Nejste přihlášen/a.
Ahoj,
jsem bezradný ohledně oživení oktávky známému. 1,9tdi, asi 66kw, myslím asi 97 rok.
Měl jsem teď jen chvíli se na auto cestou stavit podívat a vykoukal jsem:
Baterka půl roku nová, startér točí statečně, po pár vteřinách začne pískat mazání (snímač otáček tedy bude předpokládám v pořádku). Související pojistky vyndány a pohledově ok (vím, občas některá může klamat, ale neměl jsem čas je zkoušet)
Na žhavičkách jsem přítomnost napětí improvizovaně žárovičkou nezaznamenal, kontrolka žhavení ani neblikne a to ani s odpojeným čidlem teploty vody.
Na cívce elektromagnetu ventilu paliva na čerpadle je při zapnutým klíčku 5V (čekal bych 12V -?) a během startování jsem na multimetru zahlédl lítat něco pod 4V. Nafta, podle pomalého pohybu bublinky v hadičce mezi filtrem a čerpadlem, v čerpadle je.
VCDS nevidí motorovou jednotku. Přístrojovku ano, tam byla uložena sporadická závada imo v klíčku, po smazání se už znova neuložila - přičina byla dle mě přítomnost klíče z jiné oktávky na jednom kroužku s tím od téhle (nedávno měněn u řidiče zámek za vyndaný z vraku včetně klíče s čipem) - občas to načetlo tenhle druhý klíč, blikal symbol imo a nestartovalo, dokud druhý klíček nebyl v zadní kapse.
Po posledním nedávném úspěšném startu prý nešel otáčkoměr, respektive prý na volnoběhu se ručka sotva zvedla a v otáčkách lezla jen lehce přes 1000ot/min.
A ještě doplním, že auto loni v létě napadli hasiči, po vznícení ovladače ventilátoru topení vykropili palubku do poslední skuliny nějakou bílou moukou, která se dostala snad všude, například nedávno už přestal jít bez násilí klíč do spínačky a pomohlo až prolití čističem brzd a pak silikonem (nic lepšího nebylo k dispozici). A nakonec, že snad většina drátů v motorovým prostoru je někde nastavena čokoládou, asi kuna ... Jo a ještě u ralátek se volně na svazku bimcá neoznačená krabička od pohledu připomínající jednotku nějakýho neorigo dálkáče, možná s imobilizerem a když za ni po hmatu zatahám, auto se odemyká a zamyká
Peklo, co? Každopádně uvítám každou radu, pokud popis trochu odpovídá nějaký častější závadě, abych začal něčím pravděpodobnějším a zbytečně nekontroloval úplně všechno...
A ze skály to hodit nemůže, je to důchodce a rád by to dojezdil, navíc teď to tam ani nedojede
Díííky
Poradil by někdo, čím začít? Nějaký relé, co změřit, nebo kam zkusit přivést napájení, jestli to zabere? Nebo spínačka, že by napájela jen přístrojovku a nic dalšího?
Mám rovnaký problém s týmto motorom,len trocha silnejším. Nedávno som tiež kontroloval napätie na cievke čerpadla na takej Octávii ako je vaša a tak isto tam mala na chvíľu po zapnutí kľúčikom cca 5 V. Mne auto naskočí len na sprej a potom ide v pohode. Keď som posunul rozvod na kľuke o jeden zub,tak motor chytil na brnk. Podľa mechanika z autorizovaného servisu mám pravdepodobné posunutý rozvod a to na ozubenom kolese dole na kľuke. To koleso voči kľuke je aretované cez taký polmesiačik a tam sa tie hrany vytlčú a dôjde k pootočeniu a na zotrvačníku to dá asi o jeden zub voči značke na zotrvačníku. Takže skúste odmontovat to koleso a skontrolovat si celý rozvod. To koleso stojí cca od 10 € do 20 €. Toto sa vraj stávalo bežne u týchto starých motoroch. Ak by ste menili to koleso,tak menit aj tú skrutku čo ho drží voči kľuke.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.