Nejste přihlášen/a.
Ahoj, řeším problém s přední, širokopásmovou, lambdou, oktávka 1,6/75kw. Asi 5 let sloužila nějaká z Alíku za pětikilo, poslední dobou už lambda regulace vypadávala a občas se zapsala chyba sondy, tak jsem zase objednal nějakou za pětikilo. Po dvou dnech chyba, přerušené vyhřívání. Proměřeno, i sonda rozřezána až přímo ke vstupu napájení výhřevu do keramiky. Prodejce poslal novou, u té se výhřev přerušil asi po kilometru jízdy Je možné, že by ohřev, pravděpodobně nějak řízený pwm, odpalovala řídící jednotka? Když na volnoběhu k vodičům napájení ohřevu připojím žárovičku, tak poblikává, takže řízení ohřevu asi funkční je, takže takový problém nevypadá pravděpodobně. Navíc když vrátím do auta tu pětiletou sundu, tak její ohřev funguje, jen regulace po chvíli jízdy vypadne.
Ale k dotazu, pokud by někdo věděl. Pochopil jsem částečně princip funkce širokorozsahové sondy (LSU 4.2), tedy že tam nejde o měření výstupního napětí jako u skokové, ale že jednotka "čerpá" kyslík řízením proudu článkem, porovnává se stranou spalin a potřebný proud převádí na výsledný signál. Tedy - souvisí tenhle způsob měření přímo s řízením ohřevu, nebo jde o dvě nezávislé věci, sonda je schopna fungovat jen ohřívaná spalinami a ohřev slouží jen k rychlejšímu náběhu regulace po startu? Jednotka přerušený ohřev pozná hned a regulace tak je okamžitě nefunkční, ale kdybych napájení ohřevu zatížil odporem, byla by sonda po ohřátí spalinami (je hned na svodech) schopna fungovat, stejně jako funguje obyčejná skoková, která v nejstarších provedeních ohřev neměla vůbec? Díky
Kdesi som to čítal, a už len matne si spomínam,že ohrev sondy je kvôli tomu, aby už hneď po štarte vedela riadiaca jednotka regulovat proces spaľovania a vychádzali emisie a nie až po zahriatí katalyzátora a sondy.
Tak po ujetí 140km si odpovím sám. Ohřev asi nemá jen funkci ohřevu, ale zdá se, že řízení jeho napájení přímo souvisí i s funkcí samotného snímače. Po startu motoru s napájením ohřevu zatíženým 12V/5W žárovičkou řídící jednotka nepozná přerušení obvodu ohřevu,v readiness je ok, žárovička rychle bliká, v paměti závad žádná chyba, ale regulace směsi podle signálu z lambdy nejede. Během jízdy po dálnici se uloží chyba slabého signálu lambdy, po smazání za jízdy pak regulace sice naběhne, ale chybná - bez ohledu na skutečnou bohatost směsi vykazuje sonda lambdu mezi cca 1,10 - 1,50 a tento údaj se nemění podle skutečné bohatosti, ale, aspoň subjektivně, podle teploty. Jednotka má tedy chybný údaj o chudé směsi a z 99% času se snaží obohacovat nadoraz regulačního rozsahu (jezdím na LPG, takže není problém směs nastavením uškrtit natolik, aby i tak bohatá nebyla), každopádně po vychladnutí motoru je sonda logicky opět mrtvá.
Jinak jsem zkoušel hledat na Allegru recenze na kompatibilní noname sondy a případů s životností výhřevu jen pár km jsem tam řadu našel. Tak teď nevím, jestli zkusit risknout další levnou, nebo Bosch za dvojku, nebo se na to vybodnout a LPG si prostě občas donastavit jen podle zadní kontrolní sondy. Do technický ještě půldruhýho roku, katalyzátor beztak v háji ...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.