Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

První TK vozidla

Od: lucka* odpovědí: 18 změna:

Zdravím, čeká mě za měsíc první řádná STK po 4 letech od první registrace vozu. A tak hledám info co sebou na STK a měření emisí. A nejsem z toho moc moudrá. Velký TP už není, takže stačí pouze malý? Vůz jsem zakoupila v březnu letošního roku. Po přepisu došel jen malý techničák a osvědčení o technické prohlídce poštou. Netuším zda při tom měřili i emise. A právě na to se chci ptát - mám mít opravdu u 4 letého auta už protokol o měření emisí? Nebo se to na 4 letý vůz zatím nevztahuje? V tom osvědčení o technické prohlídce před přepisem vozu o tom není ani zmínka. Moc děkuji za rady.


doplněno 20.07.24 23:20:

Jen doplním, že šlo o evidenční kontrolu. Rozsah TP: plný

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mate59

6x

Stačí malý tp.Při objednání mi řekli,abych si vzal i velký TP pro sichr.Žádný protokol o emisích nemáte,ten dostanete až po měření.Na TP jsem šel bez přípravy a prošel bez problémů.

lucka*

Moc díky! Takže jsem zbytečně stresovala, že mi něco bude chybět.

lucka*

Takže ani podvozek umýt nemusím? Nebo je to potřeba jak se píše?

mate59

Podvozek mýt nemusíte,vůz by měl být přistaven čistý,puklice sundat.

lucka*
20.07.24 23:50

Díky moc.

 

kmet

2x

Při přepisu velký TP zadrželi, nebo si ho nechal předchozí majitel, to je v pořádku. Ten papír, co přišel z TK je jenom evidenční kontrola, při ní se emise neměří a vlastně se nedělá skoro nic, jen se zkontroluje, jestli auto není svařený ze dvou a souhlasí číslo VIN, které není vyřízlé a navařené, to se dělá vždy při převodu, protože s tím byl dřív dost problém a bylo obtížné dokazovat, kdo to udělal. Takže, žádný stres, normálně si najděte nejbližší stanici STK, (pozor na LPG, to nedělají všechny) zajeďte tam s rezervou aspoň týden a jistě odjedete s TK na další dva roky. Ohledně přípravy, auto umýt, sundat puklice a pokud (asi jo) je auto na benzín, bude lepší před TK nabrat prémiový benzín bez lihu a na emise jet s plně ohřátým motorem

lucka*

Jste úžasňák Moc děkuji za vyčerpávající odpověď. Auto je na benzín, čisté, hýčkám si ho. Akorát ten podvozek nevím v jakém je stavu. Ale bláto z toho nepadá. Poklice nejsou, jsou tam elektrony. Ten benzín bez lihu - tankuji od Mol Evo 95, takže vzít něco ještě lepšího? Tady si taky nejsem jista se přiznám. Rozumíte tomu více? Hodně lidí doporučuje tankovat u Euro oil a doplnit aditiva. Jenže já jsem z toho jelen. a když se zeptáte na benzínce, tak neví, nerozumí své práci. Mám tu ještě v okolí Orlen a OMV. Co byste natankoval vy? Mě až tak na ceně nezáleží, hlavně at to auto vydrží a dostane co potřebuje.

paveldvorak

velký TP byl zrušen zákonem z dílny pana Kupky k datu 1.1.2024, v březnu 2024 nemohl být vydán

 

 


0x
Stačí malý techničak peníze na zaplacení poplatku za stk a emise a pak už jen doufat že nevyletíte už u emisí
lucka*

Nestrašte mě, je to 4 letý vůz. Ten by měl snad projít.

Nestrašim vim své
Jinak pokud mate na kolech poklice tak před STK sundat nebo vas pokud nepudou sundat vyhodí
lucka*

Tak snad bude vše ok. Co by se dělo kdyby to neprošlo u emisí? Co by mě čekalo?

asd1

Dost moderních aut má problém projít už prvníma emisema po 4 letech. Holt euro 7 který testy splnilo jako funglovka v laboratoři a reálný 4-letý provoz není to samé.. Pokud neprojde, tak kvalitní palivo + aditiva (VIF) + "italská údržba" (což je rozumný udělat ještě před emisema), když neprojde ani potom, tak nastupuje servis a opravy klidně v desítkách tisíc...

Pokud u emisí neprojde, tak je TK na měsíc a máš měsíc na odstranění vad a opakování emisí. Pokud neprojde ani potom tak auto dojezdilo...

spu

Problém je, že někteří technici emise měřit neumí.

lucka*

asd1 díky za radu. Můžete se prosím rozepsat o tom palivu a té údržbě více? Dát mi konkrétní tip co tankovat + jaké aditivum přímo koupit? Mám Škoda Fabia 3 1.0 70kW a v okolí benzínky viz co jsem někde tady už psala. Moc děkuji, třeba tím pomůžete více lidem.

petrg
Hlavně je důležité před měřením emisí auto pořádně projet, zahřát motor. Nezahřátý měření negativně ovlivní.
lucka*

Děkuji, dobrý vědět. Děkuji. Mám STK kousek od baráku, tak to by asi nebylo dobré.

asd1

VIF a do motoru co máš - TSI (přímý vstřik s turbem) je to skoro nutnost, jinak jsou problémy s karbonama, obzvlášt pokud se trvale jezdí šolícháním...

italská údržba = komplet prohřátý motor tj. ca po 10 km jízdy, vysoké otáčky a zatížení, typicky dlouhý kopec na dálnici. Spalovací prostor a všechno až na konec vejfuku se profoukne velkým průtokem + vysokou teplotou spalin - vypálí se karbony.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]