Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
ve snaze vyhnout se všudypřítomným turbodmychadlům zvažuji koupi staršího ojetého automobilu s (nepřeplňovaným) benzinovým motorem o objemu cca 2000 ccm a výkonem okolo 85–100 kW. Známí mě od koupě odrazují z důvodu enormně vysokého povinného ručení.
Máte prosím někdo konkrétní zkušenosti, jaký je rozdíl v povinném ručení mezi objemy např. 1.2, 1.6, 1.8 a 2.0? Jde mi pouze o to, jak konkrétně objem motoru ovlivní výši povinného ručení – ostatní faktory (věk řidiče, bonusy a koneckonců v dnešní době i výkon motoru) jsou pro srovnání, o které se pokouším, vedlejší. Je to opravdu tak výrazný rozdíl?
Díky, JM
Drtivá většina pojištoven již počítá na základě výkonu motoru a nehodovosti daného modelu. Obsah je nic neříkající údaj a pamatuju si první rok pojištění mého prvního EV, kde se do výpočtu počítal obsah motoru 0ccm, další rok se již počítalo podle výkonu a šel jsem s cenou zhruba na trojnásobek. Pro představu i dnes Toyota prodává Yaris s 1.6 motorem, který má 208kW.
Objem motoru se počítá spíš do 2 a od 2 ... nejvíc asi dá věk, lokalita..
Některé pojištovny mají zohledněny kW místo ccm - protože to může být přesnější rozlišení síly motoru.
Vybirat motor dle vyse povinneho ruceni je jak vybirat dovolenou podle ceny cestovniho pripojisteni.
"Radeji tento rok pojedeme k Balatonu nez na Maledivy, pac na pojisteni usetrime 2% z celkove ceny dovolene.
Co na tom, ze to tam bude stat za prd. Hlavne, ze si rocne usetrime o dva steaky navic."
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.