Nejste přihlášen/a.
Zdravím mám Škoda Fabia 1,2 htp. Často mi během jízdy zdochynal motor. Dnes po delší jízdě v teplém dni po rozturování auta jsem se za křižovatkou pohnul v jedničce do dvojky a auto přestalo reagovat.
Počkal jsem minutu. Nastartovalo krásně. Spojku lze stlačit, řazení rychlosti v normě, akcelerace motoru v normě ale nereaguje jednotka, dvojka ani zpátečka. Auto stojí. Má někdo nápad co to může být?
Předem děkuji za odpověď
teraz som skusal 1,2,3,4,5 a spiatocka a pri pusteni spojky motor nezdochne. mal som so zdochynanim motora problem v teplych mesiacoch. tiez si myslim ze to bude skor elektro ako mechanicka zavada tak ako ste pisali niektore cidlo napr. snimani polohy kliky
Nie je to vtip, pisal mi tu niekto pred tebou ze je zavada v nejakom cidle. je to stara fabia. ja som neskuseny a vase rady ma len poucuju. mam tym pochopit ze ked motor bezi a nezdochyna pri zaradenej rychlosti tak to nemoze byt elektricka zavada?
Přesně tak.
Mícháš dohromady dvě různý věci. 1. chcípání motoru, 2. běžící motor + zařazený kvalt + puštěná spojka = nic se neděje motor běží dál.
Ospravedlnujem sa motor mi za tepla predym nechcypal, ale presnejsie ako by nieco dusilo ked som pridaval rychlost alebo nevedelo rozbehnut auto tak som odstavil na krajnici a vypol motor a po schladeni a ukludneni som vedel rozbehnut auto znova. Napojenie na pocitac vypisovalo len prilis bohate zmesi na vstreku. 5 mechanikov si nevedelo rady. Do autorizovaneho servisu som auto kvoli financnej stranke nedaval.
když motor vrčí maš tam rychlost a nejede vidim možnosti
1 spojka v háji
2 převodovka v háji
3 protočenej homokloub u kola
4 táhla řazení v háji
jasne dable, pochopil som. mechanicka zavada. diky za tvoju ochotu. len mi tie problemy predtym pri tepelnom pretazeni nejdu do hlavy ked mi auto brzdilo aj ked som sliapal na plyn. vravim s tou fabiou som mal len tento problem a po odstaveni auta na chvilu som vedel nastartovat a pohnut sa. ale mozno su to teraz uz dve rozdielne chyby aj ked sa mi to stalo presne na tom useku cesty ako stale :/
Pokud svíce ve všech válcích vypadaly stejně tak zkontolovat lambda sondu (ideálně osciloskop - průběh a hodnoty signálu), případně váhu vzduchu.
Spotřeba je normální? Tj. klidná jízda okresky ca max. 6, město 7, dálnice ale až 10 je pořád normál Spotřebu měřit dotankováním do plný - palubák často kecá..
Pokud je tmavá jen některá svíce tak protejkající vstřik, možná i podpálenej ventil (na HTP často kvůli zakarbonování dříku ventilu nebo bordelem z katalyzátoru ve ventilovým sedle; kat je na bloku olej se přehřívá = karbony, je dobrý měnit nejpozději po 8kkm a od věci neni ani sportovní olej který snese vyšší teploty.; Významný projev nedovírajícího ventilu je nestabilní volnoběh.
Pak čidlo teploty (diagnostikou kouknout jestli udává reálnou teplotu nebo nesmysl)
Mechaniky vyměnit. Autorizák nepomůže tam obvykle kvalitní mechanici nejsou - mechanikům platí málo tak dobrý zdrhnou a dělaj na sebe. Takže "oprava bude dražší ale výsledek stejný nebo i horší - neřekne ti "nevim co s tim" ale vymění díly
Ano jsou to dvě rozdílný chyby. Může být levnější tohohle se zbavit a pořídit jinou káru (Např Punto s 1,2 8V)
Pokud Fobie, tak nejlepší motor je 1,4 63 kW (nebo slabší verze 1,4 benzín). Nebo novější TSI s řemenem.
HTP velký omyl, v tom autě to nemá co dělat, tenhle motor je paskvil.
sviecky som vymenil, horna a dolna lambda vykazovala normalne hodnoty po napojeni, spotreba kontrolovana a v normale, uvazoval som aj nad vymenou katalizatora ale nie je to najlacnejsie, cidlo teploty vsetky udaje boli po napojeni namerane v normalnych hodnotach, zajtra skusam noveho mechanika ale nema sa od coho odrazit ked vsetky namerane hodnoty boli v normale, ano nova kara ale ta fabia isla ako hodinky ked nepozeram na tie obcasne prehriatia. mam ju len na mesto a nebol problem a teraz potrebujem na dlhsiu cestu.
otazka je ci ta elektronicka chyba nemohla spravit to ze vznikla teraz tato mechanicka chyba? diky za trpezlivost hosi
Souviset to nemůže. Ledaže by sis nevšiml že ti motor chcípl
Trošku chaos - píšeš že bohatá směs a zároveň hodnoty lambdy OK..
Starý svíce vypadaly všechny stejně nebo každá jinak? A nový?
Přehřívání je další věc... Termostat, vodní pumpa, sahara, čidlo teploty, málo vody...
Kat měnit je nesmysl, pokud jsou emise OK.. VAdný se pozná že zadní lambda kopíruje signál přední
diagnotika uvadzala prilis bohate zmesy na vsetreku 3 pri diagnostikach lambdy ukazovalo normalne hodnoty, precistena skrtiaca klapka, filtre, novy snimak kluky hriadela, vymena oleja, chladiacej kvapaliny... sviecky vypadli postupne. ja len dedukujem ze prehrievanim kedze som mal problemy len pri zatazeni auta v teplych dnoch ked rozturujem motor na vysoke otacky :/
Motor v pořádku se přehřát nemůže, problém tam bude. Je to po výměně kapaliny dobře odvzdušněný? Nejsou známky spalin ve vodě = tlakování hadic, bublinky ve vodě, voda v oleji, olej ve vodě, příp. přímo test na spaliny v chladiči (těsnění hlavy)
Hm klasika českých servisů - metoda pokus - omyl a výměny bezvadných dílů..
Přehoď vstřiky jestli se to posune na jiný válec (protékající vstřik)
Svíčky vypadly postupně je co?
asd1 diky za podporu, presne tak ako pises snazim sa to zistit ci nahodou nenarazim na niekoho s podobnym problemom...vela rad z vasej strany az mam z toho misung v hlave ale snazim sa to usporiadat aby som to zajtra zreferoval moje skusenosti a vase postrehy mechanikovi...kazdopadne diky bohu ze este existuju taketo stranky a aktivita na nich kde sa da poradit...dakujem chlapci...ukoncujem moje otazky a urcite tu pridam odoved ked budem mat aby to pomohlo niekomu inemu v historii...jeste jednou diiiky
Pustím spojku a při zařazené rychlosti mi nezdechne motor a ani s autem nelekne.. Které kvality myslíš?
nevedko - "Které kvality myslíš?"
No mimo jedničky, dvojky a zpátečky tam obvykle bývá také trojka, čtyřka a pětka .
Čeho se auto nelekne ?
Tak piš slovensky, bude to srozumitelnější... PS automatický opravy jsou zlo, něco napíšeš a automat tam hodí jiný slovo...
Osatní kvalty fungujou (kvalt = řazená rychlost)
Ked nesla 1,2 ani spiatocka tak som dalej uz neskusal. Zle som precital sorry. Ostatne kvalty som neskusal.
Pokud nejde nic tak umřela spojka, případně exotiky jako upadlá poloosa nebo vysypanej diferák
Nebo vypadlý táhla řazení- pákou hejbeš ale převodovkou už ne
Diky krasne za postrehy. A este jedna otazka stavalo sa mi to najme v teplejsich dnoch ze som takto ostal visiet ale po minute dvoch som nastartova a pohol sa. Teraz sa uz ani nepohnem. S autom nikdy okrem toho problem nebol. Ci to moze mat suvislost s prehriatim ze sa toto stalo. Diky
Pokud jde o spojku tak za studena může ještě fungovat a za tepla už klouzat... Nebo se za tepla seká vypínací ložisko v poloze vyplý spojky..
Pokud jde o běh motoru tak za tepla může vynechávat některý čidlo nezbytný pro chod motoru (např. snímání polohy kliky)
Cidla prebehol elektromechanik a v pohode. Snimac polohy kliky bol davnejsie vymeneny.
Dakujem kazdemu za relevantne odpovede, predovsetkym asd1.
Chyba odstranena. Spojka bola uplne kaput. Mechanik povedal, ze za 30 rokov este taku nevidel. Tak fabia dostavala zabrat.
Prikladam aj foto pre pobavenie.
Este raz diky a prajem vsetkym poradcom na tejto stranke pekny den a aj vam ostatnym.
Cena za diely bola 120€ Menena bola cela spojkova sada. Pedal siel stale v pohode tak podla mna nebola nutna vymena. Najazdenych 110 tisic km za 20 rokov.
Mechanik bol zrucny a vedel odporucit co je nutne k vymene. Dalej musim menit lozisko laveho predneho kola ale davam tomu cas este pokial sa mi nerozsype :_)
Ložisko většinou začne vrnět, pár set km se to nemění a pak zače vrnět víc a rychle se zhoršovat. Taky jsem kovářovo kobyla a měnim až při tom začátku zhoršování (teda pokud to předtim je jen jemný vrnění), vyjímka je před delší cestou, tam je rozsypání po cestě moc velký risk.
Vibrace a vůle můžou poškodit i věci okolo, kotouč, čepy, homoklouby.. Tak čekat že se to spraví samo neni úplně chytrý..
Dop. můžu FAG, na fobii teoreticky celej náboj za litr.
Spojka pěkná, to auto tě má hodně rádo že to jelo aspoň za studena Měnit preventivně spojkový válce jsou perly sviním, to bys mohl vyměnit rovnou celý auto...
asd1 asi ma miluje ked tolko so mnou uz prezilo a nepyta vela a klakne az na uplnom konci sil
to vrneni loziska uz mam dlhsiu dobu tak si ma presvedcil, ze to musim spravit. mechanik mi povedal, ze to bude stat 70€. 45 lozisko a 25 robota, ale da sa kupit aj lacny brak za 25€ a myslim ze do tej fabie mi to bude asi stacit na tu dobu jej zivotnosti pre mna.
snad si to mozno aj spravim sam na parkovisku, idem pozriet nejake navody, menil som si uz nejake veci predtym tak snad to nejak dam, spojku na parkovisku som nemohol, ale loziska som uz menil ale nie na aute.
PS: chapem ide o zivot a keby som bol uplne drevo tak sa do toho nepustim
Lacinej šunt nedávej, vyrobit kvalitní ložisko neni jednoduchý a jakýkoliv nedostatek = chcípne za pár (tisíc) km..
Obecně FAG nebo SKF, na Fobii je víc variant. Dobrý "hřídel" zmrazit a "díru" ohřát např. v troubě, pak tam jde výrazně menší silou. Lis = panenka a pevný rámeček, klasika je svařit vobdélník ze stovky účka, stačí i sklepní okýnko apod.
Po montáži kontrola geo; pokud se dělala jen jedna strana, tak pokud se nezměnila poloha volantu v přímým směru tak se nezměnila ani geometrie. Na kontrolu/ nastavení sbíhavosti jsem sem dával jednoduchý návod jak sbíhavost změřit s latí a laserovou vodováhou.
Dodržet utahovací momenty a při utahování ložiskem točit; náhrada momentovýho klíče = rameno a zátěž, např. metrová trubka a mincíř/ váha 200Nm = zátěž/ síla 20 kg na metrovým rameni (pokud je vodorovně tak přičíst/odečíst hmotnost trubky), hodnoty najdeš v dílenským manuálu.
Zbytek běžná mechanika (demontáž těhlice), pokud neumíš základy tak to dej do servisu.
To je zadní
Utahuje na prasáka říkal 70 Nm + 30° to nedodržel (utažení vymezuje vůli v ložisku) a to otáčení ložiskem při utahování je taky důležitý, valivý segmenty i když jsou v kleci tak nejsou v ideální poloze = dotažením vznikne přesah a vymáčknou se mikrodůlky v oběžných drahách, v tom místě se oběžná dráha brzy vymele jako výtluk na silnici. Otáčením si segmenty vjedou do idální polohy
jj clovek da vyhladat predne kolo a hodi mu tam zadne... objednal som uz MAXGEAR mam od tych polakov vela dielov a spokojnost..25€...asi predsa zavolam este tomu co mi robil spojku nech to spravi ked sam sa ponukol ze to treba spravit...diky asd1 jeste jednou
Maxgear bych si na auto nedal, ale to je tvoje věc... Svépomoc = vyrábět ten přípravek atd. nebo si to půjčit...
V servisech je často prase podobně jak ten ve videu, a tyhle detaily u ložiska zásadně ovlivňujou životnost.. Malý servisy často přípravek nemaj a naperou to tam na férovku přes kuličky (a ani si nevohřejou těhlici/ neochladí ložisko) a ještě to utáhnou vod voka "na krev" Pak tložisko chcípne po 10 kkm a můžešk nim jíjt znova, a dozvíš se že to je silnicema nebo levným ložiskem, takže ani nic nevyreklamuješ...
chapu te co pises, ale snad to lozisko vydrzi nejaky ten cas, nepocitam uz s tou fabiou na dlouho tak se snazim davat nejlevnejsi dily minimalne se kteryma mam zkusenost. Kazdopadne hodne si mi pomohl. (PS: pisem bez prekladace, 20 let hraju s cechmi ligovy hokej na PC.
Nechápu, proč potřebujete vědět, kde je chyba, když ji stejně neopravíte, protože tomu nerozumíte. Až budete mít peníze, dejte auto do levnějšího servisu a tam vám zjistí závadu, dají cenový odhad a vy se pak rozhodnete , co s tím. Nemá cenu opravovat spojku, když cena opravy přesáhne zbytkovou cenu celého auta.
Myslíš šestý servis kde vysolí prachy a neopraví mu nic? Píše že už byl v pěti a furt stejný.. Tak chápu že to řeší i jinde než u odborníků...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.