Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Auto se neumí pohnout

Od: nevedko odpovědí: 46 změna:

Zdravím mám Škoda Fabia 1,2 htp. Často mi během jízdy zdochynal motor. Dnes po delší jízdě v teplém dni po rozturování auta jsem se za křižovatkou pohnul v jedničce do dvojky a auto přestalo reagovat.

Počkal jsem minutu. Nastartovalo krásně. Spojku lze stlačit, řazení rychlosti v normě, akcelerace motoru v normě ale nereaguje jednotka, dvojka ani zpátečka. Auto stojí. Má někdo nápad co to může být?

Předem děkuji za odpověď

 

 

46 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x
Asi to bude spojka ale já bych ještě zvážil možnost že se rozsypal homokloub u předního kola
Zvedni to natoč zařad kvalt a koukni zda se netočí náká poloosa
nevedko

teraz som skusal 1,2,3,4,5 a spiatocka a pri pusteni spojky motor nezdochne. mal som so zdochynanim motora problem v teplych mesiacoch. tiez si myslim ze to bude skor elektro ako mechanicka zavada tak ako ste pisali niektore cidlo napr. snimani polohy kliky

To je vtip nee
Jako že motor beží manualem maš zařazeno kola netočí a ty si myslíš že je zavada v elektru?
To snad neeee
nevedko

Nie je to vtip, pisal mi tu niekto pred tebou ze je zavada v nejakom cidle. je to stara fabia. ja som neskuseny a vase rady ma len poucuju. mam tym pochopit ze ked motor bezi a nezdochyna pri zaradenej rychlosti tak to nemoze byt elektricka zavada?

asd1

Přesně tak.

Mícháš dohromady dvě různý věci. 1. chcípání motoru, 2. běžící motor + zařazený kvalt + puštěná spojka = nic se neděje motor běží dál.

nevedko

Ospravedlnujem sa motor mi za tepla predym nechcypal, ale presnejsie ako by nieco dusilo ked som pridaval rychlost alebo nevedelo rozbehnut auto tak som odstavil na krajnici a vypol motor a po schladeni a ukludneni som vedel rozbehnut auto znova. Napojenie na pocitac vypisovalo len prilis bohate zmesi na vstreku. 5 mechanikov si nevedelo rady. Do autorizovaneho servisu som auto kvoli financnej stranke nedaval.

když motor vrčí maš tam rychlost a nejede vidim možnosti

1 spojka v háji

2 převodovka v háji

3 protočenej homokloub u kola

4 táhla řazení v háji

nevedko

jasne dable, pochopil som. mechanicka zavada. diky za tvoju ochotu. len mi tie problemy predtym pri tepelnom pretazeni nejdu do hlavy ked mi auto brzdilo aj ked som sliapal na plyn. vravim s tou fabiou som mal len tento problem a po odstaveni auta na chvilu som vedel nastartovat a pohnut sa. ale mozno su to teraz uz dve rozdielne chyby aj ked sa mi to stalo presne na tom useku cesty ako stale :/

asd1

Pokud svíce ve všech válcích vypadaly stejně tak zkontolovat lambda sondu (ideálně osciloskop - průběh a hodnoty signálu), případně váhu vzduchu.

Spotřeba je normální? Tj. klidná jízda okresky ca max. 6, město 7, dálnice ale až 10 je pořád normál Spotřebu měřit dotankováním do plný - palubák často kecá..

Pokud je tmavá jen některá svíce tak protejkající vstřik, možná i podpálenej ventil (na HTP často kvůli zakarbonování dříku ventilu nebo bordelem z katalyzátoru ve ventilovým sedle; kat je na bloku olej se přehřívá = karbony, je dobrý měnit nejpozději po 8kkm a od věci neni ani sportovní olej který snese vyšší teploty.; Významný projev nedovírajícího ventilu je nestabilní volnoběh.

Pak čidlo teploty (diagnostikou kouknout jestli udává reálnou teplotu nebo nesmysl)

Mechaniky vyměnit. Autorizák nepomůže tam obvykle kvalitní mechanici nejsou - mechanikům platí málo tak dobrý zdrhnou a dělaj na sebe. Takže "oprava bude dražší ale výsledek stejný nebo i horší - neřekne ti "nevim co s tim" ale vymění díly

Ano jsou to dvě rozdílný chyby. Může být levnější tohohle se zbavit a pořídit jinou káru (Např Punto s 1,2 8V)

asd1

Pokud Fobie, tak nejlepší motor je 1,4 63 kW (nebo slabší verze 1,4 benzín). Nebo novější TSI s řemenem.

HTP velký omyl, v tom autě to nemá co dělat, tenhle motor je paskvil.

nevedko

sviecky som vymenil, horna a dolna lambda vykazovala normalne hodnoty po napojeni, spotreba kontrolovana a v normale, uvazoval som aj nad vymenou katalizatora ale nie je to najlacnejsie, cidlo teploty vsetky udaje boli po napojeni namerane v normalnych hodnotach, zajtra skusam noveho mechanika ale nema sa od coho odrazit ked vsetky namerane hodnoty boli v normale, ano nova kara ale ta fabia isla ako hodinky ked nepozeram na tie obcasne prehriatia. mam ju len na mesto a nebol problem a teraz potrebujem na dlhsiu cestu.

otazka je ci ta elektronicka chyba nemohla spravit to ze vznikla teraz tato mechanicka chyba? diky za trpezlivost hosi

asd1

Souviset to nemůže. Ledaže by sis nevšiml že ti motor chcípl

Trošku chaos - píšeš že bohatá směs a zároveň hodnoty lambdy OK..

Starý svíce vypadaly všechny stejně nebo každá jinak? A nový?

Přehřívání je další věc... Termostat, vodní pumpa, sahara, čidlo teploty, málo vody...

Kat měnit je nesmysl, pokud jsou emise OK.. VAdný se pozná že zadní lambda kopíruje signál přední

nevedko

diagnotika uvadzala prilis bohate zmesy na vsetreku 3 pri diagnostikach lambdy ukazovalo normalne hodnoty, precistena skrtiaca klapka, filtre, novy snimak kluky hriadela, vymena oleja, chladiacej kvapaliny... sviecky vypadli postupne. ja len dedukujem ze prehrievanim kedze som mal problemy len pri zatazeni auta v teplych dnoch ked rozturujem motor na vysoke otacky :/

asd1

Motor v pořádku se přehřát nemůže, problém tam bude. Je to po výměně kapaliny dobře odvzdušněný? Nejsou známky spalin ve vodě = tlakování hadic, bublinky ve vodě, voda v oleji, olej ve vodě, příp. přímo test na spaliny v chladiči (těsnění hlavy)

Hm klasika českých servisů - metoda pokus - omyl a výměny bezvadných dílů..

Přehoď vstřiky jestli se to posune na jiný válec (protékající vstřik)

Svíčky vypadly postupně je co?

 


2x
Něco podobného mi dělalo auto taky, byl to vypálený setrvačník, byl krásně barevný, spojka-pedál šel seslapnout, ale ve skutečnosti to nevypinalo úplně. Auto jelo jen trochu, jak kloizala lamela po setrvacniku. Po 5minutach,kdyz to zchladlo, tak to jelo.
Setevak byl už vypálené od důchodce, co auto měl přede mnou. Parkování měl přes vysoký obrubník, tak se snažil najizdet opatrně a pálil spojku jak prase
nevedko

asd1 diky za podporu, presne tak ako pises snazim sa to zistit ci nahodou nenarazim na niekoho s podobnym problemom...vela rad z vasej strany az mam z toho misung v hlave ale snazim sa to usporiadat aby som to zajtra zreferoval moje skusenosti a vase postrehy mechanikovi...kazdopadne diky bohu ze este existuju taketo stranky a aktivita na nich kde sa da poradit...dakujem chlapci...ukoncujem moje otazky a urcite tu pridam odoved ked budem mat aby to pomohlo niekomu inemu v historii...jeste jednou diiiky

 


0x
Kefafín, čo si preďstavujetě pod takým slovom "zdochynal"?
Teď k problému. To jako zařadíš, pustíš spojku a nic? A dělá to jen jednička, dvojka a zpátečka? Ostatní kvalty na tom jsou jak?
nevedko

Pustím spojku a při zařazené rychlosti mi nezdechne motor a ani s autem nelekne.. Které kvality myslíš?

asd1

Zkus psát česky...

iks

Spojka je kaput...

nevedko

Nie som čech, snažím sa. iks mal si uz podobnu skusenost?

nevedko - "Které kvality myslíš?"

No mimo jedničky, dvojky a zpátečky tam obvykle bývá také trojka, čtyřka a pětka .

Čeho se auto nelekne ?

asd1

Tak piš slovensky, bude to srozumitelnější... PS automatický opravy jsou zlo, něco napíšeš a automat tam hodí jiný slovo...

Osatní kvalty fungujou (kvalt = řazená rychlost)

nevedko

Ked nesla 1,2 ani spiatocka tak som dalej uz neskusal. Zle som precital sorry. Ostatne kvalty som neskusal.

asd1

Pokud nejde nic tak umřela spojka, případně exotiky jako upadlá poloosa nebo vysypanej diferák

Nebo vypadlý táhla řazení- pákou hejbeš ale převodovkou už ne

nevedko

Diky krasne za postrehy. A este jedna otazka stavalo sa mi to najme v teplejsich dnoch ze som takto ostal visiet ale po minute dvoch som nastartova a pohol sa. Teraz sa uz ani nepohnem. S autom nikdy okrem toho problem nebol. Ci to moze mat suvislost s prehriatim ze sa toto stalo. Diky

asd1

Pokud jde o spojku tak za studena může ještě fungovat a za tepla už klouzat... Nebo se za tepla seká vypínací ložisko v poloze vyplý spojky..

Pokud jde o běh motoru tak za tepla může vynechávat některý čidlo nezbytný pro chod motoru (např. snímání polohy kliky)

nevedko

Cidla prebehol elektromechanik a v pohode. Snimac polohy kliky bol davnejsie vymeneny.

Dakujem kazdemu za relevantne odpovede, predovsetkym asd1.

Chyba odstranena. Spojka bola uplne kaput. Mechanik povedal, ze za 30 rokov este taku nevidel. Tak fabia dostavala zabrat.

Prikladam aj foto pre pobavenie.

Este raz diky a prajem vsetkym poradcom na tejto stranke pekny den a aj vam ostatnym.

Co všechno bylo meneno? Lozisko spojky taky? Spojkové válec pod pedálem taky? Jinak by to byla práce na houby
nevedko

Cena za diely bola 120€ Menena bola cela spojkova sada. Pedal siel stale v pohode tak podla mna nebola nutna vymena. Najazdenych 110 tisic km za 20 rokov.

Mechanik bol zrucny a vedel odporucit co je nutne k vymene. Dalej musim menit lozisko laveho predneho kola ale davam tomu cas este pokial sa mi nerozsype :_)

Dalej musim menit lozisko laveho predneho kola ale davam tomu cas este pokial sa mi nerozsype
A proč čekat až se rozsype? Někde daleko od domova třeba. Pak to bude odtah pojištovnou do nejbližšího servisu, kde mechanik bude nějakej debil a tu práci podělá a pak se to bude muset znovu opravovat.
Pokud je tenhle mechanik dobrej, at to vymění on
Tak někdo je zvyklej takhle "řešit" i další věci jako brzdy, náplně... Vždyt to ještě jede
asd1

Ložisko většinou začne vrnět, pár set km se to nemění a pak zače vrnět víc a rychle se zhoršovat. Taky jsem kovářovo kobyla a měnim až při tom začátku zhoršování (teda pokud to předtim je jen jemný vrnění), vyjímka je před delší cestou, tam je rozsypání po cestě moc velký risk.

Vibrace a vůle můžou poškodit i věci okolo, kotouč, čepy, homoklouby.. Tak čekat že se to spraví samo neni úplně chytrý..

Dop. můžu FAG, na fobii teoreticky celej náboj za litr.

Spojka pěkná, to auto tě má hodně rádo že to jelo aspoň za studena Měnit preventivně spojkový válce jsou perly sviním, to bys mohl vyměnit rovnou celý auto...

nevedko

asd1 asi ma miluje ked tolko so mnou uz prezilo a nepyta vela a klakne az na uplnom konci sil

to vrneni loziska uz mam dlhsiu dobu tak si ma presvedcil, ze to musim spravit. mechanik mi povedal, ze to bude stat 70€. 45 lozisko a 25 robota, ale da sa kupit aj lacny brak za 25€ a myslim ze do tej fabie mi to bude asi stacit na tu dobu jej zivotnosti pre mna.

snad si to mozno aj spravim sam na parkovisku, idem pozriet nejake navody, menil som si uz nejake veci predtym tak snad to nejak dam, spojku na parkovisku som nemohol, ale loziska som uz menil ale nie na aute.

PS: chapem ide o zivot a keby som bol uplne drevo tak sa do toho nepustim

asd1


Přelisování předního ložiska Škoda Fabia 1 (youtube.com)

asd1

Lacinej šunt nedávej, vyrobit kvalitní ložisko neni jednoduchý a jakýkoliv nedostatek = chcípne za pár (tisíc) km..

Obecně FAG nebo SKF, na Fobii je víc variant. Dobrý "hřídel" zmrazit a "díru" ohřát např. v troubě, pak tam jde výrazně menší silou. Lis = panenka a pevný rámeček, klasika je svařit vobdélník ze stovky účka, stačí i sklepní okýnko apod.

Po montáži kontrola geo; pokud se dělala jen jedna strana, tak pokud se nezměnila poloha volantu v přímým směru tak se nezměnila ani geometrie. Na kontrolu/ nastavení sbíhavosti jsem sem dával jednoduchý návod jak sbíhavost změřit s latí a laserovou vodováhou.

Dodržet utahovací momenty a při utahování ložiskem točit; náhrada momentovýho klíče = rameno a zátěž, např. metrová trubka a mincíř/ váha 200Nm = zátěž/ síla 20 kg na metrovým rameni (pokud je vodorovně tak přičíst/odečíst hmotnost trubky), hodnoty najdeš v dílenským manuálu.

Zbytek běžná mechanika (demontáž těhlice), pokud neumíš základy tak to dej do servisu.

nevedko

diky za uzitocne video, ja som nasiel toto, myslim ze nic narocne


asd1

To je zadní

Utahuje na prasáka říkal 70 Nm + 30° to nedodržel (utažení vymezuje vůli v ložisku) a to otáčení ložiskem při utahování je taky důležitý, valivý segmenty i když jsou v kleci tak nejsou v ideální poloze = dotažením vznikne přesah a vymáčknou se mikrodůlky v oběžných drahách, v tom místě se oběžná dráha brzy vymele jako výtluk na silnici. Otáčením si segmenty vjedou do idální polohy

nevedko

jj clovek da vyhladat predne kolo a hodi mu tam zadne... objednal som uz MAXGEAR mam od tych polakov vela dielov a spokojnost..25€...asi predsa zavolam este tomu co mi robil spojku nech to spravi ked sam sa ponukol ze to treba spravit...diky asd1 jeste jednou

asd1

Maxgear bych si na auto nedal, ale to je tvoje věc... Svépomoc = vyrábět ten přípravek atd. nebo si to půjčit...

V servisech je často prase podobně jak ten ve videu, a tyhle detaily u ložiska zásadně ovlivňujou životnost.. Malý servisy často přípravek nemaj a naperou to tam na férovku přes kuličky (a ani si nevohřejou těhlici/ neochladí ložisko) a ještě to utáhnou vod voka "na krev" Pak tložisko chcípne po 10 kkm a můžešk nim jíjt znova, a dozvíš se že to je silnicema nebo levným ložiskem, takže ani nic nevyreklamuješ...

nevedko

chapu te co pises, ale snad to lozisko vydrzi nejaky ten cas, nepocitam uz s tou fabiou na dlouho tak se snazim davat nejlevnejsi dily minimalne se kteryma mam zkusenost. Kazdopadne hodne si mi pomohl. (PS: pisem bez prekladace, 20 let hraju s cechmi ligovy hokej na PC.

 

 


0x

Nechápu, proč potřebujete vědět, kde je chyba, když ji stejně neopravíte, protože tomu nerozumíte. Až budete mít peníze, dejte auto do levnějšího servisu a tam vám zjistí závadu, dají cenový odhad a vy se pak rozhodnete , co s tím. Nemá cenu opravovat spojku, když cena opravy přesáhne zbytkovou cenu celého auta.

asd1

Myslíš šestý servis kde vysolí prachy a neopraví mu nic? Píše že už byl v pěti a furt stejný.. Tak chápu že to řeší i jinde než u odborníků...

Nepsal, že v 5 servisech vysolil prachy, ale že 5 mechaniků si nevědělo rady, takže třeba jen s odpovědí na tak zmatecnej dotaz ... Třeba bude jasno po 2 minutách, kdy se s autem projede někdo jinej. Me taky nedávno volal známý, že mu v autě začalo něco děsně rachotit, že to dělá na jedničku a dvojku, dál že vlastně úplně nejvíc při zmáčkly spojce, podle popisu se to měnilo s tahem motoru ... A že je možný, že na nezpevněný cestě, mohl něco prorazit o kámen. Byl hodinu jízdy od domova, nakonec v pořádku dojel, já se s tím projel - fakt podobný projevy, jako popisoval, ale nikde nic divného nevidět. Nakonec to byl vyrvanej plastovej podběhy, jak se auto dalo do pohybu, vzduch s ním pohnul a začal rezonovat, že to uvnitř přehlušilo motor.A protože se opíral i o rameno, měnilo se to podle tahu. Přejel totiž i větev, ale to nepokládal za nic zásadního
asd1
Diagnostika,měnily se díly... tak zadarmo tam asi nebyl..
Popis poruchy od toho znamyho jak moje sestra :D
Napalenej setrvak. Čestný pionýrský...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]