Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
nevíte o nějakém servisu, kam bych si mohl donést vlastní olej a sledovat výměnu. Tak nějak těm servisákům prostě nevěřím.
Při využití vaší rady záleží na tom, jakou značku auta má tazatel. Já jsem na příklad dost dlouhu sháněl nástrčný ořech rozměru 36 mm, abych mohl povolit filtr u FORD S-Maxe. Potom už byla výměna oleje hračka, měnil jsem ho po 10 000 km a jezdil za 5,2 litru nafty na 100 km. Včasná výměna oleje je u spalovacího motoru strašně důležitá !
Můžete zajet klidně ke mě, ale když mě to necháte udělat v klidu a dát ověřený olej, který používám, tak to bude možná i levnější a se zárukou, než když budete stát za zády, radit co a jak a ještě si přinesete vlastní materiál (o to dražší bude práce). To už si ten olej můžete vyměnit rovnou sám.
aneb, skrývání ceny za práci do ceny za materiál. každý si může určovat ceny jak chce, ale nevidím důvod, proč když si zákazník přinese svůj olej, měla být práce dražší
PS: po výmeně oleje v autorizovaném servise mi vytekl olej na dálnisi ve 120 km/h. servis chybu uznal. to jsou ty profesionálové...
a už měním sám.
Jaký zlodějský? Já nakupuji materiál velkoobchodně a prodávám ho maloobchodně, tedy mám zisk i na prodeji náhradních dílů a náplní. To je přeci základ tržního hospodářství. Pokud si chce někdo dotáhnout vlastní díly, tak si to může vyměnit rovnou sám, případně mě ochudí o zisk z prodeje, proto si to kompenzuji vyšší prací s "neznámým" materiálem.
Tak i mě už to přijde přes hranu i jako obchodníkovi..
Borec si bere za hodinu cca 700kč bez problému by mu ty peníze za dobře odvedenou práci člověk dal..
Ale pak se podíváš že tam namontuje třeba TRW kotouč kterej já maloobchodně na internetu koupím za 550 a on ho fakturuje za 1200 tak to už mi přijde přes čáru..
Když jsem viděl v práci fakturu za opravdu auta za 35tisíc a pak viděl fakturaci dílů tak místo nějakých 25tisíc za díly jsem se dostal na 8000 jen maloobchodně na internetu..
Pak znám borce co si bere stovku za hodinu ale účtuje díly takhle vysoko. Za mě relativně ok.. Ale když vidím někoho kdo si bere 700 za hoďku a ještě sype ty maloobchodní ceny z kellyny tak bych blil
Já bych chápal nějaký přidávání peněz na dílech s rozumem.. Ale když kolikrát člověk vidí faktury od nějakých místních borců co to dělají, tak vydělá při hodinovce třeba 700 víc na dílech jak na samotný práci.. Bohužel dokud to lidi budou akceptovat tak se nic nezmění
Tak si to představujte jako slevu na hodinovku, když si vezmeš i díly - spokojeni?
Tady je takových chytrých autoopravářů, tak proč to nejdete dělat, když je to takový vývar?
Vždyt to tam máš - tak v čem je problém?
Práce v případě našich dílú 700 Kč/h.
Práce s díly zákazníka 1400,- Kč/h.
Jdi si kam chceš, to platí vždy, ne?
To je jednání ještě z dob komančů - chceš mrkev? Tak koupíš i brambory. Neboli chceš práci, tak koupíš díly ode mne. S tou slevou na práci za díly od servisu - to by to tak museli mít vylepený na vratech a to nemaj. Resp. spíš příplatek za práci s vlastními díly - když to bude mít na vratech tak OK, jenže tam mají hodinovku jednu a když chci jen práci tak cena by měla být stejná.
Ale dělat na autě sám jsem nezačal kvůli ceně, ale kvalitě. Už mě přestalo bavit hlídat kde co ojebou. U toho oleje např. na faktuře nový šroub a na autě starý, přetažený že strhli závit ve vaně a nechali mě s tim odjet, olej nevypustili celý ale jen přes měrku vycucli část, olej přelitý centimetr nad horní rysku a podobný prasárny a podvody. Zajímavý, že když olej měnim sám tak na měrce nový olej skoro neni vidět a lehnounce zčerná tak po 500 km, když to měnil servis tak byl olej hned černý už po vyjetí z dílny. Než se s nima dohadovat a poslouchat chytrý řeči že to je normální, tak měnim sám. Nic složitýho, najet na nájezd, vypustit olej do mísy, vyšroubovat filtr, nechat to hodinu vykapat, našroubovat nový filtr (těsnění máznout olejem), našroubovat zátku (ideálně novou, dotáhnout na moment - nepřetáhnout), nalít olej - něco míň než plná náplň, sjet z nájezdu na rovinu a dolít olej do 2/3 mezi ryskama. Na svým autě 2x 10 minut práce, materiál olej Shell filtr Mann za 700 i s dopravou... A nemusim si dojednávat termín, vozit auto do servisu a pak ho vyzvedávat, takže i časově to vychází líp a časově nejsem vázaný na termín. A hlavně vim že to neni ojebaný, cena a čas jsou už jen bonus. Starý olej vracim u pumpy nebo když je sběr nebezpečného odpadu od města (obojí zdarma), zato v servisech jsem často vídal naftový kamna (kde to naftu nikdy nevidělo )
= tazatel - nejjednodušší je nastudovat si postup a vyměnit to sám. A nemusíš poslouchat kecy jak chudák servisák bez 100% marže na dílech trpí nouzí a ty seš kolenovrt.
asd1: To je přesně ono, nejde o cenu, klidně dám za hodinu práce 1.500 Kč, ale taky se mi nechce řešit kde mě ojebou, když tam bude olej 0W20 a oni tam nalijí 5W40 protože je levnější a já to nepoznám apod.
Nepotřebuji technikovi radit, nejsem přes to expert, jen chci vidět, že prostě ten filtr fakt vymění a nalije tam olej který fakt chci. Autem jezdím dlouho, nedělám si o servisech a jejich kvalitě iluze, a to že se olej kolikrát nevymění, i když si to zaplatíš, to taky není nic nového.
Ne každý je lempl co si to vyleje na hlavu a pak se zádama válí v louži oleje
Do restaurace páchu když tam dobře vaří a ceny mají přiměřený kvalitě. Obvykle v rodinný hospodě v Německu, kde je oběd za 20 éček - s tim problém nemám. Zato v průměrný český hospodě kde to je jak z Pražský pětky, to si radši uvařim sám.. Podmírák, maso flaksa, plesnivá okurka v příloze a z brambor je cítit že v tom oleji se smažila ryba, to celý za dvě kila - děkuji nechci.
Že by neměnili vůbec, to jsem taky nepotkal. Ale že nevypustí všechno, daj starej šroub, filtr nějakej Filtron apod., olej nalejou co maj zrovna v sudu, jen odměří do konve ale po spuštění na rovinu a protočení motoru nezkontrolujou skutečnou hladinu - to je standard a typická kvalita práce. Prostě ojeb, přestože na tom vydělaj "docela dost", takže nemá důvod to šidit a neudělat přesně jak se to má dělat. Jen lenost a snadný prachy...
Nechat starý filtr už jsem ale potkal (měl jsem starý označený - jen to utřeli hadrem aby vypadal nově - holt autorizák a jejich "kvalitu je třeba zaplatit", ovšem to byl konkrétní mechanik co tam takhle kradl a pak to střelil..)
Ty daš někomu 1500 Kc za to, že ti vymění tebou doneseny volej a filtr?
Anebo to budeš chtít uhrát na 380 Kč protože to dělal jenom 15 min.? No to se šmudlovi asi moc nevyplatí
No nevím ale mě nechaný Řekněme, že sice dělá za 600 Kč na hodinu, ale pokud si za hodinu neviděla 16 stovek takže vůbec nedělá...
Takže ano, je jim blbý říct na rovinu, že chtějí 1600 Kč za hodinu vydělat... Za mě to je normální cena, samozřejmě že se tady kdejaký zaměstnanec začne ozývat jak to je zlodějina, ale já taky nechci dělat za míň než dvojku na hodinu A ani dělat nebudu.
Proto mě velice zajímá, jestli tazatel bude ochotný za výměnu jim doneseného filtru a oleje zaplatit 15 stovek Anebo si myslí, že to přepočítá na minuty.
Ono taky dost záleží o jaký auto servis se jedná, ten velký Samozřejmě chce prodávat svoje zásoby a přitom musí někdo jít do skladu nafasovat zboží, vypsat papíry, Zaměstnává účetní, zaměstnává někoho ve skladu, zaměstnává někoho v servisu a příjmu zakázek
ten malý musí Obvykle nějaký speciálnější olej objednávat, platit fakturu, přebírat od dopravce, to jsou všechno úkony, které také stojí čas a energii...
A to vůbec nepočítám, že musí často někde studovat, jaký přesně olej tam patří, což U nějakých netypických aut může být taky pěkně složitý zjistit
zzz No vidíš, takže když mu zákazník přinese kanystr s olejem, filtr i novou zátku, tak tyhle hrozně náročný úkony dělat nemusí. Takže ušetří čas i náklady na skladníka a může to být levnější
A když má hodinovku 1500 a dělá to 15 minut, kolik že by to měl účtovat? Pokud má na vratech "za každou započatou hodinu" nebo "výměna oleje 1500,-" tak je 1500 OK, jinak by to ale měly být ty 4 kila..
Re4 - jo s hospodama jsem si zapřeháněl a dal dohromady věci který jsem kdesi kdysi potkal jednotlivě, obecně jíst se to většinou dá.. Ovšem rozdíl v kvalitě CZ x D je hodně velkej.. Už jen ve výskytu podmíráků a opravdu poctivý kuchyně.
Některý značkový servis měli mezi čekárnou a dílnou sklo a mohl ses dívat
Myslím že i některý STK.
Ale on bude hlavní problém v tom, že servis vydělává hlavně na marži na oleji a filtru, takže když někomu řekneš že si chceš dones svůj olej a svůj filtr, tak se mu začne zvedat žluč a radši ti řekne, že to nejde at jdeš jinam
Takže bude hodně záležet odkud jseš, co máš za auto, jak starý, jestli chodíš do značkových nebo neznačkových nebo co přesně chceš, kolik chceš za to ochotný zaplatit.
Nejlíp, když si olej vyměníš sám, Když s tím máš takový problém
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.