Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kdo bliká?

Od: jmlc® odpovědí: 60 změna:

Ahoj, příjemné dopoledne.

Nedávno jsem projížděl tudy rovně a syn, který dělá právě řidičák mi vynadal, že neblikám...

Podle něj a jeho instruktora při jízdě rovně se bliká vpravo, protože opouští hlavní silnici. Znejistil mne - považuji za logické, že blikám, pokud jedu vlevo. Blikání vpravo bych chápal jako dobrosrdečnou informaci případnému protijedoucímu autu čekajícímu na křižovatce...

Kdo v takových případech blikáte? A pár erudovaných může i napsat, jak to má být dle zákona :D

 

 

čekejte prosím, probíhá přenos dat...

60 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

re4zon

13x
Chapes to spravne, na zadne opousteni hlavni se nehraje, blika se pri zmene smeru jizdy. Nicmene taky blikam, ze stejneho duvodu jak pises.

 


9x

blikám vždy

Ze zákona rovně blikat nemusíte, ale většinou považuji za vhodné blikat, abych zdůraznil, že nepojedu jako všichni po hlavní doleva. Hlavně pokud někdo z té vedlejší chce vyjet. Jde i o to, že spousta lidí na blikání kašle i při tom odbočení vlevo, protože "jedou přece po hlavní", takže pokud neblikáte vůbec, ten na vedlejši nemá jistotu, že pojedete rovně. Takže mi přijde ohleduplné mu takto pomoci a sám podobné chování vítám. Tu jistotu sice nemá, ani když mu budete blikat, ale spolu s vaším chováním už si to většinou dá dohromady. Toto je můj důvod, proč v podobné situaci většinou blikám, abych dal ostatním lépe a jasněji najevo své úmysly.
Ale v reálu se takto chová cca polovina lidí. druhá polovina zde na diskuzi i na silnici bude tvrdit, že se ze zákona blikat nemá a bude také mít svoji pravdu. Takže si vyberte.
doplněno 03.06.24 11:26: To je podobné, jako uvolnění pravého pruhu na dálnici, když se někdo chce připojit. Ze zákona ho uvolňovvat nemáte, slušní ho uvolní. Ale podmínkou je, že jste orientován, hlídáte si provoz a nevletíte v dobré vůli před čumák někomu v levém pruhu. No a protože spousta točvolantů za volantem chrápe, zrcátka nepou?ívá a orientována není, tak je tavé uvolnění domonce v některých státech dokonce raději zakáno.

blikám vždy

Poslední zmatlanou větu raději znova:
tak je takové uvolnění dokonce v některých státech raději zakázáno.
asd1

Dělat připojovacímu místo v pruhu neni slušnost, ale nebezpečný zlozvyk. Je to jedna z častých příčin nehod a ne náhodou mívají např. němci v místě připojováku mezi pruhama plnou čáru. I u nás to je přestupek.

Jednoduše najíždějící si na pouštění zvyknou, pak s tím počítaj, i si to vynucujou a pustí to tam i když je v levým plno nebo mu ten v průběžným neuhne. Nebo pouštějící jednou zapomene kouknout do levýho zrcátka a vjede do dráhy rychlíkovi v levým.

Najíždějící nepočítejte s tim že vám ten v průběžným automaticky uhne do levýho. A v průběžným pokud nepředjíždíte, tak neuhýbejte do levýho. Pokud dělat místo, tak zrychlením/ zpomalením tak aby na připojovacího vyšla mezera. Obvykle na to stačí lehounce přidat/ ubrat plyn

kdosi

Já při najíždění srovnám rychlost s auty na dálnici, lehkou úpravou rychlosti se srovnám do mezery a pak se tam relativně pomalu nasunu bokem.

(Při napojování jsou důležité vzájemné (relativní) rychlosti a když jedu stejně rychle jako ti na dálnici, tak jediný relativní pohyb je právě ten boční posun stejně jako při zipování)

km

Naprosto souhlasím se vším tím co píše asd1.

Tahle ohleduplnost k těm vpravo za cenu ohrožování těch vlevo je opravdu hrozný mor. Těch nebezpečných situací, které jsem při těchto manévrech už viděl...

kdosi: Pokud se tam takhle řidič vsunuje, když tam není dostatečné místo, ale je tam minimální bezpečná vzdálenost, jedná se přesně o vynucování si přednosti, což je agresivní chování. Zde neplatí pravidlo zipu!

kdosi

Taky jsem nemluvil o pravidle zipu a vynucování, ale o principu božního pohybu.

Už když se nájezdem blížím k dálnici, tak vidím, jak velký provoz tam je a jestli se rozumně vejdu nebo ne. Takhle jasně vidím, jestli se vejdu bezpežně a bezproblémově (čilii s dostatečným odstupem jak vpředu, tak vzadu), nebo jestli to nejde.

Protože mojím cílem je především dojet bezpečně do cíle.

Takže si samozřejmě nevynucuju, aby kvůli mě někdo uhýbal, at už doleva, nebo dozadu. A taky zbytečně nezdržuju.

 

asd1

5x

Bliká se a) při změně směru jízdy - ta vedlejší je rovně, směr neměníš = blikat nemusíš.

nebo b) pokud to je nutné pro bezpečnost provozu - spousta lidí naopak nepředpisově nebliká pokud jede doleva po hlavní (a mění směr vlevo tj. blinkr vlevo být musí), takže pro zdůraznění že budeš odbočovat blinkr dát můžeš a není to porušení předpisu.

= povinnost dát blinkr není, ale dát ho můžeš. Osobně konkrétně tady bych ho nedával - při opuštění hlavní nezpomaluješ, tak tomu za tebou žádné nečekané "vybrzdění" nehrozí.

Tvrzení instruktora že blinkr dát musí nemá oporu v předpisech, je to jen jeho osobní názor. Pokud by ho za to při zkouškách vyhodili tak by to mohl úspěšně napadnout.

blikám vždy

Takže kdyby nejel rovně, ale neustále PO HLAVNÍ ,musel by dát blikačku doleva? I přesto, že dle značky jede stále po hlavní silnici?

asd1

Ano hlavní mění směr doleva = kdo jede doleva po hlavní, tak MUSÍ dát blinkr vlevo.

blikám vždy

asd1

díky

 


4x

blikám vždy

při jízdě rovně bych blikal pravým blinkrem,protože z hlavní jedu na vedlejší(i když je to jízda rovně).

se přiznám, že legislativně to neznám. často jezdím podle intuice a momentální nálady,než podle mnohdy nesmyslnyých předpisů

 


4x

jedu vlevo, blikám vlevo, rovně bez blinkru

jedu vlevo, blikám vlevo, rovně bez blinkru
V této situaci bych při jízdě rovně neblikal, blikal bych při pokračování po hlavní.
informaci případnému protijedoucímu autu čekajícímu na křižovatce
To občas dělám podle konkrétní situace, ovšem podle mých zkušeností se stejně to druhé vozidlo rozjede až když zahájím odbočování a já to dělám taktéž pro případ, že dotyčný pojede jinak než podle blinkru (i to se stává).

 


3x

syn, který dělá právě řidičák mi vynadal,*** co si to dovolil

Takže Vám synek jistě předložil předpis, který hovoří o změně směru jízdy..

Odbočujete doleva, blikáte, jedete rovně neblikáte, odbočujete doprava blikáte..

Něco jiného je předpis, něco jiného zkušenost z provozu. Pokud pojede proti mě vozidlo z vedlejší na hlavní, tak mu zablikám, ještě ukážu rukou, že jedu rovně a klidně může jet.


Právě mi jen řekl, že mu to tak nařídil instruktor - ne předpis nebo důvod... Tak jsem se začal zamýšlet nad novými variantami zákona, směrnic,...

Když tam někdo stojí, můžu na něj bliknout pravým blinkrem, abych mu udělal radost.

Když ale já stojím na té křižovatce, prostě čekám, protože o chlup před touto křižovatkou je vpravo benzínka a jsou lidé, co jedou z benzínky vpravo a blinkr jim zapomenutě bliká, ale jedou vlevo po hlavní silnici...

blikám vždy

Přesně z tohoto důvodu se snažím ten blinkr (obecně, nejen této situaci) zapnout až v okamžiku, kdy mě dotyčný dávající přednost už pravděpodobně viděl. Tedy aby viděl auto bez blinkru a potom s blinkrem. Protože jak píšete, trvale zapnutý blinkr může znamenat zapomenutý blinkr.

nařídil instruktor***nebo mu instruktor poradil ze života, že je dobré bliknout, aby ten dotyčný věděl...

A synek to pochopil jako příkaz.

----jedou vlevo po hlavní silnici.****proto musí být i ohleduplnost k jiným.

kdosi

Taky mohl instruktor vyhodnotit, že právě tady a teď v té situaci to kvůli bezpečnosti provozu potřeba je a místo dlouhé akademické debaty v jedoucím autě prostě ten blinkr přikázal, aby to žák stihnul. Nebyl jsem tam, nevím.

 

makk

0x

Kdysi to tak bývalo, že se blikalo při opouštění hlavní i když se jelo rovně, ale to už je hodně dávno. Dnes se při jízdě rovně nebliká, ale pozor, směrodatný je tvar křižovatky na dodatkové tabulce, nikoliv skutečný tvar.

Blikání vpravo chápejte jak chete, ale blikat se má, není to dobrá vůje, je to povinnost.

jedu vlevo, blikám vlevo, rovně bez blinkru

Nebývalo.

Na ten nesmysl, že "platí tvar na dodatkové tabulce, nikoli skutečnost", jste přišel jak?

Blikání vpravo na této křižovatce rozhodně povinnost není. Samozřejmě, pokud by proti jelo vozidlo a já bych mu chtěl dát dříve najevo, že mu nebudu překážet, je to možnost.

jedu vlevo, blikám vlevo, rovně bez blinkru

Kdy to je to kdysi? I dle vyhlášky 100/75sb o provozu na pozemních komunikacích platná od 1975 se blikalo dle změny směru jízdy nikoliv při přímé jízdě byt to bylo na vedlešjí!

jedu vlevo, blikám vlevo, rovně bez blinkru

Ani dle 80/1966, ani 141/1960, ani 145/1956, prostě je to urban legend.

asd1

Skutečný tvar křižovatky určuje dodatková tabulka před křižovatkou. Pokud tam je nakreslená nějaká komunikace doleva tak je doleva, pokud je nakreslená rovně tak je rovně. Nezáleží jak je "fyzicky" ale co je na ceduli (přičemž cedule by měla odpovídat realitě). Obvykle mírný oblouk, někdy je vedený jako "rovně" a někdy jako "mění směr" Co z toho platí určuje cedule.


tuším to mají v Rakousku - dodatková tabulka o tvaru křižovatky velmi často neodpovídá tvaru skutečnému, je tam jen počet hlavních a vedlejších. Ta, na které jste, vede od spodu nahoru prostředkem značky, ale nějaký oblouk - to ani náhodou.

jedu vlevo, blikám vlevo, rovně bez blinkru

Použití znamení o změně směru jízdy se řídí tím, jestli při jízdě křižovatkou měním směr jízdy nebo ne. Jestli mění směr jízdy nechám na posouzení každého řidiče a následně případně kontrolního orgánu.

To, co dodatková tabulka považuje za "skutečný tvar křižovatky", na to nemá žádný vliv.

asd1

Podívej se na noty k té tabulce a vysvětli jak rozumíš větě "Určuje skutečný tvar křižovatky".. Že by existovala cedule která nemá žádný význam?

Podle tvojí teorie by na nic neměla vliv ani značka "hlavní silnice" a ve skutečnosti by byla hlavní ta která je širší nebo jak to každý posoudí podle sebe... To je v Indii, u nás to je podle značek.

jedu vlevo, blikám vlevo, rovně bez blinkru

No a teď se zase ty podívej do zákona, kdo a kdy je povinen dát znamení o změně směru jízdy, a řekni mi, jak to souvisí s nějakou malůvkou na značce.

asd1

Ta malůvka určuje skutečný tvar křižovatky, tedy hlavně to která komunikace mění směr a která ne. Je to proto, aby bylo jasné jestli "trochu do oblouku" je ještě rovně nebo už změna směru - na tabulce to je vyznačené schematicky aby to bylo jednoznačné... Ta tabulka tam neni na okrasu, ale právě z tohoto důvodu...

jedu vlevo, blikám vlevo, rovně bez blinkru

Tvoje tvrzení nemá oporu v zákoně.

asd1

Myslíš odbočování? To je vlevo nebo vpravo, nevim o výkladu že rovně z hlavní do vedlejší je definované jako odbočení...

makk

Kdy to tak bývalo? Nevím, já dělal řidičák za vyhlášky 100 a to už platilo - blikám kam jedu, ale lidi ve věku mých rodičů a prarodičů mi říkali (špatně), že bilkat musím když sjíždím z hlavní, i kdyby to bylo rovně. Jelikož mi to říkalo víc lidí, tak usuzuju, že to v té vyhlášce kdysi bylo (před více než 40 lety).

Kdo mi říkal, že tvar křižovatky platí ten co je na dodatkové tabulce? Učitel v autoškole. Autoškolu jsem dělal 2x (osobní a pak po cca 10 letech rozšíření na nákladní) a tvrdili to oba. Správně by to samozřejmě mělo být stejně na zemi i na tabulce, ale pokud je to jinak, platí tabulka.

makk, ale pokud je to jinak, platí tabulka. tak jedete podle značky, i když vozovka vede jinak?

Děkuji a přeji úspěšný víkend.

asd1

Tak asi podesátý.. Skutečný tvar křižovatky určuje dodatková tabulka. Je na tom snad něco nejasného?

Já tedy vždy podle tvaru silnice, i když značka ukazuje cestu jinak. Vy si jezděte jak chcete. Třeba rovně, dle značky do trávy.


teda Milane - dát takovou značku 350m před křižovatku u silnice v takovém stavu ... to je dle mého názoru prasárna ...

A je vidět, že "rakouský" typ značek přišel i do CZ lokalit...

Ale to není prasárna, páč blíže být nemůže, páč je tam přistávací plocha letiště...

Proto je v souladu s vyhláškou uvedena vzdálenosz k místu. Vše legálně, až na ten tvar dodatku.

jedu vlevo, blikám vlevo, rovně bez blinkru

Tak asi podesáté:

"Při odbočování na křižovatce nebo na místo ležící mimo pozemní komunikaci musí řidič dávat znamení o změně směru jízdy"

"Znamení o změně směru jízdy musí řidič dávat kromě případů uvedených v jednotlivých ustanoveních také vždy při změně směru jízdy, vybočování z něho, nebo jestliže to vyžaduje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích."

Kde se tam píše o "skutečném tvaru křižovatky" na nějaké informativní značce?

ale to myslí výklad vyhlášky

Ale je třeba odvést poznámkou od tématu otázky.

asd1

Milane 11:52 značka, můj odkaz samotná křižovatka - podle značky je hlavní rovně a vedlejší doleva. Jedeš po hlavní = neměníš směr = neblikáš, jedeš doleva do vedlejší = měníš směr + odbočuješ = blikáš.

Znova, co na tom neni jasné? Nevim jak ty, já jezdim podle předpisů a ne podle toho co si myslim že by to mělo být...

Mapy.cz

geneh tvar křižovatky má vliv na to jestli měníš směr jízdy nebo ne, tvar je určený značkou.

Asd jenže většina podle předpisů nejezdí. Třeba dojedu kolonu aut na semaforech a v domnění že všichni jedou rovně, protože neblikaji, objedu kolonu vlevo a stoupnu si s kolem vedle prvního vozu, protože odbocuju vlevo. A pak se otočím a všichni najednou zapnou blinkr a vztekaji se, že jsem si dovolil je předjet A někdy mi to fakt dělá dobře) ale jedu podle předpisů.

asd,

podle značky je hlavní rovně***tak klidně jeďte podle značky rovně, já vím, že na té křižovatce musím zatočit volantem doprava. Klidně i podesáté, jeďte rovně do trávy, já zatočím doprava a jako bliká autobusák, autoškola, tak blikám i já..

(jezdím tak několikrát denně.)

jedu vlevo, blikám vlevo, rovně bez blinkru

@asd1: Ne. Dodatkovou tabulkou je určen "skutečný tvar křižovatky", at už se tím myslí cokoli. Jenže "skutečný tvar křižovatky" nemá žádný vliv na to, jestli jsi povinen použít směrovky. Ty jsi povinen použít tehdy, pokud měníš směr jízdy.

Není žádná zákonná korelace mezi "skutečným tvarem křižovatky" a změnou směru jízdy při průjezdu křižovatkou.

 

 


0x
Tam to znám, jezdím tudy občas na kole. Pokud tedy z vedlejší nic nejede, tak je možná zbytečné blikat, ale spousta lidí má zažité, že když jede po hlavní, blikat nemusí. Zvláště v dnešní době, kdy nebliká většina aut,ani když odbočuje. U nás ve městě máme také podobnou křižovatku a na povinném školení řidičů každý rok instruktor tuto křižovatku, tento příklad vždy připomínal a také říkal, že blikat se má. Ono ta hlavní také zatáčí doleva a když si tam člověk stoupne,tak hned zjistí, že nikdo vlevo nebliká a z té vedlejší je prakticky nemožné vyjet a pak ještě těžší dokazovat, zda dotyčný blikal, či ne při nehodě. U toho Archlebova je provoz celkem minimální, takže se vyjet dá. Já když vidím, že auto čeká tak blikam vždy nebo ukazuju rukou, pokud jedu na kole.

Zvláště v dnešní době, kdy nebliká většina aut,

Svatá pravda...

Když na té vedlejší bude někdo stát a bude chtít vjet na tu hlavní silnici rovně, tak pokud pojedete proti němu po té hlavní a nebudete "blikat", tak se může domnívat, že jedete té křižovatce také rovně a že můžete jet současně. Pokud potom dojde v křižovatce ke střetu, protože jste pokračoval po té hlavní bez "blinkru", tak jste jednoznačný viník nehody.

tak jste jednoznačný viník nehody***

je to Váš názor, ale určitě to tak není. Ten z vedlejší porušil závažné pravidlo.

blikám vždy

Bez kamery nebo svědků by ten z velejší měl smůlu. A i pokud by důkaz byl, tak samotný blinkr není jedinou indicií, podle které se máte rozhodovat. Soud by pravděpodobně vinu rozdělil v nějakém poměru.

Zákon 361 hovoří jasně:

q) dát přednost v jízdě znamená povinnost řidiče nezahájit jízdu nebo jízdní úkon nebo
v nich nepokračovat, jestliže by řidič, který má přednost v jízdě, musel náhle změnit směr
nebo rychlost jízdy,

Nic o blikání tam nerozhoduje.

asd1

aloisb jestli byl nebo nebyl blinkr na přednost nemá žádný vliv. Do křižovatky můžeš vjet až když není pochyb že auto z nepokračuje doleva po hlavní ale jede rovně do vedlejší, "není pochyb" není že nedává blinkr, ale až když tam skutečně jede. Předpis totiž počítá s omylem, jak puštěným tak i nezapnutým blinkrem. Ten co nedal blinkr a jel doleva po hlavní není jasný viník nehody, ale jasný poškozený protože vozidlo z vedlejší mu nedalo přednost.

 

km

0x

* všiměte si, že rovně (ne dle doplňkové tabulky informující o tvaru křižovatky, ale podle skutečného tvaru) není ani jedna cesta z křižovatky

Podle pravidel ve vámi popisovaném případě blikat nemusíte, respektive nesmíte, a blikat by měl ten, kdo pokračuje po hlavní a to levým blinkrem. Praxe je trochu odlišná...

 

krtek6

0x

Ono je to krapet zavádějící...podle mě ta značka je docela daleko usazená než by měla logicky být...ale neznám normu vzdáleností...zároveň ten obrázek na té značce nemůžče 100% vystihnout tvar křižovatky a je to schéma...ale když se podívám na tu 3D fotku a vidím reálně jak ta cesta vede a jak jede to červené auto, ta vedlejší je připojená k hlavní a rozchází se v tom oblouku...jak bych to popsal, hmm...je to oblouková hlavní cesta s připojenou vedlejší "rovně", není to hlavní rovně a k ní připojený oblouk....takže v této konkrétní situaci já osobně bych blikal doleva na hlavní i doprava na vedlejší ...

Při psaní totoho přispěvku mě napadlo, že u nás máme podobnou situaci v Lověšicích u skládky. Je to tato situace maps.app.goo.gl/... a všichni včetně mě blikají jak doleva tak "rovně"doprava

 

erich

0x

Blikám vždy.

I když pojedu rovně a třeba auta za mnou pojedou taky rovně, tak díky blikání tam doprotivky člověk nemusí stát jak tutan a čekat na nás. Do té doby totiž nebude vědět, kam jedem a musí na nás čekat, protože co kdyby někdo jel zatáčkou po hlavní a taky neblikal

Stejný případ kruháče. K vůli lidem, kteří neblikají (baby, důchodci a BMW), tak zbytečně musíme čekat, protože nevíme, zda jede stále po kruháči nebo kruháč opouští a můžeme konečně najet.

Pak plynulost dopravy vázne a všude jsou zácpy.

asd1

Na to velký pozor, stát jak tutan nesmí jen dokud neuvidí blinkr, ale až to okamžiku když je jasný že opravdu jede tam kam ukazuje. Když bude ukazovat doleva a pojede rovně, tak viník nehody neni ten co blikal blbě, ale ten co mu vjel do cesty (nedal přednost)

- předpis počítá s omylem puštěným nebo nezapnutým blinkrem, to kam ukazuje na přednost nemá žádný vliv. Je to jen nápověda že nejspíš pojede tam kam ukazuje, ale kam pojede platí až když tam opravdu fyzicky jede.

Erich

Znám kruhák, kde nebliká nikdo, ani autoškola, policie, autobusáci. Takže vynechte Vaše zaujaté příklady neblikajících.

Šikovný řidič kouká na přední kola, jak má natočen rejd, zdali pojede po kruháku, či nikoliv. Zkuste to, více koukat na kola...

 


0x
Včera jsem šlapal směr od Násedlovic na Slavkov. Hlavní vede od Slavkova do Žarošic, a přesto že je tam i odbočovací pruh, osobák vůbec neblikal. Najel do odbočovacího pruhu,za ním asi pět aut a on nezapl blinkry ani v samotné křižovatce. Je to kousek od toho místa, které tu dával tazatel. O tom, že auta předjíždí cyklistu v kopci natěsno ve velké rychlosti je zbytečné psát.
asd1

Aby tě u nás nepředjížděli natěsno, tak bys musel vozit klacík doleva a na něm cihlu.. Zlatej dojčland kde auto jede v klidu za kolem a předjede až když má opravdu volno a může objet obloukem (Němci maj odstup od kola/ chodce 1,5m město a mimo město dokonce 2m).. Až je mi to blbý tak jak to jde tak uhýbám a pouštim je.. Podobně na dálnici když kysnu předjíždí pomalejší auto doporučených 130 - zezadu přilítne Porsche, v klidu s odstupem počká až ten pomalík předjede a zas odfrčí do dáli. Žádný lepení na prdel, problikávání atd. To tam dělá jen pár exotů který jsou celkem rychle vychytaný policajtama, podobnou agresivitu trestaj dost tvrdě (zákazy řízení na měsíc atd.)

Tak to je i v Rakousku. Pokud něco jede v protisměru, nikdo cyklistu nepředjede, počká až je volno a teprve potom velkým obloukem až za středící čáru cyklistu objede. Do kopce to samé, jel za mnou rakušák a přes horizont nebo zatáčku nepredjizdi. Jel za mnou i poté z kopce s velkým odstupem. Dole v obci jsem dojížděl ženskou na elektrokole, opět nepredjizdel, protože viděl, že ji budu chtít objet. Teprve potom mě předjel. Žádný stres, úplná pohoda. U nás si dovolíš objet na kole kanál a už je zle. Ale ta cihla by mohla fungovat

ano, tato křižovatka je také vyhlášená... - je tam každý měsíc nehoda. Omezení na 70 nedodržuje polovina řidičů vč. nákladních aut, ostrá zatáčka pak neumožní dostatečně včas zabrzdit, aby nenabourali do aut stojících za zatáčkou kvůli autobusu...

jedu vlevo, blikám vlevo, rovně bez blinkru

Jo to je hezky napsáno. U nás jakmile někdo sedne za volant, tak se mu nějak zkříží nervové dráhy a stává se z něj tupé agresivní hovado (ne všichni samozřejmě).

 

tj

0x
Všichni co jedou vlevo po hlavní musí blikat. Hlavní vede vlevo - co na tom není jasné? To jsou přímo slova učitele autoškoly z "Řidičák na automat".
Když jedete rovně, tak se nebliká, ale já blikám kvůli ostatním řidičům, kteří by si jinak mysleli, že pojedu doleva, protože to neznají. Asi tak...
tn.nova.cz/...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]