Nejste přihlášen/a.
Čau chlapi,
mám poslední dotaz, drezura s tlumičema dospěla do svého finále. Koupil jsem ty Harty i s uložením na Motoře za 1300 a dal jsem to týpkovi na výměnu. Týpek mladej kluk, bohužel nedokázal ten tlumič vyndat z uložení, chtěl to zkoušet ale zároveň nepůsobil moc sebevědomě, tak jsem si nechal auto složit do původního stavu a vyzvedl si ho.
Napsal jsem svýmu mechanikovi, celý jsem mu to řekl jak to je, že mu to nešlo. On si myslel, že jsou to výmluvy, abych mu vecpal svoje díly, že z cizího masa nevaří. Tak to eventuálně uvidí až to rozdělá..že tam byla navařená matka :D :D
Nicméně on mi tvrdí, že ta výměna tlumičů moc nepomůže, že to není až tak zlý když s tím jel před měsícem a že pokud chci auto, co bude sedět, tak mám vyměnit auto...s takovým názorem mohl příjít, než jsem nechal měnit spojku a brzdiče a narval do toho 16 tisíc...takže jsem toho názoru, že těch pár tisíc za tlumiče už mě nezabije, jako poslední velká investice.
Že je to uhopsaný by mě nevadilo, ale i když jedu po městě a přibzrdím si to zatáčky, tak to auto jede obloukem a to mě štve, pocitově Fábka drží líp.
Na druhou stranu, on má většinou pravdu co se tohohle týče, ale nevěřím, že by nový tlumiče nepomohly i když by to byly levný Harty a přední ramena na tom autě odchází snadno i s funkčníma tlumičema, natož nefunkčníma.
Chci znát Váš názor, on by to neměnil, já bych to vyměnil. Samozřejmě když mu řeknu, že to vyměnit chci, tak to asi udělá, pro něj je to práce a peníze, ale zase známe se xx let, takže on je takovej, že si na mě nepotřebuje vydělat za každou cenu.
A důležitý poznatek na závěr. Ten týpek když se snažil vyndat ten tlumič z uložení, tak ten starej šroub vyklepl..nevím jak, no prostě ho zničil a dal tam provizorní jinej, ale samozřejmě to není originál. On to byl projet, já s tím najel asi 30 km, a zatím nic, ale samo mám z toho trochu obavy jestli má tu patřičnou tvrdost.
Jasný no, akorát mě teda štve, že jsem to chtěl poslat do kopru už před výměnou spojky a mechanik mi řekl, že má cenu vyměnit spojku, potažmo brzdiče, že furt říkám, že to je poslední technická a budu to mít dalších 5 let to auto...a najednou u tlumičů otočí, že to cenu nemá. Tak nevím, jestli fakt tak záleží na kvalitě a levný Harty budou taky uhopsaný nebo vydrží málo 10k km jdou do kopru.
Teď si teda pohrávám s myšlenkou, že ty tlumiče měnit nebudu a spíš to auto vymačkám jak citron, abych odj*bal tu spojku a setrvačník dřív než to zhnije komplet.
Kolik bych mohl na ty současný tlumiče ještě najet km?
Tlumič dlouho drží a pomalu ztrácí účinnost, pokud se ale poškodí těsnění tak chcípne rychle.
Buď to umíš poznat při jízdě - po hrbu následuje takový "druhý kopnutí" - to už je horší. Pokud se auto vyloženě dohoupává tak je chcíplej. Nebo když stlačíš auto, tak vyjede nahoru, sjede dolu lehce zpět a musí stát. A nejlíp na testovací stolici kde to přímo změří účinnost tlumení - mašina kopne kolo nahoru a pak měří sílu kterou kolo do mašiny kopne zpátky.
Pokud to plave tak se zaměř spíš na vedení/ silentbloky zadní nápravy než na tlumiče...
Vážně bych nic dalšího neinvestoval a sehnal stejnou káru z dobrou kastlí z Itálie (ne od moře - slaný vzduch), klidně něco levnýho s chcíplým motorem - ten máš, i s novou spojkou
No já to poznám z jízdy, když přejedu zpomalovací práh, tak se to víc zhoupne, nebo když jsem přejel přes kanálek kterýho jsem si nevšiml, tak jsem měl pocit že je to díra jak do **** a že tam tam nechám celý kolo a auto.
No možná bych obětoval i ty díly a někomu nechal za pár šupů, protože i když 147 považuju za skvělý auto i teď, tak prostě mám ji 8 let a chtělo by to změnu. Láká mě koncern, Oktávka nebo Golf, možná nějakej Seat, ty auta jsou podstatně dražší ale zas ty auta tolik nehnijou oproti italům. Chtěl jsem 159tku, jenže té taky hnijou ty prahy, GTéčko to stejný, i když to dovezete z Itálie tak ta sůl se u nás na tom podepíše.Korejci mě moc nelákají
A popravdě se svým nájezdem ani nevím, jakej bych měl mít rozpočet na jiný auto? Teď jsem jezdil málo vlivem studia, od podzimu až půjdu makat tak se to asi změní. Ale pro představu, ve 2021 ve 230k jsem nechal dělat rozvody s vodní pumpou za 6k a za ty 3 roky jsem najel 25 tisíc km, to je až tristní bych řekl. Možná jsem se na to měl vykašlat, neměnit, počkat až se to potká a pak to odvézt do šrotu. Ale k prvnímu autu na kterým jsem se učil před autoškolou a pak jezdil načerno má člověk prostě speciální vztah.
Je to láska kterou mám 8 let, v rodině je 14 let, tak je těžký se ji zbavit i když je to ekonomicky nesmysl, proto to řeším tak jak to jde.
Chápeš že výrobce dělá sáhodlouhý testy a tlumiče, pružiny, pneumatiky jsou přesně odladěný na ten podvozek a model vozu / těžiště / váhu i určení vozu? Proto jsou obvykle v techničáku pouhé dva rozměry pneumatik - Není únosné to testovat s více kombinacemi.
Takže nejlevnější máš dát tam to, co tam navrhnul výrobce...
Když to hopsa, tak je asi něco blbě A to může být 1000 důvodů
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.