Zdravím, mám dotaz ohledně Škoda Octavia 2, 1.9tdi, 77kw, r.v. 2005, převodovka 5kvalt manuální. Při jízdě do stoupání jsem neúmyslně najel na takový jakoby skokánek, auto trochu nadskočilo a po dopadu jsem dojel už jen několik metrů díky setrvačnosti a auto už dál nejelo. Motor zůstal nastartovaný a od motorového prostoru bylo slyšet jen rachocení a auto se zařazenou rychlostí stálo na místě. Spojkový pedál funguje normálně. Nyní pokud nastartuji motor a sešlápnu spojku a zařadím rychlost (jde tam zařadit špatně) tak při uvolňování spojkového pedálu se začne ozývat od převodovky kovové drnčení a kola se neroztočí - auto se nerozjede. Zkusil jsem zvednout přední nápravu aby se přední kola mohla volně otáčet a když nastartuji motor a sešlápnu spojku, tak ve chvíli kdy jsem zařadil rychlost (opět šlo zařadit špatně) tak se hned kola začala otáčet a to aniž bych uvolnil pedál spojky. Takže spojka nevypíná. Další věc je, že už nějakou dobu jsem měl problém že na při stání volnoběh (na neutrál) bylo slyšet od převodovky takové šustění, které ale přestalo když jsem sešlápl spojkový pedál. A ještě jsem odpozoroval to, že se toto šustění od převodovky objevovalo pouze pokud auto nestálo na rovině. Dělo se to pouze na nerovnosti nebo v kopci. Nevím jestli tyto závady spolu souvisí. V souvislosti s tímto šustěním jsem se na fórech dočetl, že by mohlo jít o závadu převodovky což bych byl opravdu nerad. Máte s tím někdo zkušenost? Jde o spojku či převodovku? Ve vzduchu se mi kola točí a když jsou zatížená a jsou na vozovce tak se netočí tak by mohlo jít spíš o závadu spojky? Ještě doplním, že poloosy jsou ok. Děkuji za jakékoliv info
Nič nad tým nevyšpekulujete, Vbrat polosy,či nie prasknuté, potom prevodovku vonku a pozriet spojku. Až vtedy sa to bude vediet,či je spojka alebo prevodovka. Možno trhlo len lamelu.
Co nedostatek oleje v převodovce? Na nerovnosti stekl olej pryč, ložiska převodů se špatně Matala(jen zbytkovým olej.filmem) a začalo to chrastit
milan35
Olej v převodovcs nevím jak zkontrolovat, je to sice nelogické ale ten kontrol. šroub se nachází pod hladinou oleje takže bych ho tou kontrolou odpustil a bylo by ho pak málo. Musel bych ho jedině celý vyměnit a to se mi dělat nechce když ta převodovka může být ko
Hlavně málo oleje by nezpůsobilo, že to najednou přestane jet a jen kovově drnčí. Zkusil bych zvednout jen jedno kolo, něco zařadit a zkusit s ním ručně točit, co to bude dělat a co bude slyšet. Nějaký to hrceni nebo šustění z převodovky na místě při neutrálu beru jako normální projev, aspoň u většiny aut, co jsem kdy řídil (obvykle najeto 200-500tkm )
A ještě mě napadá, píšeš, stoupání, jakoby skokanek a po dopadu ... Takže se roztočily kola/motor ve vzduchu a po dopadu plně zatížený zabraly o zem a všechno to dostalo pořádnej štos ... To olejem fakt nebude. U feldy se mi kdysi hrabačkou přes kanál povedlo vyrazit ložisko uvnitř prevodovky, posunula se celá vstupní hřídel, kolo pětky frézovalo víko, dělalo to divný zvuky, ale pár kilaku domů jsem dojel. Že se kola ve vzduchu točí i na neutral je normální, to se pohyb přenáší přes olej. Ovšem to mi nesedí s tím, co bych jinak tipoval za problém - rozlitlej diferak. Každopádně převodovka stejně musí ven i kdyby jen kvůli spojce, takže to pracností vyjde nastejno
Ona se ta převodovka mohla načnout kvůli málo oleje. Mi netvrdte, že je O2 takový šajze...když s AR 156 jezdím do lesa, po vyhrabaných cestách od traktorů , harvestorů atd...previdovka drží, a je to kara z roku 1999 Nelíbí se mi to
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.