Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Peugeot 306 nechce chytnout, dlouho zapnuté zapalování

Od: nickel® odpovědí: 17 změna:
Dobrý den, prosím o radu. Mám vůz Peugeot 306, motor 1.4 a nechal jsem včera omylem zapnuté zapalování přes noc. Ráno samozřejmě vybitá baterka, ale i když jsem dal druhou, tak startér točí, ale motor nechytne. Bohužel teď nemám čas to rozdělávat, ale kdyby mě někdo trochu navedl co mohlo odejít. Jako první mě napadla zapalovací lišta. Nebo mohlo ještě něco jiného? Díky

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

vernon

3x
Nic nemohlo odejít. A pokud něco odešlo, se zaplým zapalováním to nesouvisí...
Čistě teoreticky, pokud došlo k vybití baterky až na úroveň, kdy se zaplym zapalováním začly chrcet a jiskřit kmitající relatka, mohla by se naindukovat nějaká nebezpečná špička, ale v autě by snad mělo být všechno pro takový situace dostatečně dimenzovaný.

 


2x

Asi těžko tímto něco "odešlo".nechte minimálůně 30 minut bez bterky a potom ji zapojte nechte chvíli načítat hodnoty a pak by to mělo jít, -pokud ne a závada řetrvává , tak silně pochybuji že je za zapnutým zapalováním.

Pokud bude závada přervávat pak prověřit zda je letrika na cvíce, pokud ano zda dáva palivo . toto je tak jednoduchý motor kde toho k podělání moc není.

PS napadlo mne - máte dva klíče a jaké, jeden by měl být s dálkou a druhý jen s čipem bez dálky(většina PSA co jsem měl to takto měla) Nebo máte ještě klávesnici?


Zkusil jsem odpojit baterku a ráno vyzkouším jestli to pomohlo. Popř po víkendu zkusím proměřit, jestli jde napětí na tu zapalovací lištu. Klíče mám dva a jak říkáte, jeden je s dálkou a druhý jen s čipem. Viz foto. Zkoušel jsem startovat s jedním i druhým a nic.

 

asd1
20.09.24 14:02

0x

immo?


Myslíte že by ho mohlo poškodit zapnuté zapalování?

 


Včera jsem s autem normálně přijel a večer když jsem byl zavřít okna, tak jsem to nechal zapnuté. Ráno když jsem přišel k autu měla baterka 9,6V

 


0x
Na jednom autě mi dlouho zaplým klíčkem odešla indukční zapalovací cívka..
Mám stejnou zkušenost, ale s motorem Š 1203 Když v ještěrce zůstalo zapnuté zápalko přes noc a přerušovač v rozdělovači evidentně zrovna v nepřerušený poloze, kromě vybitý baterky byla rano i upečená cívka Byla tam zapojená bez předřadnýho odporu, asi kvuli lpg.

Ano, u starších motorů s mechanickým rozdělovačem se tohle stávalo. Ale u novějších s elektronickým zapalováním by to neměl být problém. Proto nechápu, co se stalo
vernon
Ano, to bylo běžné u kontaktního zapalování. Tedy když zrovna byly seplé kontakty přerušovače v rozdělovači.

 


Tak jsem zkusil na radu uživatele diesel odpojit baterku a nechal jsem tak auto přes noc. Ráno jsem ji připojil a zkoušel několikrát nastartovat a zase absolutně nic. Ale napadlo mě zkusit druhý klíč a motor kupodivu ihned naskočil. Sice od té doby nedrží volnoběžné otáčky za studena, musím mu chvilku vypomoci plynem, ale jede to. Takže to vypadá, že byla nějaká chyba na imobilizéru. Jen nechápu proč nejde nastartovat s druhým klíčem. Předtím byly oba funkční.
asd1

Volnoběh - zkus odpojit baterku (reset ŘJ) a pak studený motor nastartovat bez šlápnutí na plyn, pořád bez plynu nechat ohřát na provozní teplotu a pak projet pár km ve všech režimech otáček. (Některý auta si při tom prvním startu načítají parametry pro volnoběh a šlápnutím na plyn se to načte blbě..)

Pak ještě ten immo - najdi postup jak zresetovat/ načíst klíče, na pažoutím fóru to určitě někdo už řešil.. I ten volnoběh.

 

Pravděpodobně stačí nechat naučit škrtící klapku. Nevím, jak u Pažoutu, ale za studena to asi funguje jenom málokde, u oktávky mi to dokonce i při ohřátým motoru blokovala minusova teplota vzduchu. A třeba felda 1,6, kde jsem se s tím kdysi vyblbnul u více typů jednotek, některá potřebovala motor nad 80°C a jiný stačil i studenej. Každopádně bych zkusil asi nejosvědčenější - plně zahřát, vypnout, na pár vteřin zase zapnout jen zapalování(klapka zaklape), vypnout a pak normálně nastartovat. Pokud to nepomůže, ještě bych po vypnuti ohřátýho motoru krátce odpojil baterku, před zapnutím zapalování.
Jo a nebo ještě, co by mohlo bránit hladkýmu volnoběhu,nebo jeho adaptaci - pokud by tam bylo od pedálu ještě lanko a nemělo dostatečnou vůli.

Mimo jiné vyčisti klapku a případně (pokud je) volnoběžný ventil (někde taky obtokový-kde je řídí chod motoru na volnoběh při zavřené klapce)

Jinak nejen na klíč diagnostiku ale ne nějakou obyč ale diagbox-lexia

 


Takže nakonec to dopadlo tak, že jsem musel koupit novou baterku. Ta původní měla skoro 10let a už se z toho vybití úplně nevzpamatovala. Po výměně jsem nastartoval v pohodě, nechal podle rad motor ohřát na volnoběh a zatím vypadá vše v pořádku. Jen ten druhý klíč pořád nefunguje. Ale to už ani řešit nebudu, když má auto před sebou ještě tak 1-2roky života. Každopádně všem díky za příspěvky

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]