Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Proč je některá felicia tak tichá?

Od: zdenek2® odpovědí: 11 změna:

Jsem teď koupil jednu felicii z roku 1995 a je to bmm 40 kW. Co mě udivilo a stále udivuje, je, že ten vůz běží velmi potichu. Když vylezu z auta, tak skoro motor neslyším. Naproti tomu můj vůz 50 kW (a nejenom ten) hrčí nahlas, že to nelze přeslechnout. Vždycky jsem si myslel, že je to tak z výroby a že ta auta z počátku 90. let jsou prostě hlučná. Tento vůz mne ale přesvědčil o opaku.

No teď otázka, čím to může být? Tak konstrukčně jsou tyto auta všechna stejné a jsou ze stejného roku. To, že jeden vůz je 40 kW a druhý 50 kW asi na hlasitost vozu bude mít velmi malý vliv (mimochodem vůbec jsem za jízdy nepoznal, že motor je slabší).

No ale tento vůz má vymontovaný rezonátor (to je takový ten černý box vlevo u blatníku) a má také přívod vzduchu do motoru ukončený už uvnitř motorového prostoru, čili to auto nenasává vzduch zvenku z čelní strany karoserie, ale zevnitř motorového prostoru. Může tohle mít vliv na tichý chod motoru? K čemu ten rezonátor slouží, o tom jsem přemýšlel a spíš pochyboval už dřív, ale nikdy mne nenapadlo ho vymontovat pryč.

Pak jsou tu seřízené ventily. Nemyslím si, že seřízení nebo neseřízení ventilů může zas až tak ovlivnit hlasitost motoru pod kapotou.

Víc důvodů už mne nenapadá. Jestli víte, čím by to mohlo být, že tahle felicie je tak tichá, napište. Já tipuji na ten chybějící rezonátor anebo nevím.

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x
Kompresní poměr, poměr vrtání a zdvihu, vůle, seřízení a stabilita předstihu, ventilů, nevytahaný rozvodový řetěz, těsnost a provedení výfukové soustavy, materiál hlavy a bloku, silennloky, setrvák, provedení sání, vytlumení motorového prostoru a kapoty, spodní kryt motoru.. Tohle vše (a jistě by se našly další věci) urćuje hlučnost motoru. Musel byste najít, co předevśím způsobuje hlučnost toho druhého motoru.
Někdy to může dělat jen pitomý kus uvolněného rezonujícího plastu, nebo plechu.
doplněno 09.05.24 22:25: Nebo třeba levný tlumič výfuku z tenkého plechu.
Přesně tak..Ventilové vůle..celkově stav tyček, zdvihátek, vačky..a pak stav řetězu a kol rozvodů..výfuk od parohů dále.. Rezonující plechy a stav ložisek převodovky i spojkové atd.. Moje Felicie před výměnou rozvodů a seřízením ventilů rachotila jak hrnec plný šroubků Taky starý olej plný benzínu ze studených startů a jízd na krátké vzdálenosti už není olej, ale břečka rozředěná benzínem..to hluky zvyšuje taky

Když já fakt nevím. Na rachocení řetězů jsem sice zapomněl, ale když mně nepřijde, že by ty jiné felicie vysloveně rachotili. Spíš je intenzita hluku z motoru větší, taková jakoby u felicie normální. Tato poslední felicie jakoby byla nějaká zvukově utlumená, není skoro slyšet. Jako, že by tam byl nějaký zacpaný výfuk a proto ten hluk nebyl slyšet? To zas by nejelo, ale ona jede dobře.

Nevyjádřili jste se k funkci toho rezonátoru.

jen
Podivej se jestli ta ticha felda ma komplet dekle pod motorem a odhlucnenou kapotu, pripadne ta tva jestli to nahodou nema. Rozvodak zacne chrastit 14 dni po vymene, serizeni ventilu tohle taky muze ovlivnit

Já jsem psal "jiné felicie", mám jich vícero. Zjistit proč jsou ostatní felicie celkově hlučnější (proč je chod motoru slyšet mnohem víc) než u té jedné není tak jednoduché. Je tam řada faktorů, které to mohou ovlivňovat. Psal jsem také, že jsou konstrukčně stejné, tzn. nemají plachtu pod kapotou a mají zespodu plechy.

Prvně by se muselo začít s tím, že se nasadí zpět ten rezonátor, jak se hlučnost změní. A pak zkoumat dál. Třeba se podívat i na výfuk. Nemám ale na takové věci čas. Tichost této felicie je však opravdu příjemná.

 

jj*

0x
Starší monovstřik býval tišší než novější multivstrik mpi
vernon
12.05.24 08:21
Blbost...
Ono na tom něco může bejt... Mono ještě neměl snímač klepání, takže celkově jezdil na bezpečnější menší predstih včetně nějaký rezervy pro horší palivo a další vlivy a tolerance, prostě kulateji, měkčeji, zatímco mpi se snímačem klepání už si může dovolit hnát předstih k hranici klepání a podle čidla případně ubírat.

 

vernon

0x
Máš nevytahaný rozvodový řetěz a seštelované ventily. To je celé. Já měl taky tichou Felicii (motor 1.3BMM 50kW).
A 40kW verze jednobodu nikdy sací rezonátor neměla. Jen 50kW ho měly...
Rezonátor je na sání ještě pred klapkou, takže jeho vliv se podle mě projeví jen v zátěži při jejím výraznějším otevření. Ale třeba, i když si nedokážu představit jak, může být slyšet odlišný sací potrubí, mpi má přece místo klasických parohů takový dlouhý ulity, tak možná zní jinak

To jsem nevěděl, že 40 kW neměl rezonátor. Je tam místo toho taková trubka končící v motorovém prostoru a vypadá to jako amatérská výroba. Tak jsem si myslel, že to někdo takto urobil.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]