Nejste přihlášen/a.
na tomto odkazu:
Traviko v Brně-Chrlicích stránka 2 zaokrouhlilo 165,48 Kč na 166 Kč místo na 165 Kč
Nepíše se zde zda šlo o placení hotově a nebo kartou - při platbě kartou se přece nezaokrouhluje a na účtence je nezaokrouhlená cena.
Tak tomuto nerozumím.
A není mi jasné, jak čerpací stanice může oblivnit kvalitu pohonných hmot.
Ano, ale kupující řekne vyšší částku, ale že by prodejce sán zaokroulil bez vědomí kupujícího s tím jsem se ještě za tu dobu co platím kartou nesetkal
Česká obchodní inspekce (ČOI) však dospěla k závěru, že obchodníci zaokrouhlující platby kartou zákon neporušují.
Zdroj: lidovky.cz/...
Jak jednoduché.
A historie na této poradě
A není mi jasné, jak čerpací stanice může oblivnit kvalitu pohonných hmot****ale to nevadí, že to nevíte. Páč stanice to určitě nemůže ovlivnit, ale ona prodává a je zodpovědná za to, že prodává nekvalitní palivo. To je úplně stejné jako jiný sortiment, zodpovídá prodejce, nikoliv výrobce.
(Tak mi to připomíná jinou poradnu, kde byly dotazy i na jiné ...)
Dnešní dvě zjištění. Nasavrky, obsluha nic nemíchá přijede zaplombovaná cisterna, jen zkontrřoluje vedoucí plomby. Obsluha cisterny připojí hadicí k podzemnímu tanku a přečerpá množství. Vedoucí jen zkontroluje množství, podepíš 7 (slovy sedm) papírů-dodáku, osvědčení o jakosti, uložení vzorku u nakládky.
Benzinka MOL Troubsko, obsluha se o nic nestará. množství je dálkově kontrolováno, nic se nemíchá u přečerpání. Řidič přečerpá palivo, opět dálkově zkotrolováno, a vedoucí podepíše celkem 11 papírů A4.
Takže žádné míchání aditiv do tanku se zde nedělá. Vzorky jsou uloženy u dodavatele.
Ještě poznámka, nikdo na benzinkách není můj kámoš, ale zvědavost mi nedala, abych se nenechal poučit.
Zajímavé je, že nekvalitní palivo mají poue malé čerpací stanice a ne velké.
Tak mě napadlo, že malé čerpací stanice asi berou palivo od jiného výrobce než velké než jsem si přečetl poslední stránku kde je napsáno.
Jak vysvětluje Kverulant.org, v bionaftě se při delším skladování tvoří různé nerozpuštěné látky, kaly a usazeniny. "Hodnota celkové nerozpustné úsady se označuje jako oxidační stabilita a hodnotí odolnost nafty proti chemickým změnám doprovázených tvorbou úsad při dlouhodobém skladování a při vystavení zvýšeným teplotám," píše web. "Nevyhovující výsledek oxidační zkoušky ukazuje na nestabilní produkt, který může způsobit poškození palivového systému vozidla.
Takže palivo se při delším skladování znehodnocuje.
Takže to víte, pak nevím, proč otázka na něco, co víte..
Přeji stále hezké dny, s teplotou, kterou si přejete.
Milane - ten odkaz jsem si napřed nepřečetl celý, ale až potom co jsem sem ten dotaz napsal.
Pro oba. Někde jsem slyšel a nebo četl, že čerpací stanice nejsou povinny brát benzín E10.
Jinak se setkávám u pump s tímto:
Natural 95 E10
Natural 98 E5 - což ale má málokdo
Natural 100 E10
Zajímavé, že 98 je E5 a 95 a 100 E10
Doutnáku, všude se krade. Jelikž nevím, jak to na benzinkách chodí, ale domnívám se, že obsluha nic nemíchá. Přijede něčí cisterna s nějakým benzinem, stočí to do nádrží, uloží se vzorek, vše se zamplombuje.
Zkrátka nevěřím tomu, že ta krásná paní u benzinky míchá do podzemní nádrže aditiva.
Aditiva se na čerpačce přidávaj běžně. Častěji se aditivuje při plnění cisterny. Prostě borec přijede, naleje kýbl VIFka a doleje naftou/ benzínem. A jsme v čechách, tak je jasný že občas ten kýbl stopí pro sebe + rozdá/ rozprodá známým.
To je i možná příčina aféry Shellu kde na stojanu s prémiovou naftou byla běžná - chyběl ten kýbl aditiva
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.