Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Rozsvícení kontrolky motoru za jízdy - vysunutá měrka oleje

Od: imm1chal odpovědí: 37 změna:

Zdravím,

dnes jsem na garáži koukal na stav hladiny oleje v mé octavii 2 combi RS. Byl jsem v tu dobu docela ve stresu, jelikož jsem musel stihnout hodně věcí a spěchal jsem a zapomněl jsem měrku oleje úplně zastrčit. Po ujetých cca. 2 km se mi jen tak při jízdě rozsvítila kontrolka motoru bez nějaké zjevné přičiny, auto se chová zcela tak, jako předtím. Chtěl bych se zeptat, zda by ta povytažená měrka mohla s touto kontrolkou nějak souviset, nebo je příčina spíše jinde. Je možné, že jsem mohl tímto způsobit nějaké problémy?

Předem moc děkuji za odpověď.

Michal

 

 

37 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


5x

Múže mít vliv na přisávání olejových par. Záleží jak je to u daného auta řešené a jak to ovlivňuje chod motoru. Jsou vozidla kterým to nevadí a jsou vozidla, že skoro nejedou... Potom se může stát. že přes motor se dostává určité "neměřené" množství vzduchu do motoru.. Tedy tam kde je MAF, tedy váha vzduchu . Tam kde je MAP, tedy snímač tlaku, tam se to může chovat jinak...

 


4x

vemeš diagnostiku napíchneš vuz a zjistíš proč ti skače kontrolka motoru povytažená měrka oleje vtom bude nevině

imm1chal

Napadla mě ta souvislost právě kvůli tomu, že po tom zastrčení měrky, jakoby se motor a jeho chod lehce změnil. Ale jak říkám, nějaké výrazné jiné chování auta jsem za celou dobu nezpozoroval. Zítra zajdu na tu diagnostiku a snad bude vše v pohodě. Díky moc za odpověď.

 


3x

Nepíšete nic o tom že by motor byl pocákaný olejem, takže kontrola a případné doití motorového oleje a očistění motoru od vycákaného oleje.

Ale vzlehedm k tomu , že se mi podařilo nezavřít nalévací hrdlo oleje a nějaký ten kilometr takhle najel, tak v prvním případu po cca 100km v motoru 2,5TD chybělo pár deci oleje , na dalším 1,8-16V taky po +- 100km a necelý půllitr oleje, poslední 1,6-16V nafta nechybělo nic najeto 4x25km, tak soudím že ta kontrolka se rozsvítila nezávisle na tomto Jenže v době používání to byly motory staré 20 roků. První nájezd nevím (služební auto-tranzti double cab -valník) druhé OA 270 tkm a třetí OA přes 300tkm

 

007cz

3x
V žádném případě nezasunutá měrka neaktivuje chybový kód. Příčina bude jiná.
asd1
Viz hiawata, díra do klikovky může mít vliv na množství a měření vzduchu co jde do sani..
007cz
Ale vždyt je to nesmysl.
asd1
Pretlak z kliky nejde odvetranim do sani, ale ven dírou po merce...
007cz
02.09.24 12:17
A co?
Nesedí pak spočtený množství vzduchu se signálem z lambdy...
mathew
No a? Pokud nesedí množství vzduchu tak se rozsvítí porucha spalování u hloupějších aut jenom kontrolka motoru, ale určitě ne kontrolka oleje, která svítí jenom, když to nemaže a ostatní poruchy ji nezajímají.
@mathew ale o kontrolce oleje nikdo nepíše ani půl slova. Píše o kontrolce motoru.
007cz
Bery.. odvětrání nejde přes váhu, pokud rozvinu tu vaši teorii tak je lepší a přesnější když si sání nebude cucat nějaký vzduch mimo váhu. Ale klidně si to můžete vyzkoušet, odšroubuj zátku oleje a pak mi napiš jaký chybový kód jsi vygeneroval.
To je marný... Pokud motor saje jakýkoli množství vzduchu někudy mimo váhu, je to špatně. A záleží na kontrukci systému odvětrání, jak moc to vadí. Obdobně, když přeplňovanýmu motoru uchází někde tlak.
asd1

Tady nepřisává vzduch navíc, ale chybí vzduch z klikovky. ECU to evidentně umí rozeznat, lambda sice měří jen obsah kyslíku, ale porovnává se to s váhou vzduchu, čidlem teploty a dávkou paliva, pokud to s výsledkem nesedí a je třeba korigovat víc než od - do, tak to vyhodí chybu.

Pokud to vyskočilo po 2 km jízdy s vytaženou měrkou, tak je to prakticky tutovka, cokoliv jinýho by byla velká náhoda..

007cz
Bery. Motor saje odvětráním vždy mimo váhu té by se olejová mlha z bloku moc nelíbila, ostatně je na něm ventil a motor si z bloku občas cucne jelikož v bloku atmosféra pulzuje. Na směs nemá odvětrání absolutně žádný vliv. Ale když se tady člověk dozví, že ECU pozná jak moc motor dejchá a podle toho upravuje směs tak vám do těch mouder nebudu pindat, jen se bavit...
007: omlouvám se, ale tohle už je fakt natvrdlost, tak polopaticky. Olejový sračky samozřejmě neprochází váhou, ale jsou z vany do sání přes odlučovač tlačeny vlivem netěsnosti pístů ve válci. Ústí to do sání, většinou před klapku, ale samozřejmě nikdy před váhu. Pri zjednodušení by se to dalo představit jako uzavřenej koloběh, kolik profoukne kolem pístů, tolik se přisaje a tak pořád dokola. Ale pokud se tenhle okruh naruší otevřením víčka oleje, soustava se stane otevřenou, množství vzduchu procházející váhou nebude odpovídat ostatním podmínkám a? Prostě totéž, jako kdyby byla díra v hadici od váhy ke klapce.
asd1
007 misto baveni se radši studuj vliv vzduchu z odvětrání kliky na bohatost směsi. Protoze jde mimo vahu vzduchu, tak jeho možství ecu bere defaultne, nemeri ho nema jak. Nasledne jen zjisti přes lambdu ze 02 ve spalinach nesedí s naplanovanym = je třeba korigovat a od urcite nutne vetsi korekce vyhodí chybu.
Bery, mechanik a přiznat že se mýlil? Btw 007 patří jednoznacne mezi ty lepší, jaký znalosti má ten prumer a horsi... lama vedle lamy, cokliv slozitejsiho pokus-omyl a pojebou i jednoduchý věci typu vymena kotouče...
007cz
Tak ještě naposled, motor nesmí sát vzduch z klikové skříně. Jak jsem tu už psal v systému odvětrání je ventil, tzv PCV ventil. Jeho existence a účel je vám zdá se zatím utajena. Tento ventil zabraňuje sání z klikové skříně, v případě zvýšení tlaku v klice tento ventil odfoukne. Jak často, to záleží na kondici motoru. V případě poruchy tohoto ventilu motor saje stále z kliky což je špatně. Projeví se zvýšenou spotřebu oleje, motor na volnoběh tarokuje. Vaše teorie které si cucáte z prstu o defaultnim nastavením jednotky a LS jsou směšné.
asd1

Vzduch se dostává pod píst při každý kompresi a PCV ventil jen udržuje přetlak, tj. odfukuje prakticky furt a veškerý vzduch co jde pod píst jde do sání. ECU s ním automaticky počítá ale neměří ho, takže když vyfičí jinou dírou tak chybí. A pozná to přes lambdu protože vyleze bohatá směs a musí to korigovat. Velká korekce = chyba. To je celý.

Vzduch vleze pod píst, tlak v klikovce stoupne, PCV otevře a upustí. Tohle se opakuje při každý kompresi kdy pod píst jde vzduch a při každým výbuchu kdy jdou spaliny, tj. u 4 válce 4x za otáčku, při volnoběhu 800/min to dělá 3200 odfouknutí za minutu = prakticky stálý průtok z klikovky do sání.

007cz
Není to pravda, množství spalin v klikové skříni je minimální. Zkus si to odvětrání odpojit a ucpat prstem nebo spalinami nafouknout balonek.

 

 

asd1

2x
Souviset může. Zasun a projed.
Diagnostika vysype co vyskocilo za chybu, ovšem to může být následek a ne příčina.

 


2x

Nepodceňujte to! Před časem jsem měl něco podobného u motoru 2,8TD. Začalo to tím, že nezhasínala kontrolka mazání po nastartování. Oleje bylo dost. Po vypnutí motoru, opětném nastartování a lehkém přidání plynu už to bylo O.K. Než jsem dojel domů, vylezla měrka z motoru o dobrých 20 cm a ohnula se o kapotu (měrka je pružná). Takže jasný přetlak v olejové vaně. Olej ale nikudy neunikal. V servisu měnili jakýsi separátor olejové vany (nevím přesně co to je). Od té doby je to v pořádku.

bery2
Separátor olejové mlhy - odlučovač oleje, asi se ucpal srazenym slemem z vody a oleje, takže se ucpal a výpary neměly kudy odcházet do sání.
asd1
A ta kontrolka mazání nejspíš netesny zpětný ventil v ol. filtru (v servisu počítám že rovnou dali i nový filtr atd.)

Běžná věc na některých starších , nevím i na novějších? motorech, hlavně v zimě dokáže hooodně potrápit. Např . Fábia 1generce 1,6-16v-vozili nás s ní na pracoviště, dále třeba motor 1,8-16V (XU7JP4)

 

paaveldvorak

0x

pokud je to pédéčko, po opravě bych se toho okamžitě zbavil...nejhorší možná motorizace

imm1chal

Naštěstí disponuji benzínovou variantou.

 


0x
Je otázkou, jestli jste tu měrku skutečně nedorazil, nebo vyskočila zvýšeným tlakem.

 

imm1chal

Děkuji všem za odpovědi. Dnes jsem byl na diagnostice a ta zahlásila chybu související s příliš bohatou směsí. Mechanik mi k tomu zas tolik neřekl, smazal chybu s tím, že s tím tedy mám chvíli jezdit a uvidí se, jestli vyskočí znovu. Jak už jsem psal, nevnímám, že by se auto chovalo nějak jinak nebo prostě nějak špatně. Jediné čeho jsem si všiml je, že je celkem hodně cítit benzín pokud je auto nastartované, obzvlášt u výfuku, tak nevím, zda se třeba nespálený benzín nedostává do výfukového systému tedy nebo nějak podobně. Nevíte, kde by mohla být příčina? Zároveň nevidím, že by někde třeba kapal benzín nebo podobně... Rád bych to raději pořešil, abych si nezadělal na nějaké větší problémy...

asd1

Už to tu máš napsaný

Chybí vzduch z odvětrání kliky, místo do sání vyfičí přes díru měrky. Proto bohatá směs, a smrad benzínu z vejfuku. Lambda sonda to pozná a vyhodí chybu..

imm1chal

Joo pardon, nějak jsem si to s tím nespojil... takže by to teoreticky mohlo nějak samo vymizet postupem času?

007cz
Hezké ale je to přesně naopak, pokud je DTC "bohatá směs" tak se ECU snaží co nejvíce zkrátit dobu vstřikování, čímž dochází k paradoxu maximálního ochuzení a naopak. Motor nasaje jen tolik vzduchu kolik mu umožní časový úsek otevření sacího ventilu a je jedno odkud, na žádné vyfičeni se nehraje. LS měří obsah kyslíku ve vyfuk. plynech a je jí jedno kolik vzduchu je nasáto, tím kontroluje efektivitu směsi a spalování, ECU potom koriguje délku vstřikování (bohatost) dle momentálních podmínek chodu motoru. Nicméně jsou různé teorie na činnost spalovacích motorů.
007cz
Např. První LS je vadná a druhá kontrolní hlásí bohatou směs, závad může být více.
imm1chal

Dle toho, co se mi podařilo dohledat nejen na českých, ale i zahraničních webech, by jednou z příčin tohoto chybového kódu mohl být únik vzduchu/vakua. Takže by ta měrka oleje teoreticky mohla být příčinou. Nicméně, opravdu se v tom nevyznám, vycházím jen z dostupných informací. Nezbyde nic jiného než to chvíli sledovat a případně zajít na OBD a zjistit detailnější problém.

007cz
Neopravuj auto na internetu, přijdeš o spoustu času a peněz.
aasd1

Moje zkušenost je, že víc času a peněz to stojí když se to dá do servisu Tady má borec na 99% vyřešeno a nikam to dávat nemusí. Ani nemusel, servis jen přečetl výpis chyb, čim to je nevěděl tak jen chyby smáznul a vyúčtoval diagnostiku. Prachy a čas v p..i.

Cokoliv složitějšího = servis neumí diagnostikovat, tak začne měnit díly metodou pokus - omyl a místo opravy to spíš ještě pojebe úplně. Takhle dělá 90% servisů a to jsem ještě optimista...

V tomhle případě borcovi navíc snadno nakukaj že něco je blbě a vymění mu bezvadný díly nebo je dokonce jen vyúčtujou. Pořád platí že příležitost dělá zloděje a když přijde "blondýna" tak proč jí nezkasírovat. Oproti tomu zlatý internety kdy někdo podobný problém řešil a vyřešil, rozebíraly se možnosti, varianty, postupy.. Jasně že pokud se v tom hrabe lama tak to zmrší, ale rozhodně to neni pravidlo.

= tvrzení že bez servisu přijde o čas a prachy je nesmysl

Kdo nevěří, at udělá kontrolní závady a objede si servisy po okolí jak to budou řešit.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma kontrolka motoru

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]