Zdravím, prosím o radu co by mohlo bránit motoru v nastartování. Jde o auto Škoda Octavia II, motor 1.9TDi PD, 77 kw, BJB, r.v. 2005. Najeto 330 tis km. Motor bez filtru pevných částic. A to za předpokladu že: palivo tam jde a není nekvalitní protože jsem na něj jel celou nádrž. Čerpadlo v nádrži naftu podává, hadičky a pal. filtr jsou průchozí a tandemové čerpadlo je taky ok. Svíčky všechny žhaví, autobaterie je uplně nová a nabitá. Stav oleje a chladící kapaliny OK. Startér a alternátor jsou také ok. Při jízdě jsem zjistil, že motor jede na 3 válce, zastavil jsem otevřel kapotu a motor sebou úplně házel, tak jsem ho zhasnul, napíchl jednoduchou bluetooth diagnostiku a ukázalo to chybu na 4. válci - vynechání zapalování. Podíval jsem se na kabely (lištu) ke žhav. svíčkám a na 4. válci byla od svíčky odpojená tak jsem ji nacvakl zpátky a zkusil nastartovat a motor naskočil tak na 1 sekundu a ihned zase zhasl a už ale nastartovat nešel. Druhý den jsem zkoušel nastartovat a nic. Startér točí točí ale motor ani neškytne, vůbec nemá tendenci naskočit. Další den jsem zkusil znovu nastartovat a po asi 10 vteřinách startovaní motor začal škytat a za dalších 5 sekund startování se rozběhl úplně ale jeho chod nebyl normální a hodně se třásl takže jsem ho zase hned chcípnul. A od té doby už to 2 dny nenastartovalo vůbec. Ani neškytlo. Dostal jsem tipy, že pak by mohl bránit v nastartování motoru nějaký vadný snímač. Ví někdo prosím jaké snímače mohou bránit nastartování? Nebo spíše které snímače (pokud dojde k jejich závadě) svou chybnou činností mohou dodávat jednotce špatné informace a proto motor není schopný nastartovat? Případně jaké z nich jsou nejčastější?
Taky bych to tak viděl, jenom by mne zajímalo jak ti tazatelé vždycky dokáží poznat, že jim to jede na 3 válce (podle mne je to nesmysl), když ani nedokáží použít diagnostiku ke zjištění závady...
octavia2
Děkuji za odpověď. Nevím jak vstřiky fungují tak se ještě zeptám - tím myslíte, že by třeba odešli všechny vstřikovače? Jsou na sobě tedy nějak závislé? Nebo mohl odejít třeba jen jeden a pak už motor nenastartuje vůbec?
mathew
I kdyby neodešly všechny tak je nemá cenu měnit po jednom, protože si jinak dáte to kolečko s výměnou klidně 4x za měsíc a to se vyplatí...
Samozřejmě pokud se toho chcete zítra zbavit tak stačí vyměnit jenom tolik, aby to startovalo a ujelo aspoň 10km.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.