Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Když parkujete, zatahujete i ruční brzdu i zařazujete první rychlostní stupeň?

Od: parkoval odpovědí: 11 změna:

Tu ruční brzdu zadních kol zatáhněte raději pořádně:


 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


8x
V garáži ne. Na ulici ruční brzdu ano, ovšem ne v zimě, když jsou mrazy.
Rychlost ano, a kola natočím k obrubníku. Zvláště na kopci...

 


8x
Vždy obé. Zmíněnou zamrzlou ručku jsem zažil naposledy u Š110 třicet let zpět.

 


4x
Ručku ano, vždy, mám ji na přední nápravě. Rychlost jen výjimečně,v kopci.

 

tj

3x
To je naprosto automatické. Ano. Jde o vícenásobnou ochranu proti tomu, aby se zaparkované auto rozjelo z kopce. Zatáhne se ručka (vždy) a vyšlapne spojka, aby řidič věděl, že mu auto skutečně na té brzdě visí a není to zatažené jen tak pro legraci. Pak se zařadí rychlostní stupeň (jednička) a pustí spojka. To je pojistka, kdyby se něco po*ralo, aby se auto opřelo o motor a počkalo, než přijdete. Plusové body mají ti, kteří ještě umyslí zatočení kol směrem k obrubníku tak, aby se při pohybu opřelo auto raději kolem o obrubník a ne nárazníkem o jiné auto. Ale brzda + rychlost, to je úplný základ, co nás učili v autoškole hned snad první den.
doplněno 28.04.24 09:53: To s tou zarezlou brzdou, to je taková kravina . Leda byste auto odstavili někam na měsíc, a vůbec s ním nevyjeli. Dnešní auta mají kotouče i vzadu a z vlastní zkušenosti vím, že i když jsem byl nemocný a auto se 14 dní nepohnulo (normální počasí, deště slunce deště slunce). Jakmile jsem odbrzdil a přidal trochu plynu, pakny samy odskočily a za 3 zabrždění jsem obrousil i rez. To co popisujete se děje u bubnových brzd. Ale zase musela být zatažená delší dobu. Pokud autem vyjedete alespoň 1x týdně, tak se vás to netýká. Bohužel takhle hloupě uvažují i někteří lidé, kteří jezdí denně do práce. Chápete? Denně.

Pakny ti odskočily, jo? Od kotoučů?

Nevíš nic. Zareznou lanovody a ne destičky.

Měsíc? Felicia, 2 roky stála na ulici, až přijeli ze šrotu, tak se normálně ručka odbrzdila, jen musely při rozjezdu lupnout pakny a než to najelo na podval, tak chrastily zarezlé kotouče. Ale lanovody normálně povolily.

 

spu
28.04.24 05:54

2x

Ano, i.

 


2x
Ruční brzdu vždy, a k tomu P na voliči.
Na druhém autě ruční brzdu vždy kromě mrazů (už mi tam dvakrát zamrzly lanovody, nic příjemného, pokud člověk někam ráno spěchá a přibržďuje mu celej zadek), v zimě tedy jen na rovině a s kvaltem, v létě kvalt pouze v kopci.

 

runner2

2x
Také používám ruční + zařazenou rychlost. Ale mám dotaz, má význam řadit 1 nebo zpátečku dle směru kopce? Co by se stalo, pokud by bylo v prudkém kopci zabržděno jen rychlostí, např. zpátečkou a auto by si cuklo dopředu?

 


2x

U spalováku v garáži jen ruční brzdu, venku používám ruční brzdu a zařazenou rychlost. V zimě, v létě.

U elektromobilu vždy P, čímž se uzamče převodovka a pokud stojím někde v kopci, tak i elektronickou ruční brzdu. Opět neřeším zimu, nebo léto.

 


0x

Od té doby, co mi ujelo auto do příkopu, vždy rychlost a runí brzdu,.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]