Nejste přihlášen/a.
Ahoj, jak už název napovídá..může výběr kvalitnějšího oleje ovlivnit životnost turba? Jedná se o moje JTD 85 kw. Měl jsem totiž osobně čest poznat dva lidi se stejným motorem, kteří měli na budiku menší nájezd a turbo bylo KO. A protože budu teď v brzké době měnit olej, nechci nic podcenit ušetřením pár stovek.
Měl jsem původně vybraný Shell Ultra Diesel, ale neprakticky se dělá ve 4L a 1L bych musel dokoupit, tak mě padl do oka Millers Trident Professional 5L za 800Kč...a nakonec mě do oka padl Orlen Platinum Classic Diesel 4,5 za 530 Kč...zaujal mě také kvůli tomu, že do JTD patří 4,4 L oleje, tudíž by to vyšlo akorát a nezbyl by mi půl litr oleje jako vždy...a protože mi to olej nežere tak ani nedolívám.
Může tedy výběr oleje nějak ovlivnit životnost turba, nebo to spíš ovlivní pravidelná výměna oleje, nesypání tomu za studena a po jízdě dochlazování? To všechno dělám, 255k najeto a musím zaklepat, že zatím cajk. Případně můžete doporučit ten Orlen, na forech jsou diskuze z roku 2010 a to se mohlo spoustu věcí změnit. O motor strach nemám, olej neubývá ani po přechodu z 10w40 na 5w40.
Díky.
Mám stejný motor, když nechám hodinu vykapávat olej, tak s novým filtrem naleju 4,7l 1mm pod horní rysku. Za mě doporučuji cena/ověřená kvalita Mobil Super 3000 X1 5W-40. Olej měnit maximálně po 10 000km/rok. Podle testů kvalitnější oleje mají nejlepší účinky mazání a ochranu motoru do 7 000km, poté se začne olej zhoršovat.
Samozřejmě že je pro turbo špatné vytáčet za studena (ale to i pro zbytek motoru). Počkat než se ohřeje voda a pak ještě pár kilometrů čekat na ohřátí oleje, poté můžeš vytáčet k červenému. Dochlazování je potřeba jen v případě, že delší dobu jedeš ve vyšších otáčkách. Pokud jedeš 2000-2500ot/min, tak nemá cenu dochlazovat (případěně stačí čas než se odpoutáš, vypneš světla).
Nevím jak JTD, Ale u Volkswagen u mají svoje normy, takže pro TDI PD třeba musíš mít vw505.01
Nějaké normy sae nestačí! Ta řeší pouze viskozitu (čerpatelnost) nikoliv další vlastnosti oleje.
To co s napsal v poslední větě svědčí o tom, že tomu vůbec nerozumíš, Tak cos vlastně četl na internetových diskusích prosím tebe, to první číslo znamená čerpatelnost studeného oleje.
Pokud bys chtěl hodnotit, jestli ti ubývá olej, a tak tam nalej 5W30 - Tedy řitší při provozní teplotě. Jak praví legendy a teorie, pak by auto mělo být tišší v chodu.
Dochlazování je zbytečný, pokud poslední 2 minuty jedeš (Běží motor) tak nějak normálně.
Dochlazování se týká situací, kdy jedeš na plnej knedlík, na dálnici a zdechneš to na pumpě. Pak se hřídel ka turba můžě Při škvařit
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.