Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Octavia 1 tdi nestartuje

Od: bery® odpovědí: 6 změna:

Ahoj,

jsem bezradný ohledně oživení oktávky známému. 1,9tdi, asi 66kw, myslím asi 97 rok.

Měl jsem teď jen chvíli se na auto cestou stavit podívat a vykoukal jsem:

Baterka půl roku nová, startér točí statečně, po pár vteřinách začne pískat mazání (snímač otáček tedy bude předpokládám v pořádku). Související pojistky vyndány a pohledově ok (vím, občas některá může klamat, ale neměl jsem čas je zkoušet)

Na žhavičkách jsem přítomnost napětí improvizovaně žárovičkou nezaznamenal, kontrolka žhavení ani neblikne a to ani s odpojeným čidlem teploty vody.

Na cívce elektromagnetu ventilu paliva na čerpadle je při zapnutým klíčku 5V (čekal bych 12V -?) a během startování jsem na multimetru zahlédl lítat něco pod 4V. Nafta, podle pomalého pohybu bublinky v hadičce mezi filtrem a čerpadlem, v čerpadle je.

VCDS nevidí motorovou jednotku. Přístrojovku ano, tam byla uložena sporadická závada imo v klíčku, po smazání se už znova neuložila - přičina byla dle mě přítomnost klíče z jiné oktávky na jednom kroužku s tím od téhle (nedávno měněn u řidiče zámek za vyndaný z vraku včetně klíče s čipem) - občas to načetlo tenhle druhý klíč, blikal symbol imo a nestartovalo, dokud druhý klíček nebyl v zadní kapse.

Po posledním nedávném úspěšném startu prý nešel otáčkoměr, respektive prý na volnoběhu se ručka sotva zvedla a v otáčkách lezla jen lehce přes 1000ot/min.

A ještě doplním, že auto loni v létě napadli hasiči, po vznícení ovladače ventilátoru topení vykropili palubku do poslední skuliny nějakou bílou moukou, která se dostala snad všude, například nedávno už přestal jít bez násilí klíč do spínačky a pomohlo až prolití čističem brzd a pak silikonem (nic lepšího nebylo k dispozici). A nakonec, že snad většina drátů v motorovým prostoru je někde nastavena čokoládou, asi kuna ... Jo a ještě u ralátek se volně na svazku bimcá neoznačená krabička od pohledu připomínající jednotku nějakýho neorigo dálkáče, možná s imobilizerem a když za ni po hmatu zatahám, auto se odemyká a zamyká

Peklo, co? Každopádně uvítám každou radu, pokud popis trochu odpovídá nějaký častější závadě, abych začal něčím pravděpodobnějším a zbytečně nekontroloval úplně všechno...

A ze skály to hodit nemůže, je to důchodce a rád by to dojezdil, navíc teď to tam ani nedojede

Díííky

Poradil by někdo, čím začít? Nějaký relé, co změřit, nebo kam zkusit přivést napájení, jestli to zabere? Nebo spínačka, že by napájela jen přístrojovku a nic dalšího?

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x
Pokud ti při otočení klíčku neblikne žhavení vyměn relé 109
Zkoukni pojistky jednu podruhy a očisti od oxidace
Zkontroluj zda to nemaš vyhořelí v tý malí černý krabičce co je na baterii
Pokud tam je náká dodělavka tak to vyhod di po dratech a jestli je tam zapojený imo tak to přepoj na origo stav
Většinou se v pojistkovce přerušuje 10A pojistka co napaji řj motoru
V pojistkovce je vlevo dole čislo ted nevim
Přesně tak..pokud neblikne žhavení, tak je to ta 109ka..Měl jsem stejnej problém na Sharanu 1,9 tdi..Ale ta 109ka byla pěkně schovaná..nebyla hned pod krytem u pojistek a ostatních relátek..

 


0x

Mám rovnaký problém s týmto motorom,len trocha silnejším. Nedávno som tiež kontroloval napätie na cievke čerpadla na takej Octávii ako je vaša a tak isto tam mala na chvíľu po zapnutí kľúčikom cca 5 V. Mne auto naskočí len na sprej a potom ide v pohode. Keď som posunul rozvod na kľuke o jeden zub,tak motor chytil na brnk. Podľa mechanika z autorizovaného servisu mám pravdepodobné posunutý rozvod a to na ozubenom kolese dole na kľuke. To koleso voči kľuke je aretované cez taký polmesiačik a tam sa tie hrany vytlčú a dôjde k pootočeniu a na zotrvačníku to dá asi o jeden zub voči značke na zotrvačníku. Takže skúste odmontovat to koleso a skontrolovat si celý rozvod. To koleso stojí cca od 10 € do 20 €. Toto sa vraj stávalo bežne u týchto starých motoroch. Ak by ste menili to koleso,tak menit aj tú skrutku čo ho drží voči kľuke.

Potvrdzujem chybu po rozobratí, ozubené koleso na kľuke malo vybité istenie voči pootočeniu a došlo ku pootočeniu a tým pádom k rozhodenie rozvodu na kľuke voči značkám pre nastavenie.

 


Tak po delší odmlce jsem zpět s výsledkem, i přes několikeré dotazování, jestli v tom autě opravdu není nějakej dodělávanej imobilizer- byl ... Nějakej Jablotron alarm, ovladač od něj se k současnýmu majiteli už nedostal, takže o něm ani netušil. Nejspíš po letech ožil a přerušoval jeden z plusů do řídící jednotky, která tak nebyla ani vidět vagem. Po jeho objevení stačilo spojit jím přerušované dva dráty a už to vrčí. Akorát jen na zvýšenej volnoběh a píše chybu pedálu plynu, achjo

Plyn sa dá nakalibrovat cez VAG.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]