Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Tlumiče (poslední fakt)

Od: jarin® odpovědí: 14 změna:

Čau chlapi,

mám poslední dotaz, drezura s tlumičema dospěla do svého finále. Koupil jsem ty Harty i s uložením na Motoře za 1300 a dal jsem to týpkovi na výměnu. Týpek mladej kluk, bohužel nedokázal ten tlumič vyndat z uložení, chtěl to zkoušet ale zároveň nepůsobil moc sebevědomě, tak jsem si nechal auto složit do původního stavu a vyzvedl si ho.

Napsal jsem svýmu mechanikovi, celý jsem mu to řekl jak to je, že mu to nešlo. On si myslel, že jsou to výmluvy, abych mu vecpal svoje díly, že z cizího masa nevaří. Tak to eventuálně uvidí až to rozdělá..že tam byla navařená matka :D :D

Nicméně on mi tvrdí, že ta výměna tlumičů moc nepomůže, že to není až tak zlý když s tím jel před měsícem a že pokud chci auto, co bude sedět, tak mám vyměnit auto...s takovým názorem mohl příjít, než jsem nechal měnit spojku a brzdiče a narval do toho 16 tisíc...takže jsem toho názoru, že těch pár tisíc za tlumiče už mě nezabije, jako poslední velká investice.

Že je to uhopsaný by mě nevadilo, ale i když jedu po městě a přibzrdím si to zatáčky, tak to auto jede obloukem a to mě štve, pocitově Fábka drží líp.

Na druhou stranu, on má většinou pravdu co se tohohle týče, ale nevěřím, že by nový tlumiče nepomohly i když by to byly levný Harty a přední ramena na tom autě odchází snadno i s funkčníma tlumičema, natož nefunkčníma.

Chci znát Váš názor, on by to neměnil, já bych to vyměnil. Samozřejmě když mu řeknu, že to vyměnit chci, tak to asi udělá, pro něj je to práce a peníze, ale zase známe se xx let, takže on je takovej, že si na mě nepotřebuje vydělat za každou cenu.

A důležitý poznatek na závěr. Ten týpek když se snažil vyndat ten tlumič z uložení, tak ten starej šroub vyklepl..nevím jak, no prostě ho zničil a dal tam provizorní jinej, ale samozřejmě to není originál. On to byl projet, já s tím najel asi 30 km, a zatím nic, ale samo mám z toho trochu obavy jestli má tu patřičnou tvrdost.

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1

6x
Je to shnily, tak nic dalšího neinvestuj, jestli to je srdcovka tak si dovez z Itálie něco se zdravou kastli a investuj do toho. Tady i když nasypes desítky tisíc tak to pořád bude shnila vrana na odpis...

Jasný no, akorát mě teda štve, že jsem to chtěl poslat do kopru už před výměnou spojky a mechanik mi řekl, že má cenu vyměnit spojku, potažmo brzdiče, že furt říkám, že to je poslední technická a budu to mít dalších 5 let to auto...a najednou u tlumičů otočí, že to cenu nemá. Tak nevím, jestli fakt tak záleží na kvalitě a levný Harty budou taky uhopsaný nebo vydrží málo 10k km jdou do kopru.

Teď si teda pohrávám s myšlenkou, že ty tlumiče měnit nebudu a spíš to auto vymačkám jak citron, abych odj*bal tu spojku a setrvačník dřív než to zhnije komplet.

Kolik bych mohl na ty současný tlumiče ještě najet km?

asd1

Tlumič dlouho drží a pomalu ztrácí účinnost, pokud se ale poškodí těsnění tak chcípne rychle.

Buď to umíš poznat při jízdě - po hrbu následuje takový "druhý kopnutí" - to už je horší. Pokud se auto vyloženě dohoupává tak je chcíplej. Nebo když stlačíš auto, tak vyjede nahoru, sjede dolu lehce zpět a musí stát. A nejlíp na testovací stolici kde to přímo změří účinnost tlumení - mašina kopne kolo nahoru a pak měří sílu kterou kolo do mašiny kopne zpátky.

Pokud to plave tak se zaměř spíš na vedení/ silentbloky zadní nápravy než na tlumiče...

Vážně bych nic dalšího neinvestoval a sehnal stejnou káru z dobrou kastlí z Itálie (ne od moře - slaný vzduch), klidně něco levnýho s chcíplým motorem - ten máš, i s novou spojkou


No já to poznám z jízdy, když přejedu zpomalovací práh, tak se to víc zhoupne, nebo když jsem přejel přes kanálek kterýho jsem si nevšiml, tak jsem měl pocit že je to díra jak do **** a že tam tam nechám celý kolo a auto.

No možná bych obětoval i ty díly a někomu nechal za pár šupů, protože i když 147 považuju za skvělý auto i teď, tak prostě mám ji 8 let a chtělo by to změnu. Láká mě koncern, Oktávka nebo Golf, možná nějakej Seat, ty auta jsou podstatně dražší ale zas ty auta tolik nehnijou oproti italům. Chtěl jsem 159tku, jenže té taky hnijou ty prahy, GTéčko to stejný, i když to dovezete z Itálie tak ta sůl se u nás na tom podepíše.Korejci mě moc nelákají

A popravdě se svým nájezdem ani nevím, jakej bych měl mít rozpočet na jiný auto? Teď jsem jezdil málo vlivem studia, od podzimu až půjdu makat tak se to asi změní. Ale pro představu, ve 2021 ve 230k jsem nechal dělat rozvody s vodní pumpou za 6k a za ty 3 roky jsem najel 25 tisíc km, to je až tristní bych řekl. Možná jsem se na to měl vykašlat, neměnit, počkat až se to potká a pak to odvézt do šrotu. Ale k prvnímu autu na kterým jsem se učil před autoškolou a pak jezdil načerno má člověk prostě speciální vztah.

 


1x
A co si myslíte, že hodnotného vám poradíme my když jsme tím autem ani nejeli, ani ho neviděli? Jinak vzhledem k ceně práce a k tomu. že s tím autem asi jezdit chcete, tak kupovat nejlevnější tlumiče není ta nejlepśí úspora.

No, žádný drahý se mi dávat nechce, zas tak dlouho nebo tolik km na tom neplánuju najezdit

 


0x
Ani jsem nečetl celej tento poslední tvůj "dopis"..Ptal ses dokola ,jaký tlumiče budou to nejlepší..A koupíš hnůj..Loni jsi řešil děravej práh celou zimu..nakonec to někdo zapatlal pěnou..Chlapče, chlapče..Nechci na tebe být zlej..Ale běž už s tím krámem do háje...Je ti líto každý koruny a vždy to vyřešíš tou nejlevnější cestou..Tak se neptej dokola na nesmysly..Promiň Nic ve zlým
doplněno 05.06.24 22:56: Chtěl bys takzvaně za každou cenu "uplést z lejna bič".. Všechno chceš za korunu v té nejlepší kvalitě..To možná i jde,ale udělej si to sám..Místo těch tvých věcných špekulací vezmi nářadí a dělej na tom sám..Pak nám o tom můžeš psát poznatky..Takhle začínal každej..Každej, kdo si chtěl auto opravit a neměl na to..na to,někomu platit.

Je to láska kterou mám 8 let, v rodině je 14 let, tak je těžký se ji zbavit i když je to ekonomicky nesmysl, proto to řeším tak jak to jde.

Takovejch lásek jsem měl..Nakonec se našla stejně jiná láska Já taky řešil na všem rozvody a kladky a "generálky"..atd..Nakonec jsem s tím najel pár tisíc a objevila se nová láska..

 

fcg

0x

Chápeš že výrobce dělá sáhodlouhý testy a tlumiče, pružiny, pneumatiky jsou přesně odladěný na ten podvozek a model vozu / těžiště / váhu i určení vozu? Proto jsou obvykle v techničáku pouhé dva rozměry pneumatik - Není únosné to testovat s více kombinacemi.

Takže nejlevnější máš dát tam to, co tam navrhnul výrobce...

Když to hopsa, tak je asi něco blbě A to může být 1000 důvodů


Pneu mám podle techničáku 205/55/16

fcg

I péra i tlumiče?! Nebo jsi tunil? Co je to za faro? Ovce?

Tlumiče, pak gumy...a hopsa hejsa Fcg..Alfa! Má Alfu Rómeo,tvl.Ty tu budeš asi novej,viď

 


Borci, už jsem to fakt nechtěl řešit ale dostal jsem nabídku na tlumiče Kyb a uložení Febi, na motore za 3200, typek už nemá auto a zbavuje se funglovek za 1200. Za tolik peněz jsem koupil ty pšonský Harty a deckermann uložení. KYB byly údajně druhy nejlepší po Bilsteinech. Už kvůli té ceně mě to láká, co myslíte?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]