Nejste přihlášen/a.
Ahojte, měl bych dotaz.
Dnes mi volala žena, že měla ráno tukanec a že za to mohla ona. Popsala mi priůběh.
- přijela na místo, kde parkují auta (neoznačené aprkovací místa u OC, ale jakoby normálně na ulici, není to parkoviště mimo komunikaci)
- postavila se za stojící auto s tím, že vyloží děti a pojede pryč
- jakmile zastavila,před ní stojící auto couvalo, a narazilo do ní
Sepsali protokol o nehodě s tím, že se nehoda nahlásí na mou pojištovnu. Já si ale nemyslím (jsem vlastník i pojitník), že je moje žena viník. Myslím si, že když do ni auto nacouvalo, tak to je spíše jeho chyba. Ano zastavila asi trochu blbě, ale nacouval do ní druhý řidič.
Jak tohle bude řešit pojištovna?
Má někdo podobnou zkušenost?
Pane Doutnáku, nejste povinnen zastavit a couval, ale přeci si kvůli nehodnému řidiči nepřivodíte škodu.
Proto vznikají denně nehody, páč někdo poruší, ten druhý tomu již nezabrání.
Doutnak na jednu stranu ten vepředu je pako co to bez blinkru najednou zastaví a parkuje, na druhou stranu ty na 99% nemáš dostatečný odstup, tak sotva stihneš reagovat a zastavuješ až těsně za nim bez nějaké větší rezervy, takže stojíš těsně za nim, on nemá kam couvat a musíš dělat místo..
= pokud mu někde vyběhne srnka a zahamuje natvrdo, tak se mu podíváš do kufru (jako ca 70% řidičů v ČR... - odstupy dodržuje jestli každý třetí tak je to moc...)
Milane, pokud do něj nenaboural tak ano včas podle zákona. Ale podle popisu stál těsně za nim, takže kdyby ten vepředu nebrzdil "normálně" ale hamoval tak mu skončí v kufru.
Fyziku neokecáš, reakční doba pokud nejsi vyloženě připravený s nohou na brzdě je vteřina a to ještě pokud koukáš před sebe a ne zrovna do zrcátka - za tu vteřinu ujedeš i hezkých pár metrů.. - pak se přidá rozdíl v brzdné dráze - druh auta, jak je naložený, kvalita pneu, to naskáčou další metry rozdílu... Německých "halb tacho" je tak akorát abys měl čas a prostor nějak rozumně řešit nečekanou situaci, jak jsi blíž tak je problém. Typický jedeš v obci 60 a kamion nalepenej 5m za kufrem a tlačí tě abys zrychlil... Vyběhne čokl a máš volbu buď ho přejet nebo mít kamikon v kufru - vteřina reakce kamionu a rozdíl v brzdný dráze tak 10m = nedobrzdí o nějakých 25 metrů.. A když mu blikneš brzdama aby mu to došlo, tak začne pouštět dálkový, troubit a nalepí se ještě víc. Bohužel předpis na odstup pořád nemáme, řeší se to až když dojde na nehodu (což je pozdě) Fakt nechápu proš naši zákonodárci jednoduše nepřevezmou německej funkční předpis, včetně sazebníku pokut.. Trošku mimo téma ale třeba si toho někdo z nich všimne.
Dutnak - chápu.. Rozumný je zastavit tak 5m za nim. Je to dobrý i když stojí kolona a zezadu jede záchranka apod. když jsi těsně za nim tak nemáš prostor pro manévrování
Ona si to o té vině myslela, nikde to není uvedeno ve formuláři. Jen jde o to, kam nahlásit. druhá strana chce na naši pojištovnu. Tak uvidíme.
Tak sem uvedu výsledek. Pojištovna auta, které couvalo jednoznačně určila viníkem jejich vozidlo. Ve formuláři bylo zaznačeno, že auto A couvalo a auto B zaastavovalo.
V obrázku nehody bylo zakresleno kdo couval a kdo jel dopředu. Slova likvidátora "Když couval, měl dát přednost"
Zastavil jsem večer u stanice metra Stodůlky, abych vyložil spolujezdkyni. Za mnou byla křižovatka a tak jsem zastavil cca těch 5 m od její hranice. Potom přede mnou zastavilo auto, takže jsem si musel trochu couvnout, abych vyjel. Jenže - bum ! Za mnou se postavila se svým vozem jedna řidička, které jsem si nevšiml. Stála v příliš malé vzdálenosti od hranice křižovatky, takže jasný přestupek. Naštěstí byl jen trochu odřený nárazník a tak jsem jí jen vynadal a odjel.
Vy jste nacouval do stojícího vozidla?
které jsem si nevšim****to je Váš problém a Vaše vina.
Dáte přesní místo GPS?
Děkuji.
Naštěstí byl jen trochu odřený nárazník a tak jsem jí jen vynadal a odjel.
= zavinil jsi nehodu a pak ujel od nehody. Mohla ti to dát sežrat a plným právem... Při couvání přehlídnout že vzadu něco stojí a nabourat do toho = 100% viník nehody.
Chtělo by to SCAN toho formuláře co Vaše žena vyplnila. Pojištovny si dost často určují viníky po svém, kolikrát se i necítí být vázány ani protokolem od Policie (viz případy pospané v Černých ovcích apod.). Pokud už se něco stane a vyplňujete formulář, hned na začátku je dobré se domluvit na průběhu nehody a tak ji i slovně popsat do formuláře - Idelálně třeba "řidič vozidla A se při couvání střetl s vozidlem B stojícím za ním." Pokud se na průběhu nehody neshodnete, je zbytečné cokoliv vyplňovat a rovnou volat policii. Do mne také jednou nacouval při parkování jeden sebevědomý mlaďas s autem od dědy tak silně, že mi dokonce vytekl chladiči i přes to, že hned při rozsvícení jeho zpátečky jsem začal troubit . Hned začal tvrdit, že jsem do něj narazil já. Nicméně přivolaná policie potvrdila jeho couvání a jeho vinu.
Couvání je vždy ošemetné je potřeba si dávat dost bacha, přecejenom těch směrů kam koukat je moc. I mne nejednou od nehody při mém couvání záchránila obezřetnost ostatních...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.