Nejste přihlášen/a.
Zdravím, čeká mě za měsíc první řádná STK po 4 letech od první registrace vozu. A tak hledám info co sebou na STK a měření emisí. A nejsem z toho moc moudrá. Velký TP už není, takže stačí pouze malý? Vůz jsem zakoupila v březnu letošního roku. Po přepisu došel jen malý techničák a osvědčení o technické prohlídce poštou. Netuším zda při tom měřili i emise. A právě na to se chci ptát - mám mít opravdu u 4 letého auta už protokol o měření emisí? Nebo se to na 4 letý vůz zatím nevztahuje? V tom osvědčení o technické prohlídce před přepisem vozu o tom není ani zmínka. Moc děkuji za rady.
Jen doplním, že šlo o evidenční kontrolu. Rozsah TP: plný
Při přepisu velký TP zadrželi, nebo si ho nechal předchozí majitel, to je v pořádku. Ten papír, co přišel z TK je jenom evidenční kontrola, při ní se emise neměří a vlastně se nedělá skoro nic, jen se zkontroluje, jestli auto není svařený ze dvou a souhlasí číslo VIN, které není vyřízlé a navařené, to se dělá vždy při převodu, protože s tím byl dřív dost problém a bylo obtížné dokazovat, kdo to udělal. Takže, žádný stres, normálně si najděte nejbližší stanici STK, (pozor na LPG, to nedělají všechny) zajeďte tam s rezervou aspoň týden a jistě odjedete s TK na další dva roky. Ohledně přípravy, auto umýt, sundat puklice a pokud (asi jo) je auto na benzín, bude lepší před TK nabrat prémiový benzín bez lihu a na emise jet s plně ohřátým motorem
Jste úžasňák Moc děkuji za vyčerpávající odpověď. Auto je na benzín, čisté, hýčkám si ho. Akorát ten podvozek nevím v jakém je stavu. Ale bláto z toho nepadá. Poklice nejsou, jsou tam elektrony. Ten benzín bez lihu - tankuji od Mol Evo 95, takže vzít něco ještě lepšího? Tady si taky nejsem jista se přiznám. Rozumíte tomu více? Hodně lidí doporučuje tankovat u Euro oil a doplnit aditiva. Jenže já jsem z toho jelen. a když se zeptáte na benzínce, tak neví, nerozumí své práci. Mám tu ještě v okolí Orlen a OMV. Co byste natankoval vy? Mě až tak na ceně nezáleží, hlavně at to auto vydrží a dostane co potřebuje.
velký TP byl zrušen zákonem z dílny pana Kupky k datu 1.1.2024, v březnu 2024 nemohl být vydán
Dost moderních aut má problém projít už prvníma emisema po 4 letech. Holt euro 7 který testy splnilo jako funglovka v laboratoři a reálný 4-letý provoz není to samé.. Pokud neprojde, tak kvalitní palivo + aditiva (VIF) + "italská údržba" (což je rozumný udělat ještě před emisema), když neprojde ani potom, tak nastupuje servis a opravy klidně v desítkách tisíc...
Pokud u emisí neprojde, tak je TK na měsíc a máš měsíc na odstranění vad a opakování emisí. Pokud neprojde ani potom tak auto dojezdilo...
asd1 díky za radu. Můžete se prosím rozepsat o tom palivu a té údržbě více? Dát mi konkrétní tip co tankovat + jaké aditivum přímo koupit? Mám Škoda Fabia 3 1.0 70kW a v okolí benzínky viz co jsem někde tady už psala. Moc děkuji, třeba tím pomůžete více lidem.
VIF a do motoru co máš - TSI (přímý vstřik s turbem) je to skoro nutnost, jinak jsou problémy s karbonama, obzvlášt pokud se trvale jezdí šolícháním...
italská údržba = komplet prohřátý motor tj. ca po 10 km jízdy, vysoké otáčky a zatížení, typicky dlouhý kopec na dálnici. Spalovací prostor a všechno až na konec vejfuku se profoukne velkým průtokem + vysokou teplotou spalin - vypálí se karbony.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.