To je naprosto automatické. Ano. Jde o vícenásobnou ochranu proti tomu, aby se zaparkované auto rozjelo z kopce. Zatáhne se ručka (vždy) a vyšlapne spojka, aby řidič věděl, že mu auto skutečně na té brzdě visí a není to zatažené jen tak pro legraci. Pak se zařadí rychlostní stupeň (jednička) a pustí spojka. To je pojistka, kdyby se něco po*ralo, aby se auto opřelo o motor a počkalo, než přijdete. Plusové body mají ti, kteří ještě umyslí zatočení kol směrem k obrubníku tak, aby se při pohybu opřelo auto raději kolem o obrubník a ne nárazníkem o jiné auto. Ale brzda + rychlost, to je úplný základ, co nás učili v autoškole hned snad první den.
doplněno 28.04.24 09:53: To s tou zarezlou brzdou, to je taková kravina . Leda byste auto odstavili někam na měsíc, a vůbec s ním nevyjeli. Dnešní auta mají kotouče i vzadu a z vlastní zkušenosti vím, že i když jsem byl nemocný a auto se 14 dní nepohnulo (normální počasí, deště slunce deště slunce). Jakmile jsem odbrzdil a přidal trochu plynu, pakny samy odskočily a za 3 zabrždění jsem obrousil i rez. To co popisujete se děje u bubnových brzd. Ale zase musela být zatažená delší dobu. Pokud autem vyjedete alespoň 1x týdně, tak se vás to netýká. Bohužel takhle hloupě uvažují i někteří lidé, kteří jezdí denně do práce. Chápete? Denně.