stavět nemusí.
A právě díky tomu, že těch 80% jsou kokoti který si neuvědomujou nebezpečnost svýho chování tak máme tolik nehod. Odstup do vteřiny = cokoliv nečekanýho nestihne řešit a je z toho bum bum bum. Podobně teď už týden chčije, silnice jsou oslizlý a hafo kokotů jezdí jak po suchým. A když mu to klouzne tak to neumí vyřešit a vybruslí bez kontroly nad autem. Aktuálně denně desítky takových bouraček a jen proto že nechce zpomalit o 10% rychlosti.. Bohužel často takovej kokot nezabije sebe ale sejme auto v protisměru :/
Zbylým 20% rozumných nezbývá než tuhle situaci přijmout a nějak se s ní poprat, nebo vůbec nejezdit...
2 sekundy při 100 km/h dělají 57 metrů. Tedy jedno auto na 57 metrů. Jesliže ale silnice kapacitně nestačí a potřebujete, aby za hodinu projelo 2x tolik aut, jaké máte možnosti? Další jízdní pruh, nebo silnice. Ale ta není. Zmenšením rychlosti při zmenšení rozestupů se průjezdnost sníží, tedy jediné, co funguje, je zmenšení bezpečného rozestupu na polovinu při zachování rychlosti, což prakticky zdvojnásobí průjezdnost. Pro ty řidiče je to jediná možnost, pokud tím autem potřebují takovým úsekem projet. Je to nebezpečné? Jistě že ano a na mokru dvojnásob, ale co mají dělat? Jezdím stejnou trasu v tom narůstajícím provozu skoro 35 roků. Ten nárůst hustotu provozu je zde šílený. Na počátku jsem měl často D1 občas jen pro sebe. V sobotu byla D1 úplně prázdná, někde v dálce jsem viděl auto. Teď abych se vůbec do práce dostal a neuvízl, vstávám v 5. A i tak jedu v jedné nekonečné šňůře aut najíždějící na nájezdu před Brnem, která musí protnout nekonečnou kolonu kamionů, která nědy pomalu jede, jindy i stojí. Rádi bychom měli luxus bezpečí 2 sekundy, ale v tom okamžiku by se provoz zastavil. Je mi jasné, že pokud tím denně nemusíte jezdit, tak to nepochopíte a budete to odsuzovat. Také bych tím úsekem raději nejezdil a jen to odsuzoval a při každé havárce na D1 nadával, jací jsou to pitomci a že si za to můžou sami, když určitě nedodrželi bepečnou vzdálenost a ještě nejspíš čuměli do mobilu, že nikdy neměli dostat řidičák a podobně .
D1 v tomto úseku kapacitně nestačí, přitom jsou na ni pouštěny tisíce tranzitních kamionů. To nemá smysl, to je jako byste chtěl pětimístním autem odvézt do školy nejen 4 vlastní děti, ale ještě tři cizí děti a souseda. Pokud to dovolíte, budou si sedět na klíně, nebudou se moci zapásat a auto bude přetížené. Ty souvislosti jsou samozřejmě širší, například to, že po roce 89 obyvatelé vesnic přišli o možnost zaměstnání v místě a desetitisíce jich tak zbytečně každé ráno proudí do města a odoledne zase z města.
To je teorie, v praxi cokoli nečekanýho = nehoda a průjezdnost nula. Zajímavý že v Německu kde 50m odstupy dodržujou s průjezdností problém nemaj, ale je fakt že u velkých měst je třípruh spíš minimum..
Že D1 má být dávno celá v třípruhu o tom žádná, celá slavná rekonstrukce je parodie, už v době stavby to je tragicky zastaralý a nevyhovující.
§4 - Při účasti na provozu na pozemních komunikacích je každý povinen chovat se ohleduplně a ukázněně
Fakáč se v ČR neřeší a pro odstup máme předpis že pokud nedojde ke srážce tak o nedostatečný odstup nejde, takže lepení na prdel jde trestat až při nehodě.
Zlatej dojčland s jejich halb tacho, agresivní jízdou, fakáčema, záchranářskou uličkou, koloběžkama a sazebníkem bussgeldkatalog.. Převzít i s policajtama a správou silnic...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.