Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
dnes jsem na garáži koukal na stav hladiny oleje v mé octavii 2 combi RS. Byl jsem v tu dobu docela ve stresu, jelikož jsem musel stihnout hodně věcí a spěchal jsem a zapomněl jsem měrku oleje úplně zastrčit. Po ujetých cca. 2 km se mi jen tak při jízdě rozsvítila kontrolka motoru bez nějaké zjevné přičiny, auto se chová zcela tak, jako předtím. Chtěl bych se zeptat, zda by ta povytažená měrka mohla s touto kontrolkou nějak souviset, nebo je příčina spíše jinde. Je možné, že jsem mohl tímto způsobit nějaké problémy?
Předem moc děkuji za odpověď.
Michal
Múže mít vliv na přisávání olejových par. Záleží jak je to u daného auta řešené a jak to ovlivňuje chod motoru. Jsou vozidla kterým to nevadí a jsou vozidla, že skoro nejedou... Potom se může stát. že přes motor se dostává určité "neměřené" množství vzduchu do motoru.. Tedy tam kde je MAF, tedy váha vzduchu . Tam kde je MAP, tedy snímač tlaku, tam se to může chovat jinak...
vemeš diagnostiku napíchneš vuz a zjistíš proč ti skače kontrolka motoru povytažená měrka oleje vtom bude nevině
Nepíšete nic o tom že by motor byl pocákaný olejem, takže kontrola a případné doití motorového oleje a očistění motoru od vycákaného oleje.
Ale vzlehedm k tomu , že se mi podařilo nezavřít nalévací hrdlo oleje a nějaký ten kilometr takhle najel, tak v prvním případu po cca 100km v motoru 2,5TD chybělo pár deci oleje , na dalším 1,8-16V taky po +- 100km a necelý půllitr oleje, poslední 1,6-16V nafta nechybělo nic najeto 4x25km, tak soudím že ta kontrolka se rozsvítila nezávisle na tomto Jenže v době používání to byly motory staré 20 roků. První nájezd nevím (služební auto-tranzti double cab -valník) druhé OA 270 tkm a třetí OA přes 300tkm
Tady nepřisává vzduch navíc, ale chybí vzduch z klikovky. ECU to evidentně umí rozeznat, lambda sice měří jen obsah kyslíku, ale porovnává se to s váhou vzduchu, čidlem teploty a dávkou paliva, pokud to s výsledkem nesedí a je třeba korigovat víc než od - do, tak to vyhodí chybu.
Pokud to vyskočilo po 2 km jízdy s vytaženou měrkou, tak je to prakticky tutovka, cokoliv jinýho by byla velká náhoda..
Vzduch se dostává pod píst při každý kompresi a PCV ventil jen udržuje přetlak, tj. odfukuje prakticky furt a veškerý vzduch co jde pod píst jde do sání. ECU s ním automaticky počítá ale neměří ho, takže když vyfičí jinou dírou tak chybí. A pozná to přes lambdu protože vyleze bohatá směs a musí to korigovat. Velká korekce = chyba. To je celý.
Vzduch vleze pod píst, tlak v klikovce stoupne, PCV otevře a upustí. Tohle se opakuje při každý kompresi kdy pod píst jde vzduch a při každým výbuchu kdy jdou spaliny, tj. u 4 válce 4x za otáčku, při volnoběhu 800/min to dělá 3200 odfouknutí za minutu = prakticky stálý průtok z klikovky do sání.
Nepodceňujte to! Před časem jsem měl něco podobného u motoru 2,8TD. Začalo to tím, že nezhasínala kontrolka mazání po nastartování. Oleje bylo dost. Po vypnutí motoru, opětném nastartování a lehkém přidání plynu už to bylo O.K. Než jsem dojel domů, vylezla měrka z motoru o dobrých 20 cm a ohnula se o kapotu (měrka je pružná). Takže jasný přetlak v olejové vaně. Olej ale nikudy neunikal. V servisu měnili jakýsi separátor olejové vany (nevím přesně co to je). Od té doby je to v pořádku.
Děkuji všem za odpovědi. Dnes jsem byl na diagnostice a ta zahlásila chybu související s příliš bohatou směsí. Mechanik mi k tomu zas tolik neřekl, smazal chybu s tím, že s tím tedy mám chvíli jezdit a uvidí se, jestli vyskočí znovu. Jak už jsem psal, nevnímám, že by se auto chovalo nějak jinak nebo prostě nějak špatně. Jediné čeho jsem si všiml je, že je celkem hodně cítit benzín pokud je auto nastartované, obzvlášt u výfuku, tak nevím, zda se třeba nespálený benzín nedostává do výfukového systému tedy nebo nějak podobně. Nevíte, kde by mohla být příčina? Zároveň nevidím, že by někde třeba kapal benzín nebo podobně... Rád bych to raději pořešil, abych si nezadělal na nějaké větší problémy...
Už to tu máš napsaný
Chybí vzduch z odvětrání kliky, místo do sání vyfičí přes díru měrky. Proto bohatá směs, a smrad benzínu z vejfuku. Lambda sonda to pozná a vyhodí chybu..
Joo pardon, nějak jsem si to s tím nespojil... takže by to teoreticky mohlo nějak samo vymizet postupem času?
Dle toho, co se mi podařilo dohledat nejen na českých, ale i zahraničních webech, by jednou z příčin tohoto chybového kódu mohl být únik vzduchu/vakua. Takže by ta měrka oleje teoreticky mohla být příčinou. Nicméně, opravdu se v tom nevyznám, vycházím jen z dostupných informací. Nezbyde nic jiného než to chvíli sledovat a případně zajít na OBD a zjistit detailnější problém.
Moje zkušenost je, že víc času a peněz to stojí když se to dá do servisu Tady má borec na 99% vyřešeno a nikam to dávat nemusí. Ani nemusel, servis jen přečetl výpis chyb, čim to je nevěděl tak jen chyby smáznul a vyúčtoval diagnostiku. Prachy a čas v p..i.
Cokoliv složitějšího = servis neumí diagnostikovat, tak začne měnit díly metodou pokus - omyl a místo opravy to spíš ještě pojebe úplně. Takhle dělá 90% servisů a to jsem ještě optimista...
V tomhle případě borcovi navíc snadno nakukaj že něco je blbě a vymění mu bezvadný díly nebo je dokonce jen vyúčtujou. Pořád platí že příležitost dělá zloděje a když přijde "blondýna" tak proč jí nezkasírovat. Oproti tomu zlatý internety kdy někdo podobný problém řešil a vyřešil, rozebíraly se možnosti, varianty, postupy.. Jasně že pokud se v tom hrabe lama tak to zmrší, ale rozhodně to neni pravidlo.
= tvrzení že bez servisu přijde o čas a prachy je nesmysl
Kdo nevěří, at udělá kontrolní závady a objede si servisy po okolí jak to budou řešit.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.