Nejste přihlášen/a.
Mám v motoru 6,5 litru a ta Vámi uvedená cena je víc, než přiměřená.
Možná by neškodilo napsat, o jaké auto se jedná.
Práce ve značkových servisech (možná i v některých neznačkových) je hóóóóóódně drahá.
Osobní zkušenost (ale ne o výměně oleje):
Motor mě občas padal do nouzového režimu. Značkový servis to při diagnostice potvrdil a nabídl výměnu "váhy vzduchu" (čidla, které měří teplotu a podtlak v sacím potrubí) za 4700.- Kč. Auto jsem si vzal s tím, že si výměnu ještě rozmyslím. Na internetu jsem vyhledal, že ta součástka stojí 700,- + 100,- za dopravu, tak jsem si ji objednal a vyměnil sám.
Přesto, že nejsem automechanik nebo zámečník, tak výměna trvala cca 10 minut. Odpojit konektor, vyšroubovat 1 vrut, vytáhnout původní součástu, do otvoru v sacím potrubí vsunout novou součástku, zašroubovat vrut a připojit konektor. Za tu práci bych ve značkovém servise zaplatil 4000,- Kč.
A že závada nebyla špatnou váhou vzduchu, to by bylo na jiné téma. Jen poukazuji na cenu práce.
To jsou takové naivní představy... Právě, že k tomu patří i měření, není to tak jednoduché, jak si představujete...
Jaké měření?
Za diagnostiku při zkušební jízdě jsem zaplatil 870,- Kč, takže měření a zjištění závady proběhlo.
Pokud by probíhalo další měření a diagnostika po výměně součástky, tak by to určitě nebylo víc než 1000,- Kč. Takže výměna by tedy stála cca 3000,- + 1000,- Kč měření.
Je to odpovídající cena?
Nehledě k tomu, že váha vzduchu byla dobrá, takže servis chtěl měnit dobrou součástku.
No a kde tedy byla závada, když se vám to zdá tak jednoduché?
"Diagnostika" za 870,- je pouze sériová diagnostika. Máte představu, kolik přístroje a software stojí?
Paralelní diagnostika očividně provedena nebyla (ani nemohla být, když jste to odmítl). Máte představu, co je potřeba všechno proměřit a zkontrolovat?
Dobře vám tak, že jste si tu váhu zbytečně vyměnil, představujete si to jak Hurvínek válku.
Nesmysl.
Závadu určil autorizák svojí top značkovou diagnostikou, v té ceně jsou kompletní náklady HW,SW+mechanik+zisk+daně. Že se sekli znamená že ani neumí diagnostikovat, přestože mají komplet vybavení a školení. A myslíš že by přiznali že to váhou nebylo? Naopak, řekli by že vadná byla a je tam ještě něco dalšího. Takže zbytečná předražená akce za 4k a pokračování = platit další diagnostiku a měnit další předražený díl. Je třeba zaplatit kravatáka s kafíčkem a bavoráka majitele salonu..
Mmch. kvalitní diagnostika který "umí všechno" dnes stojí max pár tisíc, takže pokud jí autoservis použije na 1000 aut tak náklady na jedno auto jsou v řádu pár korun.
PS: pokud auto padá do nouzáku a je tam turbo, tak je to obvykle děravá hadice, regulace tlaku turba nebo zatuhlý naklápění lopatek pokud je variabil..
PPS: Tazatel: Cena za olej + filtry - nevíme jaký auto, takže ani jaký olej a jaký filtry, a ani jaký konkrétní díly použili = nelze říct jestli to je levný nebo drahý.
genehawkins
Jelikož otázka byla ohledně výměny oleje a filtrů, tak jsem nechtěl rozepisovat jinou závadu a psal jen o ceně práce.
Budu tedy konkrétnější: Jedná se o Mitsubishi Colt CZC 1332, benzín. Problém se začal objevovat po najetí asi 60 tisíc km.
Auto během jízdy přešlo do nouzového režimu, musel se vypnout motor, asi 1 minutu počkat, nastartovat a auto jelo bez problému dál, jeh svítila kontrolka motoru. Po nějaké době bylo nutné odpojovat baterku a čekat nejméně 5 minut, aby řídící jednotka "zapoměla" závadu, kontrolka motoru ale zůstávala trvale svítit.
Moje diagnostika ukazovala vadu ve slabém signálu od polohy škrtící klapdy. Vedení a konektory byly v pořádku.
Podle diagnostiky v servisu mohly závadu způsobovat: váha vzduchu, akcelerační pedál, škrtící klapka nebo řídcí jednotka ECU. Navrhovali měnit od nejlevnějšího dílu, tedy váhy vzduchu.
Když nepomohla výměna váhy vzduchu, tak jsem do servisu už znovu nešel. Demontoval jsem akcelerační pedál a vyčistil odporové dráhy potenciometrů - nepomohlo. Potom jsem demontoval škrtící klapku a důkladně ji vyčistil.
Po vyčištění škrtící klapky se závada již znovu neobjevila. Nyní je najeto přes 100 tisíc km.
Takže jsem rád, že jsem si váhu vzduchu ve značkovém servise měnit nenechal a do opravy se pustil sám.
passat b8 všechny filtry + olej v motoru + odvoz domů ze servisu a dovoz auta servisem domů - 2400 ...
takže za mě naprosto přestřelená cena , cena diagnostiky i u těch nejdražších profi diagnostik se jim zaplatí na 100 autech a pak už jen vejvar, ty samé chyby vám ukáže diagnostika z číny za 400 ...
to je jak na stk museli zdražit jak se začali fotit auta ,aby měli na foták, nevšiml jsem si že by po 20 autech kdy se jim ta cena fotáku zaplatila zase slevnili, od té doby na tom zvýšení ceny vydělali na vybavení studia pro tv nova a to v každé stk stanici
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.