Nejste přihlášen/a.
Řeší se to tu furt..
1. Kupní smlouvu máš, tak POV můžeš zrušit hned. POV končí dnem oznámení pojištovně. Změna se dokládá kupní smlouvou. Pokud je havarijka tak ta přestala platit dnem změny vlastníka. Máš povinnost oznámit pojištovně bez zbytečného prodlení
2. Zajdi na odbor dopravy a podej žádost o zápis změny vlastníka/ provozovatele. Nenech se odbýt že neni kompletní a žádost podej. Tím přestaneš být úředně provozovatel a nedostihnou tě pokuty za rychlost/ parkování (obecná odpovědnost provozovatele). Termín 10 dnů od změny vlastníka.
3. Jako poslední (a už ne nezbytně nutné) prokazatelně vyzvi nového vlastníka k součinnosti s přepisem (doručenka, datová schránka)...
Víc řešit nemusíš, splníš si svoje povinnosti a dál si úřady budou řešit jeho. Kupní smlouvu se schovej, ideálně mít ověřenou kopii na jiném místě (požár, ztráta atd.)
k tomu bodu 2 z první odpovědi:
úřad vyrozumí kupujícího, že byla podána jednou stranou žádost o přepis, kde byl označen jako nový vlastník a dá mu 5 dnů na vyjádření k věci...pokud kupující nezareaguje, bude řízení zastaveno usnesením, protože k auto není platná evidenční kontrola...a úřad už nemá žádné další zákonné kompetence cokoliv udělat...
tak se vše vrátí do situace, že k přepisu nedošlo a evidovaný vlastník + provozovatel dál odpovídá za pojištění a pokuty za přestupky v dopravě, proto je nutné v dalším kroku podat žádost na soud, aby určil, kdo mám být zapsán v evidenci jako vlastník
Toto je v ČR běžná praxe, kdy kvůli zákonu z dílny pana Stanjury musí české soudy řešit přepisy vozidel...
Mimochodem a advokátem ten soud vyjde asi na 10 - 15 tis Kč, když odečtu těch 5 za auto je ro prodělek 10 tisíc, o které se pak můžete v dalším proscesu soudit s dotyčným vykukem, přitom stačilo tak málo...chovat se opatrně a mít přepis pod kontrolou...
Kompetence a páky na nespolupracujícího vlastníka úřad samozřejmě má, jen jsou úředníci líný je použít, je s tim totiž práce navíc a prémie za to nedostanou, pohodlnější je vyzvat (to musí) a když se neozve tak to dál neřešit a odložit jako vyřízené.
Je tady kupní smlouva která určuje vlastnictví resp. dokládá že se v té době stal vlastníkem, a je podaná žádost která dokládá že bývalý vlastník už není ani provozovatel. Bývalý vlastník tak nemá ani povinnost mít povinné ručení a ani neodpovídá za přestupky v rámci obecné odpovědnosti provozovatele.
Soud o určení vlastnictví nastoupí až když bude spor čí to je, on bude tvrdit tvrdit že to nekoupil a sankce 50k neni pro něj, nebo se o auto začne zajímat dědictví, exekutor apod.
Pane šikovný Pavle,
úřad vyrozumí kupujícího, že byla podána jednou stranou žádost o přepis, kde byl označen jako nový vlastník a dá mu 5 dnů na vyjádření k věci
Tento postup je, prosím, uveden kde? At to nemusím moc hledat.
Jak je to při podání přes portál občana, když nehlásím, že si vozidlo koupil třeba Marián Králíček, narozen 1.1.1999, bytem jižně od Prahy atd...a on se nepřihlásí a já ho nedonutím tam jít?
Moc Vám děkuji.
Dolož smlouvu. A zda jsi ověřil pane Cukráři, zda osoba existuje nebo ne, tak to už je na tobě, jak to prokažeš. V Civilu neseš DB ty.
to je v paragrafu 8a), základní procesní postup úřadu , s tím, že česká právní úprava ja netolik přehledná, že je nutné přečíst text od §8 až po §10, aby čtenář pochopil, že v příúpadě PŘEVODU vlastnického práva bez EK úřad nikomu nepomůže.
Pokud někdo tvdí opak, nic mu nebrání aby své tvrzení doložil odkazem na příslušnou právní úpravu a vše srozumitelně vysdvětlil.
Mimochodem je nutné rozlišovat obsah pojmů "přechod" a "převod" vlastnického práva, zákonné postupy sjou odlišné
A také si uvědomit, že základní zásada našeho ustavního pořádku zní,. že veřejnou moc lze realizovat jen na základě zákona a v jeho mezích...Úřad není pátrací stanice ani všemocný bůh, smí a musí udělat jen to, co stanovil zákonodárce.
Osobně se domnívám že sankce měla být pevně stanovena, pokud je pokuta nastavena od nuly, . Může být klidně 100 korun. Nebo žádná. Nikdo neví jak úřady trestají, tyto informace nejsou veřejné a nejsou dostupné, osobně se domnívám že spíš netrestají, jinak by se to rozkřiklo v tisku a různých poradnách. Proto nic nechápající lidé dál prodávají stará auta za 5 tisíc v neděli odpoledne neznámým lidem , nic neřeší a náslšedně úplně zbytečně zatěžují soudy a úřady .
Spíš se měl zachovat polopřevod ale s termínem. Odhlásí na XY a začne běžet termín třeba měsíc na dohlášení, pak by šlo automaticky do dočasného vyřazení. Nedohlášené vozidlo by snadno odchytla první mýtná brána/ hlídka.
Takhle to je zas Kocourkov kdy prodávající je furt v registru a moc toho s tim neudělá, jen (naštěstí aspoň to) může mávat kupní smlouvu a podanou žádostí že už vlastník ani provozovatel neni a všechny svoje povinnosti si splnil.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.