Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Dálnice a ceny miliardy

Od: mirecek odpovědí: 37 změna:

Dobrý večer. Další část dalnice v délce 30km se má stavět a cena bude 30miliard. A nikdo se nazamyslí nad tím jak vysoká částka je to? Kolk by se postavilo domu na vesnicích a paneláku ve mestech atd. A to ještě kolk roku bude trvat než bude dálnice hotová? Opět předražená zakázka Čím více se proinvestuje miliard tím lépe atd,

 

 

37 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

vernon

6x
Není to vysoká cena. Netuším, proč zakládáš nesmyslný dotaz...

Není to vysoká cena, ale všude píší, že dálnice stavíme nejdráž na světě...

vernon
Ne. Pouze nejpomaleji...

 

orbital

4x

@Mireček - "by se postavilo domu" - KDO A PROČ BY STAVĚL DOMY MÍSTO SILNIC? Vysvětlete nám vaše myšlenkové pochody prosím! Pro méně chápavé: kdo má být investorem a stavět domy?

 

smode2

3x

Již před 16 lety jsem hovořil s paní od silnic a dálnic, ta tvrdila že 1mil. Kč za metr dálnice je běžná cena. Spíše levnější. Dnes máme rok 2024 a pokud počítám správně, vzhledem ke dnešním cenám je tato cena ještě lepší.

Běžná komunikace se dá udělat za 1500 Kč za metr. Takže dálnice, ač je to specifikum, tak cena milion za metr, je asi tak 10x přestřelená.
smode2

Potřeboval bych udělat jen běžnou (navíc jen jednosměrnou) komunikaci také. Už tady dříve byla, tj. předpokládám cenu kolem 150,- Kč/m. Vzhledem k tomu že je zde ale téměř vše hotovo, jen starý povrch se musí místy před uložením nové vozovky odfrézovat a odvézt, předpokoládám klidně cenu dvojnásobnou, tj. 300,- Kč/m. V článcích zde mám e-mail. Prosím ozvěte se mi - já i moji sousedé vám za tuto cenu utrhnou ruce a předem si zamlouváme zakázku na pár desítek až stovek metrů komunikace

 


3x
Tedy metr dálnice za milión. Neříkám, že je vše naprosto správný. Jistě se dost milionů tak nějak "ztratí",ale to není jen u dálnic či silnic. To je všude. Ovšem pokud to všechno dokážeš ohlídat a postavit dálnici za polovinu, směle do toho.
Jak bys stavěl paneláky a ostatní věci, kdyby nikdee nebyla žádná silnice.
Navíc nejde jen o stavbu samotnou a délku výstavby. Taktéž výběr firmy na výstavbu je často komedie , ale ne k popukání, spíše k pláči. Třeba dálnice D 11 od Trutnova k hranicím. Vše připravený, firma vybraná, kdztu najednou někdo, kdo má zákaz se ucházet o státní zakázky, začne prudit. Prý špatné podklady pro stavbu tunelů. Že jim samotným třikrát spadnul tunel ve Stromovce se taktně zamlčí.
doplněno 18.08.24 19:15:

JInak ta dálnice u Trauče má stát 11,35 miliardy korun za 21,1 kilometru. Tedy kilometr za 537 milionů. A to tam je spousta mostů a dva půlkilometrový tunely, tedy dost náročný.

 


2x

Ta to postavte levnějí.

Když postavíte panelák, tak k němu musíte udělat cestu.

To máte jako s cenovou nabídkou na okna, někdo to udělá levněji, někdo dráze.

Opět předražená zakázka****jak to víte?

Protože to co platí stát, tak je vždy předraženo... Nedělejme si iluze!

A o podřadné kvalitě snad už ví všichni... Stačí když tam cpali odpad ze skládky a PET lehve...!

 


2x

Čo si tak matne spomínam,tak za socializmu stál 1 meter dialnice 1 milion korún. Tak je to dnes lacné alebo drahé tých 30 km? Tiež tých 30 km sa možno stavia v náročnom teréne a s mostami,tunelmi a hneď je to lacné.

 

nox®

2x
Nastavíte za miliardy byty a domy ve městech a garantuji, že budete první, kdo bude kvičet, že se mají postavit obchvaty a dálnice kvůli vysoké vytíženosti komunikací.

 

km

0x

Nerozumím na co se ptáte...

To že si na státních zakázkách mastí kapsy jen pár velkých firem je ale skoro jisté. Co s tím chcete udělat?

Páč malé to nezvládnou mechanicky.

orbital

To je jako kdybyste si najal na postavení vašeho rodinného domu sousedovic Tondu, který sice má ŽL zedník, no nemá jednu nohu a uzavřete s ním smlouvu na dílo, které je zcela evidentně mimo jeho schopnosti

A v Česku je každý odborníkem na dálniční stavby, státní rozpočet, ekonomiku, politiku

Hlupák řeší, co stejně nemůže ovlivnit, navíc tomu vůbec nerozumí.

pravda je, že třetina obyvatel této země je slabá duchem, každý sedmý občan je debilní nebo dementní nebo alkoholik. Zhruba polovina obyvatel této země má podprůměrný intelekt. *

* to je citát

km

milancukrar: z části máte určitě pravdu, z druhé části si na mnoho mnoho věcí tyto velké firmy najímají subdodavatele

orbital: bylo již vícekrát soudně dokázáno, že těmhletěm partičkám byly některé zakázky šité namíru tak, aby tam nemohla proniknout konkurence

Znám osobně a dobře malou firmu, která dělá na dálnicích v okolí. Páč má speciální stroje na určitou práci. Takže je jasné, že si velký zhotovitel najímá na některé práce malé firmy. Ale MDCR a ŘSD neuzavře smlouvu s desítkami malých firem.

orbital

Na subdodavatele si najímají sub sub dodavatele

Ono to snad někde na světě funguje jinak?

A pokud to bylo dokázáno, no tak se ti vyloučení dodavatele jistě mohli bránit, případně někdo mohl být postihnut a tak dále...

Jinak to je úplně normální, že u velkých zakázek jsou velké marže a velké zisky, každopádně spousta jiných oborů, kde jsou daleko větší zisky. Anebo snad nějaký multimiliardář s námi Forbesu, podniká v silnicích? Myslím že ne, ale nechám se poučit.

km

já souhlasím, jen ještě se pokuste odpovědět na: hiawata® 18.08.24 20:14

říká se toho hodně, ale kde je pravda, to ví jen někdo.

tvstav.cz/...

autorevue.cz/...

Článků a reportáží se dá nají X!

orbital

To jsou téměř 20 let staré informace pane Hiawatha.

Tak možná ještě vytáhneme adolfa, jak chtěl stavit dálnici z jihu na sever

 

murr

0x
Kolik by se za to postavilo domů s dnešními stavebními firmičkami a jejich cenami, to těžko říct. V Praze byste za 30 miliard měl zhruba 250 činžáků v širším centru. Jsou stavební zakázky liniových staveb v ČR drahé? Ano. Jsou předražené? Ano. Dá se s tím něco dělat? Velmi těžko. Je tu stavební oligopol, kde si několik málo obřích firem dělá v zakázkách vzájemně křoví, vzbuzují dojem soutěže, ale ve skutečnosti o cenovou soutěž nemají zájem. Jednou vyhraje jedna, podruhé zas jiná a vždy za pěkný balík peněz. Vždy vám řeknou, že cena je v pořádku, že to levněji nejde, že je těžký terén, špatné podloží atd. atp. blablabla. Výsledkem jsou nejdražší dálnice kam oko dohlédne, ještě mnohokrát fušérsky odvedené, že se vlní, praskají a musí se za chvíli opravovat. Musel by přijít takový stavebník, který by chtěl konkurovat cenou a rozbil by ten stavební kartel. Udělá to někdo? Těžko. Je to stejný případ jako s mobilními operátory, kdy máme opět nejdražší ceny široko daleko. Zahraniční pobočky bank mají české dcery jako nejziskovější zlatá vejce, kde si mohou říct o poplatky, za které by je doma hnali. Zkrátka specifický český trh.
orbital

Srovnáváte hrušky a jablka! Když už, tak o tom, jestli budete platit předražené ceny za nějaké telefony je čistě na vás. Tedy cenu určuje nabídka versus poptávka komerčního trhu.

U dálnic a silnic je to přesně naopak, cenu určuje nabídka zhotovitelů v konkurenční soutěži. Pokud by byl jeden dodavatel, nebo jenom státní dodavatel, bylo by to ze všeho nejdražší.

platenik

Murr = Takhle to bylo za bolševika, Cikáni, to jsou frajeři, nejdou do menšího než čtyřpokojovýho!

I Sůdruch Pláteník má jenom 3 pokoje


To si objednali havíři

Ale kdo to zaplatí už neřek

 

kmet

0x

Otázka: je tendr na dostavbu dálnice, zadání vyhoví 3 firmy, nabídky jsou:

1.) 700 miliónů

2.) rovná miliarda

3.) 1.5 miliardy.

Tendr vyhraje firma 3, ale dostavbu udělá firma 1, jak je to možné?

(Je to vtip)

Tomu se říká "Outsourcing" to neznáte?

To není vtip! Tak nějak to chodí. Dokonce to bylo na ČT jako vyšetřovací dokument. A ta firma co to realizovala , tak té to nakonec ještě ani nezaplatili.

Je to vtip!

 


0x
A teď si představ stavbu jaderné elektrárny, kde to nebude stavět jedna firma , ale bude jich mnohem víc.

Toj jo... To bude stát taky dojná kráva... A kolik si u toho lidí namastí kapsu... Proto je výhodné když je něco soukromé, tam si dohlíží majitel...

 

paveldvorak

0x

Dnes se krade sofistikovaně, nikdo přitom není přepaden ani zastřelen, krádež je "papírově" posvěcena všelijakými smlouvami a peníze navíc jsou novodobým zlodějům vypláceny dobrovolně

 


0x

Stát se taky může obrátit na levnou zahraniční firmu s výbornou reputací a pak to dopadne třeba takhle

lidovky.cz/...

 

 

vili

0x
Mě ani tak nevadí stavba nových dálnic, i když se tvrdí, že máme dražší stavby než v sousedních zemích. Sice to obhajují terénem, ale nezdá se mi, že máme terén náročnější než Rakousko nebo Německo.
Co mi vadí neskutečně, že v Německu mají mnohem větší benevolenci k rychlosti na silnicích. V obci 50, v obytných zónách 30, a mimo obec 100 a dálnice, pokud to situace umožňuje, neomezeně. Co tam jezdím, nevídám nějaké množství nehod z vysoké rychlosti.
A co je zajímavé, že i silnice mají mnohdy v lepším stavu než u nás. A to přesto, že mám dálnici bez poplatku.
Takže nevěřím tomu, že nehody jsou nejvíce způsobeny vysokou rychlostí. Jsou způsobeny možná nepřiměřenou rychlostí vůči stavu vozovky.
logik

Máš ZTP modrou?

vili
Ne, myslím u nich.

 

kenobi

0x

Kamioňák a ministr u stolu

od 23 minuty 30 sekundy - Jak se staví, podle toho by si člověk myslel, že jsou nejlepší stavebníci (stát) v České - Nejrychlejší a nejlevnější tak znovu očekávání řidičů kamionů a já že jako jsou piráti silnic mezi řidiče osobních vozidel


Dále tam rozebírá jak skoncuje s nešvary řidičů kamionů zejména to dělají Poláci Rumuni

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma miliarda

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]