Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

ATF do manuální převodovky?

Od: templarjee odpovědí: 7 změna:

Ahoj,
Mám cca rok a půl Hyundai I40, rok 2016, 133k Km. Nechával jsem měnit převodový olej, použil jsem olej s předepsanou specifikací 75W-85 a od té doby mám problém se řazením 1 - 2 - někdy zpátečka - někdy nejde vůbec, někdy jde hodně ztuha. Problém je pouze zastudena, když byli ranní teploty nižší, bylo to horší a po zahřátí je to OK.

Pročítal jsem internetové diskuze a zjistil jsem, že se jedná o poměrně běžný problém, mnoho lidí ho doporučuje vyřešit výměnou převodovkového oleje za ATF. Někde jsem četl i o použití oleje s nižší než předepsanou viskozitou (např. 70W-75), zde by však zlepšení mělo být "mírnější".

Můžete mi někdo prosím poradit, jestli je toto řešení možné, a jestli nehrozí víc problémů kvůli použití nepředepsané kapaliny? Upřímně nemám dobrý pocit z toho, že tu jedničku a dvojku občas musím tahat na sílu.

Díky.

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x
Já mám zkušenost s feldou, kam jsem ATF D3 dal právě ze zvědavosti, co to udělá Už je to cca 8-10 let zpátky, najelasice od tý doby jen tak 2 tisice km (záložní auto), ale kvalty tam padají neskutečně dobře, úplně samy (celkově má převodovka něco přes 200 tkm a na řazení to vůbec není poznat, chodí lehce a synchrony synchronizují jak zamlada.

 

asd1

2x

Napiš podrobnosti k té výměně - není olej jako olej.. Co tam je z prvovýroby a jakou specifikaci má mít?

Obecně největší riziko je v materiálu synchronů, pro specifikaci GL5 jsou z jiného materiálu, odolného GL5 aditivům (jsou na bázi síry) = do převodovky na GL4 nikdy nalít GL5 a radši ani 4+

templarjee
V příručce je uvedneo pouze 75W-85, API GL-4, není ani doporučen výrobce.
Nalil jsem tam Motul přesně splňující tuto specifikaci ( oleje-pema.cz/...
Chápu tedy, že pokud použiju např. 70W-75 splňující specifikaci GL-4, mělo by to být OK?
asd1

= synchrony to nezničí, otázka co udělá řidší olej.. Možná spíš doporučenu 75W80 GL4 a kvalitnějšího výrobce, Shell, Total Castrol... Nejlíp zjistit kdo dodává do prvovýroby.. Nebo zkusit ten řidší a uvidíš, mazat to bude = převodovku nezničíš, může to hůř řadit za tepla, když se nezadaří tak holt to bude proplach za pětikilo..

ATF oleje - nevim jaký tam jsou aditiva a jestli se to kamarádí s převodovkama pro GL4 resp. materiálem synchronů...

Teoreticky to může být i ovládání spojky kdy za studena hlavní nebo pracovní válec lehce propouští a spojka nevystaví úplně (to jsem potkal na Focusu)

75W-85, API GL-4, toto bohatě stačí. Výrobce oleje se neuvádí .Prostě dodržet viskozní klasifikac=75W 85 a normu API =GL-4

 


2x
Měl jsem Opel Frontera A ,93 rok a přímo na bloku převodovky bylo "only motor oil 15w40" Nechápu proč to výrobce doporučil a proč, ale při výměně jsem to dodržel a převodovka šlapala bez problémů..a to už měla hóódně zasebou .Ale naopak u Leona 1,6 rok 2001 jsem aktivně měnil olej,ikdyž převodovka šlapala..Nalil jsem tam prostě nějakej převoďák a měl jsem stejný problém jako tazatel..nešla jednička a trojka..celkově vše špatně a přes zuby..Po výměně za ten "správný" zase vše ok.

 

templarjee

Díky všem za reakce. Nakonec jsem ještě pročítal další diskuze a zjistil jsem, že pro později vyrobené kusy se informace v příručce změnila a specifikace oleje je nově uvedena 70W. Kupuji tedy Ravenol, který by měl podle specifikace mnohem lépe mazat za studena a budu doufat, že se to tím vyřeší.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]