Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kolik stojí výměna oleje a filtrů?

Od: romc66 odpovědí: 26 změna:
Dobrý den, je cena 5500kč za výměnu oleje (7 litrů) + komplet filtry včetně práce adekvátní? Děkuji.

 

 

26 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Ano, je přiměřená.

 


1x
Při 7l oleje to nebude Fabia HTP, na tu by to bylo dost (ale ve značkovém servisu ne). Ovšem u auta s větším motorem platíte v servisu příplatek - "daň z luxusu", nebo je to dodávka, a pak platíte daň za "malý vydělávající náklaďák. A to platí i kdyby to byla 20 let stará plečka. To je podobné, jako že máte u většího objemu výrazně dražší ručení, také to nemá žádné jiné opodstatnění než to, že když máte na větší motor, máte na dražší ručení.

 


0x
U Dacie silně předražené,
do Bugati Veyrona ti za to možná tak dolijou vodu do ostřikovače Filtry (nepíšeš jaké) i oleje mají obrovské cenové rozpětí, neznáme cenu materiálu a účtované práce. Značkový servis zmíněné Dacie si naúčtuje jinou cenu, než Renault v stejném servise(mívají obě značky). Honosnější značky budou zas jinde. Olej ti ale vymění kdekdo, můžeš nemálo ušetřit, jen je třeba si pohlídat, aby nenalili něco jiného apod.

Do které Dacie se vejde 7 litrů oleje, aniž byste většinu vylil na podlahu?

Tak vzhledem k tomu, jak většina ojetin v inzerci je "právě po výměně olejů a filtrů", předpokládám, že kromě motorovýho je v tom objemu obsažen i převodak, servo a tlumičovej olej A nebo 3L v motoru a 4L kanystrik v kufru na dolevani
Píšu o cenotvorbě, neřeším 4 vs 7 litrů oleje, což je jen pár set rozdíl.
Já reagoval na těch 7 litrů na podlaze pod Dácii Možná je ještě možnost opomenutí zaspuntovani výpustního šroubu

 

krtek6

0x

no...pokud olej na to množství stojí cca 2000,- + filtr 1000,- tak ti zvývá na práci cca 2500,- což mi na takovou banalitu přijde moc...to je pro někoho kdo to dělá denně asi tak milionkrát...práce na 30min...což při taxe 700,- -1000,-/hod mi tam furt cca 1500,- lítá za nic

007cz
"Komplet filtry" + palivový + vzduchový + kabinový, kolik tam líta teď?
krtek6

no s těma 3 dalšíma už se to jeví jako reálnější... to je každej minimálně po 500,-

 


0x
Asi takhle - nákupka toho oleje a filtrů bude orientačně tak 15% zmíněný ceny, zbytek je za "práci". Ceny takovýhleho základního spotrebaku by se měly zařadit do osnov výuky základního vzdělání Třeba mě (snažím se vše kupovat levně) vyjde 5L oleje s filtrem kolem 4 stovek. A pokud za mnou někdo přijede na výměnu (klidně může mít vlastní materiál), tak olej nechám vykapavat "zadarmo" během doby, co mu na autě opravuju něco dalšího, vždyt samotná výměna bez tohohle čekání (případně odkrytovani) zabere 2 minuty. A to je zase úkon, co by se snad měl učit v autoškole, vždyt je to skoro jako natankovat nebo dolít ostřikovač
Každá se se mnou může kamarádit Pokud jde jen k samostatnou výměnu oleje, tak to samozřejmě taky zadarmo nedělám, ale dohromady třeba s těma dalšíma fitrama, brzdovkou, nějakým čepem nebo něčím dalším se ten čas nutnej k vykapani oleje užitečně výplní a nechá zaplatit.
Kam zmizel ten komentář, na který jsem reagoval?

 


0x

Mám v motoru 6,5 litru a ta Vámi uvedená cena je víc, než přiměřená.

Možná by neškodilo napsat, o jaké auto se jedná.

Značkový elf olej kupuju 5l za 600, kabinový s uhlím za 250, olejový bosch 130, vzduchový bude tak 250. Dle auta to může být dražší, ale určitě ne násobně. A práce bude tak max na hodinku.

 


0x
Převodový v automatu? Pak je cena adekvátní..
Obvyklá, nikoli adekvátní Jen pak nedává smysl ta "výměna všech filtrů", jakože při výměně oleje v automatu je zrovna interval pro všechny filtry včetně olejového, ale olej samotnej je v motoru ještě v pohodě?
Pravda..obvyklá..Ne adekvátní..U některých automatů-většiny,je výměna složitá a spotřebuje se hodně oleje na výplach..Tak tam bych cenu ještě pochopil..Jestli v motoru,tak je to přehnané..Ale netušíme typ a značku auta..O filtrech raději nemluvím,nechápu tazatele..Někdo koupí auto a chce mu "udělat dobře"..Nechá tedy vyměnit všechno, co ho napadne..V servisu se s tím "poperou" po svém a vymění jen to,co chtějí..a někdy ani to ne Ale na papíře je "nové všechno"

 

 

ridic

0x

Práce ve značkových servisech (možná i v některých neznačkových) je hóóóóóódně drahá.

Osobní zkušenost (ale ne o výměně oleje):

Motor mě občas padal do nouzového režimu. Značkový servis to při diagnostice potvrdil a nabídl výměnu "váhy vzduchu" (čidla, které měří teplotu a podtlak v sacím potrubí) za 4700.- Kč. Auto jsem si vzal s tím, že si výměnu ještě rozmyslím. Na internetu jsem vyhledal, že ta součástka stojí 700,- + 100,- za dopravu, tak jsem si ji objednal a vyměnil sám.

Přesto, že nejsem automechanik nebo zámečník, tak výměna trvala cca 10 minut. Odpojit konektor, vyšroubovat 1 vrut, vytáhnout původní součástu, do otvoru v sacím potrubí vsunout novou součástku, zašroubovat vrut a připojit konektor. Za tu práci bych ve značkovém servise zaplatil 4000,- Kč.

A že závada nebyla špatnou váhou vzduchu, to by bylo na jiné téma. Jen poukazuji na cenu práce.

To jsou takové naivní představy... Právě, že k tomu patří i měření, není to tak jednoduché, jak si představujete...

ridic

Jaké měření?

Za diagnostiku při zkušební jízdě jsem zaplatil 870,- Kč, takže měření a zjištění závady proběhlo.

Pokud by probíhalo další měření a diagnostika po výměně součástky, tak by to určitě nebylo víc než 1000,- Kč. Takže výměna by tedy stála cca 3000,- + 1000,- Kč měření.

Je to odpovídající cena?

Nehledě k tomu, že váha vzduchu byla dobrá, takže servis chtěl měnit dobrou součástku.

No a kde tedy byla závada, když se vám to zdá tak jednoduché?

"Diagnostika" za 870,- je pouze sériová diagnostika. Máte představu, kolik přístroje a software stojí?

Paralelní diagnostika očividně provedena nebyla (ani nemohla být, když jste to odmítl). Máte představu, co je potřeba všechno proměřit a zkontrolovat?

Dobře vám tak, že jste si tu váhu zbytečně vyměnil, představujete si to jak Hurvínek válku.

asd1

Nesmysl.

Závadu určil autorizák svojí top značkovou diagnostikou, v té ceně jsou kompletní náklady HW,SW+mechanik+zisk+daně. Že se sekli znamená že ani neumí diagnostikovat, přestože mají komplet vybavení a školení. A myslíš že by přiznali že to váhou nebylo? Naopak, řekli by že vadná byla a je tam ještě něco dalšího. Takže zbytečná předražená akce za 4k a pokračování = platit další diagnostiku a měnit další předražený díl. Je třeba zaplatit kravatáka s kafíčkem a bavoráka majitele salonu..

Mmch. kvalitní diagnostika který "umí všechno" dnes stojí max pár tisíc, takže pokud jí autoservis použije na 1000 aut tak náklady na jedno auto jsou v řádu pár korun.

PS: pokud auto padá do nouzáku a je tam turbo, tak je to obvykle děravá hadice, regulace tlaku turba nebo zatuhlý naklápění lopatek pokud je variabil..

PPS: Tazatel: Cena za olej + filtry - nevíme jaký auto, takže ani jaký olej a jaký filtry, a ani jaký konkrétní díly použili = nelze říct jestli to je levný nebo drahý.

ridic

genehawkins

Jelikož otázka byla ohledně výměny oleje a filtrů, tak jsem nechtěl rozepisovat jinou závadu a psal jen o ceně práce.

Budu tedy konkrétnější: Jedná se o Mitsubishi Colt CZC 1332, benzín. Problém se začal objevovat po najetí asi 60 tisíc km.

Auto během jízdy přešlo do nouzového režimu, musel se vypnout motor, asi 1 minutu počkat, nastartovat a auto jelo bez problému dál, jeh svítila kontrolka motoru. Po nějaké době bylo nutné odpojovat baterku a čekat nejméně 5 minut, aby řídící jednotka "zapoměla" závadu, kontrolka motoru ale zůstávala trvale svítit.

Moje diagnostika ukazovala vadu ve slabém signálu od polohy škrtící klapdy. Vedení a konektory byly v pořádku.

Podle diagnostiky v servisu mohly závadu způsobovat: váha vzduchu, akcelerační pedál, škrtící klapka nebo řídcí jednotka ECU. Navrhovali měnit od nejlevnějšího dílu, tedy váhy vzduchu.

Když nepomohla výměna váhy vzduchu, tak jsem do servisu už znovu nešel. Demontoval jsem akcelerační pedál a vyčistil odporové dráhy potenciometrů - nepomohlo. Potom jsem demontoval škrtící klapku a důkladně ji vyčistil.

Po vyčištění škrtící klapky se závada již znovu neobjevila. Nyní je najeto přes 100 tisíc km.

Takže jsem rád, že jsem si váhu vzduchu ve značkovém servise měnit nenechal a do opravy se pustil sám.

 


0x

Na jednom samodomo výměna-olej, vzduchový a olejový ftr cca1600kč , na druhém dtto cena 2000kč.

 

tojefuk

0x

passat b8 všechny filtry + olej v motoru + odvoz domů ze servisu a dovoz auta servisem domů - 2400 ...

takže za mě naprosto přestřelená cena , cena diagnostiky i u těch nejdražších profi diagnostik se jim zaplatí na 100 autech a pak už jen vejvar, ty samé chyby vám ukáže diagnostika z číny za 400 ...

to je jak na stk museli zdražit jak se začali fotit auta ,aby měli na foták, nevšiml jsem si že by po 20 autech kdy se jim ta cena fotáku zaplatila zase slevnili, od té doby na tom zvýšení ceny vydělali na vybavení studia pro tv nova a to v každé stk stanici

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]