Nejste přihlášen/a.
Tak už mě to taky potkalo. Prodal jsem staré volítané auto za pár peněz (6tkč) a po měsíci se ozval majitel, že prý má auto vadu a nejdřív ho chtěl vrátit, následně že ho dá na vrakoviště a že mu dlužím trojku.
Prý: zřejmě pístní kroužky. Bílý kouř, blbě startuje.
Slovo zřejmě je opravdu použito.
Jen ze zvědavosti jak by jste se k tomu postavili vy?
Já mu napsal, že mu vrátím peníze pokud doveze auto zpět pojízdné tedy ve stavu v jakém si ho odvážel i s půlkou nádrže, kterou tam měl jako bonus ode mě a mínus půjčovné.
jo jo vím taky jsem to tu už několikrát četl jen jsem nečekal, že to potká i mě. Prodal jsem to světlému pánovi, upozornil ho na vady a taky to, že mě to auto sloužilo 4 roky bez problémů kromě zmíněných vad. Do smlouvy jsem napsal i, že je na náhradní díly. Jen mám asi zbytky svědomí co ve mě hlodá, ale peníze mu vracet nehodlám. Minimálně měsíc ho měl, jezdil, bůh ví co do toho lil a prostě koupil si auto šunku za pár kaček z roku 98
Splnil jste si povinnost a zapsal ZMĚNU (přepis auta)?
sdělte že auto vezmete zpět ve stavu v jakém jste mu ho předal, za každý kilometr navíc že si účtujete sumu 10-20-30kč (nebo kolik mají půjčovny aut) a tomu ještě vrátit kupní cenu v plné výši ŽÁDNÁ sleva !
Tady je dosti zajímavé sledovat ten dvojí metr, podle toho kdo položí dotaz. Pokud někdo položí dotaz, že koupil auto a po nějaké době se poškodilo, všichni orodují za půlroční záruku na skryté vady a podobně, že rozhodně mají právo na vrácení nebo placení opravy atd... Ale pokud někdo položí otázku, že prodal auto a někdo ho chce vrátit, tak rozhodně nevracet.
Jedna a ta samá otázka podaná z různých úhlů, ale dvojí odpovědi.
Teď abych trošku odpověděl. To, že máte ve smlouvě napsáno, že auto je na náhradní díly nic neřeší. Auto je jednou auto a né soubor náhradních dílů, to nemá možnost obstát u žádného soudu. Pokud ve smlouvě není přímo uvedeno, že auto je nepojízdné, nebo že motor vyžaduje generální opravu, je v právu kupující, protože kupoval funkční auto, za které ručíte půl roku na skryté vady. Teď je důkazní břemeno na kupujícím, aby dokázal, že závada byla přítomna již při prodeji, jen se projevila později. Tedy pokud nepředloží vypracovaný posudek od soudního znalce, tak bych se s ní ani nebavil, ale určitě bych to neřešil cestou poslání do někam nebo zablokování. Slušně bych vysvětlil to co jsem výše popsal a čekal na další reakci.
A aby to nevypadalo, že jen tak plkám blbosti, tak pokud víte, na čí straně spojí zákon, tak já si od původního majitele nemovitosti nechal předělat celé odpady v domě, kdy mi musel zaplatit i komplet nové betony. Nejdřív se cukal, ale pár předžalobních výzev to vyřešilo.
Pane Rudoslave ono jde o cenu daného, za 6000kč nelze říci auta ale souboru opotřebovaných ND. Pokud by bylo za cenu kolem 100 a více tisíc -byla by odpo každého rádce si jinačí než u ceny hrubě pod sto. zde dokonce méně než deset tisíc!
Jinak dle závěru jste vyčůránek , stejný co chce reklamovat vrak za 6000 kč!
Stav daného vozu nelze nikdy zohledňovat cenou (pouze v případě kdy byla poskytnuta sleva na vadu, ale i ta musí být smluvně uvedena), stejně jako z právního hlediska nelze nikdy auto považovat za soubor náhraních dílů, i kdyby bylo bourané. rozebrané, vždycky to je auto. Pokud si dle smlouvy kupuji věc, která je v pořádku, tedy nejsou uvedené žádné vady, nejsou doporučené opravy, tak z právního hlediska má být daná věc funkční, bez vah a lze rozporovat s jakoukoliv skrytou závadou (proč asi AAA a podobné bazary píšou do smluv, že se doporučuje GO motoru, převodovky a podobné u zánovních vozů - kryjou se tím). Jen píšu jak to je a funguje. Pokud narazím na Vaše označení "vyčůránek", tak ano, klidně se za něj označím, ale spíše znám zákony a vím na co mám jako osoba právo, stejně tak jako reklamovat vůz, který se za měsíc pokazí, i kdyby stál pouhou 1 korunu.
Kdo chce auto se zárukou, at nakupuje v autorizovaném zastoupení požadované značky a nové auto.
No a koneckonců, z vlastní zkušenosti vím, že i tam je ona záruka také občas problém, natož u auta v ceně sběru.
Nejsem právník, ale vzhledem k tomu, že ve smlouvě bylo uvedeno, že se vozidlo prodává na náhradní díly, tak nemá smysl řešit cokoliv ohledně skrytých vad...
Záruka je na skryté vady, ovšem chcíplej motor u vrány 20 let starý se stovkama kkm neni skrytá vada ale běžné opotřebení. Ostatně to už je prakticky cokoliv.
Skrytá vada by mohly být leda nedávno měněný díly který se rozsypaly, např. nový alternátor, rozvody..., i tam ale do toho dost může mluvit nesprávné používání - např. ve 150 z 6 tam nešoupneš 4 ale 2, pustíš spojku a máš potkana. Pak jdeš reklamovat jakože skrytá vada - asi těžko.
Ještě ze zvědavosti podle mě je to hloupost to: Zřejmě pístní kroužky, bílý kouř, blbě startuje. Kdyby to bylo pístními kroužky tak bude problém s kompresí a olej by šel třeba do spalovacího prostoru a prostě modrý dým, ale ne bílý. Bílá je když to spaluje vodu ne? Třeba těsnění pod hlavou.
@rudoslav Záruka je při koupi od firmy, když kupuješ od Privata, tedy fyzické nepodnikající osoby, žádná zákonná záruka tam není, leda že si ji vyjednáš.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.