Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Domácí přelakování nárazníku

Od: jir odpovědí: 4 změna:

Mám na starším autě už dost rezavé oba přední blatníky, poblíž spoje s prahem. Uvažuju, že si koupím nějaký náhradní, nerezlý z bouraného auta a vyměním je. Našel jsem se stejnou barvou (modrý), ale trochu jiný odstín. Tak si řikám, že bych je přestříknul sprejem, aby byl odstín co nejvíce podobný. Dávat několik tisíc za nalakování mi přijde u starýho auta zbytečné.

Jaké jsou rizika domácího přelakování? Má cenu to dělat, nebo to dopaně špatně a bude to ještě více vidět? Na co si dát pozor?

Díky za rady

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

petrovic

1x

Me zase prijde zbytecne to delat doma. Barva ve spreji 300kc. Bezbarvy lak taky tak. Nejake smirkove papiry. Plnic a kdo vi co jeste. Praca hrozna a stejnak to bude vypadat hnusne. Bude to flekate, polepene bordelem a potecene. A za rok se to zacne loupat. Nehlede na to, ze odstin na 100% netrefis. Auta delam 15 let. Lakovani ale neee. Mam na to opravdu sikovneho lakyru a i jemu se nekdy podari ten odstin minimalne odlisit.

 


0x
Pokud budete chtít doma spreji udělat celé dva nárazníky, tak vás jen laky, tmel, něco proti korozi, brusný materiál.. vyjde kolem 2000.
Když budete hodně šikovný, bude to snesitelné. Ale taky to může vypadat děsně. A napedená místa stejně nejspíš do dvou let zreznnou, možná i dřív.
Další možností je ošetřit to teď na autě, i za cenu třeba rozpoznatelných pruhů. Sice to taky vydrží jen rok, dva, ale tak se to běžně u aut na dojetí delá.
Další možností je třeba na Allegru koupit už lakovaný díl ve vašem odstínu. (Pokud nemáte málo běžné auto). Bude z tenkého nepozinkovaného plechu a taky po 2 letech nejspíš pokvete. Navíc to bude takový papírák, že k další opravě budete raději hledat ty originální blatníky, pokud jste je mexitím nevyhodil.

Plný souhlas, většinou to tak nějak dopadne

Ale mám i opačnej, težko uvěřitelnej, příklad, když mi na 12 let starým formanu přední blatníky nahoře u hrany kapoty prohnily durch natolik, že už tam přestalo být na co kitovat, koupil jsem nějaký, nevím, polský, turecký ...Moc nepasovaly, byly v černý, údajně jen transportní, základovce, že prej to z nich stačí umejt wapkou. Prdlajs, vůbec z nich nešla, ale když už jsem se do toho pustil, tak jsem to po celým dni dokončil, dobrousil, doodlakoval, odmastil. Jako základ (myslím že zelenej) Synorex, z vnitřní strany pak Tlumex a z vnější obyčejnej akryl autospray v číselně shodným červeným rallye odstínu (bez vrchního laku). Výsledek byl po vyleštění nepatrně matnější než zbytek auta, ale hlavní pointa je, že když šlo o 15 let později do šrotu, ty blatníky byly pořád úplně zdravý, jen na drobným odřeným místě pochopitelně začínala, ale jen povrchová, liška, žádný bubliny pod lakem, nebo viditelný stopy po stříkání sprejem. Ale je fakt, že stříkal jsem je tenkrát naležato před montáží, takže se asi povedla silnější vrstva a barva se dobře slila.

 

jir

teď jsem právě taky koukal na allegro za 2000 i s lakem, asi to zkusim

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]