Nejste přihlášen/a.
Zdravím, už si nevím rady..
Zhořela mi na Fabce tato žárovka (viz obrázek). Na straně řidiče. Koupil jsem novou, Osram, ale nesvítí. Zkusil jsem tam dát i tu ze strany spolujezdce a taky nic.
Pojistka je OK, zkusil jsem je obě L a R přehodit a u spolujezdce světlo normálně funguje.
Multimetr na svorkovnici žárovky naměří pouze hodnotu mezi 8,5-9V namísto 12V, což bude ten problém.. Navíc zvláštní je, že při vypnutých světlech to ukazuje stále kolem 0,03V.
Napadl mě vadný spínač světel, tak jsem zkusil nechat puštěný blinkr při vyplém zapalování a taky nic..
Automatické svícení to nemá, takže v relé to nebude.
Jinak poslední dobou dostávám od auta docela slušný pecky, když vystupuju a dotknu se dveří zvenku.. ale je zima a to bude jen statická el. a s tímhle to asi nesouvisí..
Před tím než ta žárovka zhořela, tak svítila sporadicky..
Multimetrem jsem zkoušel přeměřit i piny v pojistkovce a je tam 12V.
Tak ten svazek mě nenapadl.. Ale mám ho tam zabalený ještě origo z výroby (2001) a nikdy na něj nebylo sáhnuto (ani jsem nechtěl to rozmotávat, dokud vše funguje..), ale zřejmě nadešel čas no aspoň to opravím..díky za pomoc
Tak jsem koukal na videa, pročítal fóra a vůbec se mi na to nechce hrabat.. obávám se, že akorát mi v ruce prasknou i další kabely co v tom svazku vedou.. nebylo by možné tu žárovku napojit kabelem na tu u spolujezdce?
Jestli chceš aby ti ten svazek zahořel tak ho nekontroluj a směle zbastli okolo
Nebo ohnilá kostra od patice k baterce.. 8V bez zátěže = přechoďák, někde je vedení prakticky přerušený..
Měřením to jde najít, měří se úsek, zátěž a měří se úbytek napětí v úseku..
Tak já se na to kouknu, jak bude lepší počasí. Sám jsem zvědavý, jestli to bude tak hrozné, jak na fotkách na netu.. Zadní ostřikovač mi jede, takže u mě tam prasklá hadička (co vede taky v tom svazku) nebude. Ale kdo ví, co dovedla voda samotná
Jezdil právě.. je řádně vyplněná servisní kniha a několik let tam jsou razítka autorizáku. Prostě se někomu nechtělo Je hodně takových případů. Mě jen překvapuje, že mně to vydrželo neblbnout 23 let přesně (auto vyrobeno 4/2001). A nikdo s tím určitě nic nedělal, už jsem se tam kdysi díval a ten kabel leží na nosníku, není vyvěšený.
Tak jsem se na to díval, ten svazek sice nebyl vyzvednutý, ale neleží v tom místě, kde by ležel ve vodě.
Zkoušel jsem s nim i hýbat (moc to nešlo, hodně ztuha) a na multimetru se nic neměnilo, akorát místo minulých naměřených 9V to různě skáče v rozpětí 6-8V. Tudíž chybu v tom svazku nepředpokládám.. A upřímně.. jsem rád, že jsem do toho nezačal "vrtat". To by se muselo vyndat celý ven, protože v tak titerném prostoru nemám šanci žádné dráty opravit. Chtěl jsem to aspoň rozmotat,abych viděl co tam je a ta páska mi z toho ani nešla sundat. Bez vyndání ven je to nemožné.
Napadlo mě, jestli by nešlo od pojistky toho světla natáhnout kabel rovnou k té parkovačce a připojit ji tam rovnou z té pojistky.. viz obrázek, případně jestli poradíte něco jiného? Je mi jedno jak moc velký bastl to je, jenom vím, že do toho svazku fakt nejdu (žádnou jinou závadu to auto nemá, než tu jednu pitomou obrysovou žárovku) a kuchat kvůli tomu pandořinu skříňku v podobě toho pověstného svazku fakt nechci..a v servise bych se nedoplatil, pokud by to vůbec někdo šel dělat. Auto jezdí jinak pěkně i na LPG a tohle teď řeším jen z hlediska budoucí STK.
Zkoušel jsem s nim i hýbat (moc to nešlo, hodně ztuha) a na multimetru se nic neměnilo, akorát místo minulých naměřených 9V to různě skáče v rozpětí 6-8V.
= hledej právě tam
Shnilej svazek v tom dolíku je klasika.. Buď to rozmotáš, zkontroluješ příp. opravíš vodiče nebo seženeš jinej komplet svazek ideálně novej a vyměníš ho jako celek. Případně to zadáš někomu kdo to umí.. Čuměním do motoru a říkáním hm se to neopraví. A pokud je shnilej jeden drát tak další na tom budou podobně.
To jsem napsal blbě.. při hýbání se svazkem (na více místech) se na multimetru právě nic nemění. Těch 6-8V tam průběžně skáče. Respektive chvílí pomalu stoupá nebo pak klesá.. přemýšlím kde ještě může být v autě něco, co to ovlivňuje.
Tu opravu nezvládnu, rozhodně ne ve stavu, kdy je svazek uvnitř. A vyndat ho ven by byl asi slušný porod.. to vede někam dál nahoru kolem řídící jednotky. A co vím, tak koupit se nedá. Na forech se bavili o tom, že se dělal jeden kabel po druhým a stejně to pak dál blbne
Pokud těch 7V je bez zátěže, tak je někde velký přechodový odpor, prakticky přerušení. Konektory, relé, pojistka, shnilej vodič...
Začni proměřením ukostření, když bude v pořádku tak přívod, po úsecích, tim postupně vyloučíš kde to neni. Lepší je neměřit multimetrem ale žárovkovou zkoušečkou (obvod v zátěži se chová jinak než bez zátěže, jak odpor tak napětí), ale tohle najdeš snadno i multimetrem.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.