Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Klimatizace bez chladiva

Od: bezradny® odpovědí: 9 změna:

Renault Clio III, r. v. 2010. Po častém doplňování chladiva bez zjištění místa úniku kapaliny klimatizaci nezapínám. Obdorníci doporučují klimatizaci občas krátce zapnout k promazání kompresoru. Je vhodné zapínat klimu bez chladidla? Jak je kompresor promazáván?

Za info děkuji.

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

vernon

4x
Bez chladiva se klima ani nespustí...

 


2x

Bez chladiva urcite nie.

 

makk

2x

Určité části toho kompresoru se mažou olejem rozpuštěným v chadivu, takže asi lepší nepouštět. Máte dvě možnsti, buď klimu opravit a normálně používat, nebo se na to vykašlat a pak není třeba se o kompresor starat.

kmet

On to chce ale někdy prodat, krátce před prodejem nechá doplnit chladivo ale nechce, aby se mezitim zasekl kompresor a nefungovalo to + vyhozená investice do doplnění.

asd1
Komp se nezasekne, ale vyschnou ucpavky hřídele a pak tam unika chladivo. PAG olej je v okruhu s chladivem, bez chladiva se klima ani nespustí (pokud nejde o kompresor který jede furt). Na allegru údajně je plnící sada za pár stovek (izobutan?), to může být řešení jak to na chvíli zprovoznit. Najít místo úniku není složité jen se musí umět hledat. Ideálně helium a cichacka. V místech úniku bývá zelený olej (PAG olej je zeleny)

Nejsem opravář, ale klimatizace ze které uniká chladící plyn, tak se nesmí plnit. Napřed musíš opravit/odstranit netěsnosti v obvodu klimatizace, pak provedeš těsnostní zkoušku plynem (asi dusíkem) a nakonec naplníš obvod chladivem.

A jestli tam foukneš z flašky nějaký svinstvo, který tam nepatří, tak můžeš mít na svědomí přístroj na servis klimatizací a možná i mechanika co stojí vedle přístroje. Když se totiž izobutan dostane při odsávání do přístroje, tak to klidně může bouchnout. Ten přístroj na to není stavěný.

 


1x

Jsou tři varianty kompresorů.. Jedna starší kde se ovládá klima jen spojkou, pak kde se ovládá jen proporcionálním ventilem a pak kombinovaná spojkou a i proporcionálním ventilem... U těch spojkových se po ztrátě chladiva zpravidla spojka nespustí, tak tam nic a nepromažeš a u té s ventilem jede kompresor pořád... Kompresor je zalitý olejem a to už i nově koupený a v chladivu je jen trochu oleje co strhává proudící plyn...

 

riva

0x

Vhodné je klimu opravit a používat. Mít ji tam nefunkční na okrasu nedává smysl. Ochrana kompresor při prázdné klimě nespustí právě proto, aby se nezadřel.

 

paveldvorak

0x

začal bych od konce,. určil místo úniku, opravil, natlakoval systém a pak promazával spuštěním

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]