Nejste přihlášen/a.
Jsem teď koupil jednu felicii z roku 1995 a je to bmm 40 kW. Co mě udivilo a stále udivuje, je, že ten vůz běží velmi potichu. Když vylezu z auta, tak skoro motor neslyším. Naproti tomu můj vůz 50 kW (a nejenom ten) hrčí nahlas, že to nelze přeslechnout. Vždycky jsem si myslel, že je to tak z výroby a že ta auta z počátku 90. let jsou prostě hlučná. Tento vůz mne ale přesvědčil o opaku.
No teď otázka, čím to může být? Tak konstrukčně jsou tyto auta všechna stejné a jsou ze stejného roku. To, že jeden vůz je 40 kW a druhý 50 kW asi na hlasitost vozu bude mít velmi malý vliv (mimochodem vůbec jsem za jízdy nepoznal, že motor je slabší).
No ale tento vůz má vymontovaný rezonátor (to je takový ten černý box vlevo u blatníku) a má také přívod vzduchu do motoru ukončený už uvnitř motorového prostoru, čili to auto nenasává vzduch zvenku z čelní strany karoserie, ale zevnitř motorového prostoru. Může tohle mít vliv na tichý chod motoru? K čemu ten rezonátor slouží, o tom jsem přemýšlel a spíš pochyboval už dřív, ale nikdy mne nenapadlo ho vymontovat pryč.
Pak jsou tu seřízené ventily. Nemyslím si, že seřízení nebo neseřízení ventilů může zas až tak ovlivnit hlasitost motoru pod kapotou.
Víc důvodů už mne nenapadá. Jestli víte, čím by to mohlo být, že tahle felicie je tak tichá, napište. Já tipuji na ten chybějící rezonátor anebo nevím.
Když já fakt nevím. Na rachocení řetězů jsem sice zapomněl, ale když mně nepřijde, že by ty jiné felicie vysloveně rachotili. Spíš je intenzita hluku z motoru větší, taková jakoby u felicie normální. Tato poslední felicie jakoby byla nějaká zvukově utlumená, není skoro slyšet. Jako, že by tam byl nějaký zacpaný výfuk a proto ten hluk nebyl slyšet? To zas by nejelo, ale ona jede dobře.
Nevyjádřili jste se k funkci toho rezonátoru.
Já jsem psal "jiné felicie", mám jich vícero. Zjistit proč jsou ostatní felicie celkově hlučnější (proč je chod motoru slyšet mnohem víc) než u té jedné není tak jednoduché. Je tam řada faktorů, které to mohou ovlivňovat. Psal jsem také, že jsou konstrukčně stejné, tzn. nemají plachtu pod kapotou a mají zespodu plechy.
Prvně by se muselo začít s tím, že se nasadí zpět ten rezonátor, jak se hlučnost změní. A pak zkoumat dál. Třeba se podívat i na výfuk. Nemám ale na takové věci čas. Tichost této felicie je však opravdu příjemná.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.