Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Přívěsný vozík za auto

Od: slavo® odpovědí: 13 změna:

Jak jste začínali s jeho jízdou? jaká byla první jízda?

Vím,že se musí počítat při zatáčení s větším obloukem.

budu si něco půjčovat v marketu a pokud se mi to nevejde do auta, tak připadá půjčit si k tomu i vozík na kterém bych to odvezl.

Ale z vozíkem jsem nikdy nejel.

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x

Za mě je jízda vpřed v pohodě. Horší je couvání, které jsem musel nějakou dobu trénovat. Ale obecně, není se moc čeho bát, pokud budete přiměřeně opatrný a počítat s tím, že jste delší než obvykle. Počítejte s trochu větší spotřebou a horší akcelerací, zvlášt bude-li vozík s nákupem těžší.

Máte-li možnost, tak si po zapůjčení zajeďte na volné parkoviště u nějakého marketu a trochu pottrénujte.

 


3x
Bacha na příčný prahy, nevystřelit hned po přejetí retardéru autem, ale až naopak po autě ještě o trochu zpomalit kvůli vozejku, jinak prazdnej hlučně vyletí do vzduchu a přeloženej se ohne, torzní náprava prakticky netlumí.

 


3x
Jede za tebou, hůř to jede, hůř to brzdí, důležité je rozložit váhu a zakurtovat.

 


3x

Pokud se bavíme o vozíku z hypersuper marketu, tak to není zase žádný obr, který by si vynutil nějaké extra nadjíždění. Dopředu se s tím jede vcelku v pohodě, za běžným autem takový vozík není moc znát na stylu jízdy. Dozadu je to už horší, to už chce cvik. Paradoxně s velkým a dlouhým vozíkem se couvá líp, já mám třeba malý a krátký LPB207P a ten za SUV autem prostě není vidět a díky krátké oji se rychle ,,láme´´ . Prostě - chce to nacvičit, nebo, pokud si netroufáte, je lépe to odpojit a odtlačit ručně, pokud tam nemáte naloženu tunu nákladu

 


3x

Hlavně at je těžiště nákladu co možná nejníž u podlahy, a při převozu převážně dlouhých břemen zase blíž k autu od středu vozíku. Nedodržení těchto zásad má za následek ve větší rychlosti rozkmitání vozíku a následně i auta. V tomto důsledku jde o nekontrolovatelný pohyb, který končí převrhnutím auta rozkmitaným vozíkem, at už v protisměru, nebo v příkopu. Toto se stává velice často a nejde jen o ojedinělé případy.

Ano, máte pravdu, pozor na rozložení nákladu.

 


2x
Já jsem měl už něco naježděno s traktorem, takže první jízdy s vozíkem bezproblémové.
Od starých škodovek se toho hodně změnilo. Dnes jsou auta větší a malí vozík není vidět v zrcátkách a to se hodně blbě jede a není přehled o nákladu. Proto je lepší si půjčit větší vozík který je vidět alespoň v bočních zrcátkách a dá se podle nich couvat.
Náklad musí mít těžiště vždy před nápravou a zároveň oj u většiny vozíků nemá být staticky zatěžovaná více než 50kg.

 

makk

1x

Klasický menší vozík s ložnou plochou 2x1,2m je stejně široký jako auto a do běžných zatáček není třeba si s ním nějak zvlášt nadjíždět. V podstatě s ním jedete jako bez něj, jen je potřeba občas kouknout do zrcátka, jestli se neuvolnil náklad a pod. (není špatné po pár km zastavit a kouknout, jestli náklad drží). Prázdný vozík je zase potřeba kontolovat, jestli na nerovné silnici neskáče (kdyžtak zpomalit). Problém je couvání, to nejde jinak, než se naučit. Já se to naučil asi v 7. letech s angličákem , tam je výhoda, že krásně vidíte celou soupravu. Když jsem pak sedl do skutečného auta s vlekem, nedělalo mi to žádné problémy. Jinak doporučuji si parkovací manévr promyslet už doma, ideálně stylem s nákladem zajed popředu a pak prázdný vozík vypřáhnout a otočit ručně. Pokud budete mít dost místa a klid, tak si couvání můžete zkusit. Zásada č.1 je točit volantem na opačnou stranu než chci jet a když se vám to začne moc lámat, tak si popojet dopředu, narovnat a zkusit znovu.

 

vernon

0x
S vozíkem jsem jezdil už v autoškole. Ty ne?

Ne. papíry na auto jsem dělal ještě za "komančů" s škoda 100

 


0x

Průměrný vozík nečiní problémy, dlouhý a těžký se musí hlídat.

Hlavně nikam nespěchejte.

 


0x

Mimo tu už povedaných veci, si ešte uvedomte,že ste dlhší,ak tahate za autom vozík a keď niečo predbiehate,tak to nesmiete stočit hneď pred auto,tak ako ste zvyknutý.

 

km

0x

stačí jen myslet na to, že ho máte za sebou, že jste delší, že to hůř brzdí a pomaleji rozjíždí, že nechcete vjet někam, kde se neotočíte (pokud s ním ještě neumíte couvat) a taky na to, kde a jak zaparkujete a že musíte mít náklad pod kontorolou, řádně připevněný a zabezpečený

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]